Alfa Romeo Tonale: Όλα όσα γνωρίζουμε για το πολυαναμενόμενο SUV


Έχοντας δανειστεί το όνομά της από ένα ορεινό πέρασμα στη βόρεια Ιταλία, η Tonale μετρά... ώρες μέχρι να αποκαλυφθεί πλήρως στο κοινό. Ποια είναι τα μέχρι στιγμής δεδομένα της πολυαναμενόμενης SUV πρότασης;

  • 5/2/2022

Μετά από αρκετούς μήνες αναμονής και αγωνίας, η νέα SUV πρόταση της Alfa Romeo ετοιμάζεται να πετάξει το πανί από πάνω της και να αποκαλυφθεί πλήρως στο κοινό. Η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Pomigliano d’Arco της Ιταλίας όπου θα κατασκευάζεται το μοντέλο… ανεβάζει στροφές, με την εταιρεία να έχει ποντάρει πολλά στη νέα πρόταση, στοχεύοντας σε υψηλές πωλήσεις που θα την "περάσουν" αποτελεσματικά στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης. Πάμε να δούμε τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την Tonale ώσπου να έρθει η στιγμή της αποκάλυψης, την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Η καθυστέρηση της παρουσίασης

Όπως συνέβη και στην περίπτωση της Gracale, η Alfa Romeo καθυστέρησε αρκετά την παρουσίαση λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών που ταλαιπώρησε –και συνεχίζει να ταλαιπωρεί- πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε αυτή την καθυστέρηση συνέβαλλε και το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της φίρμας που προέκυψε από την ένταξή της στον όμιλο Stellantis, αλλά και η έλευση του νέου CEO Jean Philippe Imparato που εμφανίστηκε δυσαρεστημένος με τις επιδόσεις του μοντέλου και ζήτησε περισσότερη δουλειά από την ομάδα των μηχανικών προς αυτή την κατεύθυνση.

Αυτό το πισωγύρισμα έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα που εργάζεται για την ανάπτυξή της να πάρει χρόνο και να δοκιμάσει περαιτέρω το μοντέλο σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, σε αντίθεση με την Grecale, οι δημοσιογράφοι δεν είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ανεπίσημα tests πριν την επίσημη παρουσίαση, αυξάνοντας έτσι την αγωνία για το τι τελικά θα δούμε την 8η Φεβρουαρίου.

Τα στοιχεία που έχει δανειστεί από το Concept

Του προηγούμενους μήνες είδαμε σε πολλές περιπτώσεις την Tonale, καλυμμένη με μπόλικο καμουφλάζ, να πραγματοποιεί δοκιμές. Μέσα από αυτές αποκαλύφθηκαν μια σειρά σχεδιαστικών διασυνδέσεων που υπάρχουν με το ομώνυμο concept που παρουσιάστηκε το 2019 στη Γενεύη. Οι πληροφορίες λένε πως η τελική εικόνα θα θυμίζει τουλάχιστον κατά 90% την concept πρόταση, στον σχεδιασμό της οποίας έχει εμπλακεί και ο «δικός» μας Αλέξανδρος Λιώκης.

Κάποιες από τις διαφοροποιήσεις που έχουν εντοπιστεί αφορούν τη διάταξη των φωτιστικών σωμάτων τόσο στο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος, το πίσω τζάμι που εμφανίζεται αρκετά μεγαλύτερο καθώς και τη διάταξη των θέσεων που από 2 και 2 μεταμορφώνεται σε 2 και 3. Οι ζάντες των 21 ιντσών ενδέχεται να μικρύνουν στην περίπτωση του μοντέλου παραγωγής, ενώ «παρούσα» αναμένεται να δηλώσει και η παραδοσιακή γρίλια «Scudetto» της Alfa Romeo.

