Πλέον είναι οριστικό και επίσημο. Η κοινοπραξία τoυ Renault Group και της Geely έλαβε «σάρκα και οστά». Η «HORSE Powertrain Limited» δημιουργήθηκε και τυπικά, με έδρα το Λονδίνο, αφού πήρε τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν ισότιμο ρόλο στην κοινοπραξία (έκαστη ποσοστό 50%), η οποία ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάζει περίπου 5 εκατ. συστήματα μετάδοσης κίνησης ετησίως για παγκόσμιους συνεργάτες. Στόχος της να γεμίσει την αγορά με αμιγώς θερμικούς κινητήρες, υβριδικά συστήματα, κιβώτια ταχυτήτων αλλά και μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως συνέχεια της αρχικής, μη δεσμευτικής συμφωνίας, που είχε ανακοινωθεί στα τέλη του 2022, αλλά και της οριστικής συμφωνίας που προέκυψε στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. Οι δύο εταίροι θεωρούν ότι για να ελαχιστοποιηθούν οι εκπομπές άνθρακα στις μετακινήσεις θα απαιτηθεί η αξιοποίηση πολλών τεχνολογιών συστημάτων μετάδοσης κίνησης.
Σε αυτές περιλαμβάνονται ΜΕΚ υψηλής απόδοσης, χρήση e-fuels και υδρογόνου, από τη στιγμή που, όπως εκτιμούν Renault Group και Geely, έως το 2040 περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής θα βασίζονται σε θερμικούς κινητήρες.
Η HORSE Powertrain θα αξιοποιήσει όλες τις τεχνολογίες και το know-how των δύο εταίρων, αλλά θα λειτουργεί αυτόνομα. Θα σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει όλες τις δυνατές επιλογές υβριδικών (full hybrid, plug-in hybrid) και θερμικών κινητήρων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως αιθανόλη, μεθανόλη, υγραέριο, φυσικό αέριο και υδρογόνο.
Τα συστήματα μετάδοσης κίνησης δεν προορίζονται μόνο για τα brands που ανήκουν στους δύο ομίλους - Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan και Mitsubishi - καθώς η κοινοπραξία σκοπεύει να συνεργαστεί με «πελάτες και συνεργάτες σε όλο τον κόσμο για να τους υποστηρίξει με ολοκληρωμένες λύσεις στις τεχνολογίες των συστημάτων μετάδοσης κίνησης».
Ο Matias Giannini ορίστηκε ως CEO της κοινοπραξίας, στην οποία «εντάσσονται» δύο υποομάδες: Πρόκειται για την Aurobay, με έδρα στην Hangzhou Bay (Κίνα) και την Horse, με έδρα την Μαδρίτη, οι οποίες «ανεξαρτητοποιούνται» από τον Geely και τον Όμιλο Renault, αντίστοιχα.
Η HORSE Powertrain εκτιμά ότι θα έχει ετήσια έσοδα σχεδόν 15 δισ. ευρώ μέσω της παραγωγής περίπου 5 εκατ. μονάδων μετάδοσης κίνησης το χρόνο, ενώ ήδη από την πρώτη μέρα της λειτουργίας - αξιοποιώντας τα assets των δύο εταίρων της - διαθέτει 17 παγκόσμιες εγκαταστάσεις, 9 πελάτες σε 130 χώρες, 5 κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης και περίπου 19.000 εργαζόμενους.
«Σήμερα επιτυγχάνεται ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση των μεγαλύτερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία: την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα των οδικών μεταφορών. Η συνεργασία με μια κορυφαία εταιρεία όπως η Geely για τη δημιουργία ενός νέου παίκτη με την ικανότητα και την τεχνογνωσία να αναπτύσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών και υβριδικές τεχνολογίες υψηλής οικονομίας είναι το κλειδί για το μέλλον. Μέσω της HORSE Powertrain, ο Όμιλος Renault μπορεί να επιτύχει παγκόσμια ηγετική θέση σε έναν τομέα που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% των δραστηριοτήτων του. Μαζί θα αναπτυχθούμε για να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα, με την καινοτομία στην πρώτη γραμμή των δραστηριοτήτων μας», τόνισε ο CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo.
Από την πλευρά του ο Eric Li, Πρόεδρος της Geely Holding, ανέφερε: «Για να επιτύχει ο κλάδος καθαρές μηδενικές εκπομπές τις επόμενες δεκαετίες, οι παγκόσμιες συνέργειες, οι πολλαπλές τεχνολογίες και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας αποτελούν καθοριστικά στοιχεία . Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χαιρόμαστε που η συνεργασία μας με τον Ομιλο Renault φτάνει σήμερα στην εμπορική πραγματικότητα. Η HORSE Powertrain Limited θα διαθέτει το χαρτοφυλάκιο, την κλίμακα και την ικανότητα να προσφέρει τις λύσεις χαμηλών εκπομπών που απαιτεί η αυτοκινητοβιομηχανία του αύριο. Το σημερινό λανσάρισμα σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στη βιώσιμη κινητικότητα και εμείς στη Geely είμαστε υπερήφανοι που παίζουμε το ρόλο μας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι νέοι κινητήρες της κοινοπραξίας Renault και Geely θα είναι έτοιμοι έως το 2026
«Ναυάγησαν» οι επαφές Renault και Volkswagen για EV πόλης - Οι λόγοι της διαφωνίας
Τα κέρδη της Geely ξεπερνούν κάθε προσδοκία παρά τον «πόλεμο τιμών» με την Tesla






ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

