Οι ηλεκτρικές εκδόσεις των αυτοκινήτων είναι σαφώς ακριβότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες θερμικές και αυτό δεν αφορά μόνο παραλλαγές του ίδιου μοντέλου αλλά και για οχήματα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία.
Αυτό όμως δεν πρόκειται να διαρκέσει για πολύ ακόμα, τουλάχιστον στην περίπτωση της Renault. Η διευθύντρια βιώσιμης ανάπτυξης της γαλλικής φίρμας, Clea Martinet, τόνισε ότι μέχρι το 2028 το κόστος κατασκευής των EV της Renault αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 40% και, αναπόφευκτα, αυτό θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στις τιμές.
«Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατά μέσο όρο 1,6 έως 1,8 φορές πιο ακριβό από ένα συγκρίσιμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως λόγω της μπαταρίας και των ηλεκτρονικών συστημάτων του. Ωστόσο, εργαζόμαστε πάνω σε αυτό: Στη Γαλλία, ενοποιούμε το Gigafactory, τα εργοστάσια παραγωγής, την εφοδιαστική αλυσίδα και τους προμηθευτές μας σε ακτίνα 300 km για να έχουμε μειωμένο κόστος. Αυτό μας επιτρέπει να προσφέρουμε το Renault 5 σε συγκριτικά ελκυστικές τιμές», ανέφερε μιλώντας στο γερμανικό «Autoflotte».
Στη συνέχεια, έκανε την αισιόδοξη πρόβλεψη για τις τιμές και εξήγησε τη «διαδρομή» προς αυτή την κατεύθυνση: «Μέχρι το 2028, το κόστος κατασκευής των EV αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 40% σε σύγκριση με την πρώτη γενιά του ηλεκτρικού Megane. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η μετάβαση σε μπαταρίες LFP σε διάφορα μοντέλα, η χρήση πιο αποδοτικών ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης αλλά και απλοποιημένη αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων. Τα χρόνια βελτιστοποίησης της ηλεκτρικής κίνησης - ξεκινώντας με το Zoe - αποδίδουν πλέον ολοένα και περισσότερο».
Η Martinet απέκλεισε τη χρήσηe-fuels και υδρογόνου στην γκάμα των επιβατικών της Renault: «Δεν σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε e-fuels στα επιβατικά μας, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Η διαθεσιμότητα και το κόστος ‘περιορίζουν’ αρχικά τη χρήση τους αποκλειστικά στις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές. Όσο για το υδρογόνο, το διατηρούμε με στόχευση τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα».
Όσο για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035; «Το σημαντικό είναι να μην αποδυναμωθεί η πορεία προς την απαλλαγή από εκπομπές άνθρακα. Αν η διείσδυση των EV σε ορισμένες αγορές είναι πιο αργή, μια αυστηρή αξιολόγηση του κύκλου ζωής ενός οχήματος θα μπορούσε να αποφέρει ανάλογο κλιματικό αποτέλεσμα. Σαφώς χρειάζονται όσο το δυνατόν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά όπου δεν είναι ακόμα εφικτό, τότε μπορεί να υπάρχουν εξαιρετικά αποδοτικά μικρά οχήματα με αυστηρά όρια εκπομπών CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους».
Πηγή: Autoflotte
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Megane E-Tech: Με νέες μπαταρίες, αυξημένη αυτονομία και φρέσκο σχεδιασμό (photos)
Renault Arkana: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης esprit Alpine στην Ελλάδα (πίνακας)




_77761_470755_type12133.jpg)
_77761_472417_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_474016_type13129.jpg)