Το μέγεθός της

Σε κάποιες από τις πολλές κατασκοπευτικές φωτογραφίες που έχουμε δει, η Tonale βρέθηκε παρκαρισμένη δίπλα σε μία Stelvio, κάνοντάς μας ξεκάθαρο ότι θα είναι ελάχιστα μικρότερη σε μέγεθος. Η Stelvio έχει μήκος 4.687 χιλιοστά, πλάτος 1.903 και ύψος 1.648, με το μεταξόνιο να έχει μήκος 2.818 χιλιοστά. Από την άλλη, η Tonale αναμένεται να έχει μεταξόνιο 2.636 χιλιοστών, μήκος 4.258 χιλιοστών, πλάτος 1.835 χιλιοστών και ύψος 1.604 χιλιοστών. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε πως η Tonale πήρε το όνομά της από το ομώνυμο ορεινό πέρασμα στη βόρεια Ιταλία, απέναντι από τις Άλπεις, το οποίο είναι λίγο... μικρότερο απ' το αντίστοιχο πέρασμα Stelvio που συνορεύει με τις Άλπεις και βρίσκεται σε υψόμετρο 2.757 m. Το πιάσατε το... υπονοούμενο;

Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Jeep Renegade

Είναι γνωστό ότι η Tonale θα "δανειστεί" αρκετά στοιχεία από το Jeep Renegade με πρώτο και καλύτερο την πλατφόρμα Small Wide 4X4. Διασυνδέσεις θα υπάρχουν και στο κομμάτι της τεχνολογίας ενώ είναι πιθανό να δούμε κάποιες υπερβάσεις σε συγκεκριμένους τομείς ώστε η Tonale να μπει στη συνείδηση των αγοραστών ως μία premium επιλογή όπου είναι και ο βασικός στόχος του κατασκευαστή, κάνοντας ξεκάθαρο το target group του επερχόμενου SUV.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Τα δημοσιεύματα θέλουν την Tonale να ακολουθεί τα χνάρια του Jeep Compass 4xe αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, ενώ την ίδια στιγμή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η προσαρμογή στα γονίδια της Alfa Romeo. Συγκεκριμένα έχει γίνει γραφτεί πως θα υπάρχει μία diesel έκδοση των 1.6 L. που θα αποδίδει 130 PS, ενώ όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης θα είναι υπερτροφοδοτούμενες, με το 4κύλινδρο σύνολο να αποδίδει 130 ή 160 PS, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ θα υπάρχει και η βοήθεια ήπιου υβριδικού συστήματος (MHEV) των 48-Volt.

Το plug-in υβριδικό, το πρώτο στην ιστορία της Alfa Romeo,  προορίζεται για το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, θα περιλαμβάνει έναν 1.300άρη turbo κινητήρα με απόδοση 240 PS και τετρακίνηση. Επίσης αναμένεται και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμα από τη φίρμα μέχρι το 2027. Τέλος δεν θα μπορούσαν να μην υπάρξουν φήμες και για μία Quadrifoglio πρόταση, όπως έχει συμβεί και με άλλα μοντέλα της εταιρείας.

Οι υψηλές προσδοκίες της Alfa Romeo απ’ την Tonale

Τη δεδομένη στιγμή η γκάμα της Alfa Romeo περιορίζεται ουσιαστικά σε δύο μοντέλα, τo σεντάν της Giulia και το SUV της Stelvio, μετά την παύση της παραγωγής των Giulietta, MiTo και 4C.Αυτή η εξέλιξη ήταν ένα μεγάλο πισωγύρισμα για την φίρμα η οποία ελπίζει να καλύψει το χαμένο έδαφος με την Tonale, δείχνοντας τις εμπορικές δυνατότητες του σήματος στον όμιλο της Stellantis. Ο στόχος που έχει οριστεί από τα στελέχη είναι η εταιρεία να φτάσει τις συνολικές ετήσιες πωλήσεις των 400.000 μονάδων. Σε διαφορετική περίπτωση δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπει σε μπελάδες αναφορικά με το μέλλον της.