Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν περισσότερες πόρτες από όσες πραγματικά χρειάζονται (λίστα)


Όταν οι κατασκευαστές αποφασίζουν να "αδυνατίσουν" τα αυτοκίνητά τους με στόχο τις υψηλότερες επιδόσεις, τότε συχνά έχουμε ως αποτέλεσμα τα μοντέλα που προκύπτουν να έχουν περισσότερες πόρτες από όσες πραγματικά χρειάζονται. Πάμε να δούμε τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/6/2022

Πριν από λίγες εβδομάδες η Toyota παρουσίασε μία ειδική έκδοση για τη νέα GR Corolla η οποία φέρει την ονομασία Morizo, τιμώντας το μεγάλο αφεντικό της ιαπωνικής φίρμας Akio Toyoda.

Η νέα πρόταση από τη στιγμή που φέρει την υπογραφή της Gazoo Racing έχει δεχθεί μια σειρά παρεμβάσεων με στόχο τις ακόμα υψηλότερες επιδόσεις και φυσικά την κορυφαία fun-to-drive εμπειρία. Σε αυτό το πλαίσιο η πίσω σειρά καθισμάτων πήγε... περίπατο και έτσι η GR Corolla μετετράπη σε ένα πεντάθυρο μοντέλο που μπορεί να μεταφέρει μόλις 2 επιβάτες.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτή την πρακτική αφού στο παρελθόν έχει επαναληφθεί και σε άλλες προτάσεις. Πάμε να θυμηθούμε τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις….

Renault Megane R.S. Trophy-R

Παρουσιάστηκε το 2019 ως η ακραία -από άποψη επιδόσεων- έκδοση του Renault Megane και κατάφερε με το «καλημέρα» να δείξει τα... δόντια του σπάζοντας όλα τα ρεκόρ στο Nurburgring. Οι Γάλλοι θέλοντας να εξωτερικεύσουν τις υψηλές επιδόσεις του τετρακύλινδρου turbo κινητήρα των 1,8 lt με τους 300 PS/6.000 rpm και τα 400 Nm ροπής, φρόντισαν να ξεφορτωθούν κάθε περιττό βάρος.

Σε αυτό το πλαίσιο το Renault Megane R.S. Trophy-R αποχωρίστηκε -μεταξύ άλλων και- την πίσω σειρά καθισμάτων και έχασε συνολικά 130 kg με τη ζυγαριά να σταματά στα 1.036 kg. Χάρη σε αυτή τη μείωση ήρθαν και οι επιδόσεις με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 5,4 sec και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 262 km/h.

Alfa Romeo Giulia GTAm

Tο 2021 η Alfa Romeo αποφάσισε να προσφέρει στους Alfisti μια έκδοση υψηλών επιδόσεων της Giulia την οποία "βάπτισε" με τρία ιστορικά γράμματα, τα GTA. Θυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο αρκτικόλεξο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965, μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT, και «μεταφράζεται» σε “Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη».

Για να έρθει αυτή η… απώλεια βάρους οι Ιταλοί ξήλωσαν και στην περίπτωση της «GTAm» ότι περιττό υπήρχε μέσα στην καμπίνα μεταξύ των οποίων ήταν και τα πίσω καθίσματα, προκειμένου να τοποθετηθεί ένας κλωβός ασφαλείας που θα προστατεύει τον οδηγό όταν θα πιέζει το αυτοκίνητο στα όριά του.

Ο κινητήρας της είναι ένα αλουμινένιος V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων με δύναμη 540 PS ενώ σε συνδυασμό με τη "δίαιτα" του αυτοκινήτου η GTAm διαθέτει την κορυφαία αναλογία βάρους με 2,82 kg./PS. Μάλιστα ο ίδιος ο επικεφαλής της φίρμας, Jean-Philippe Imparato, δεν έχασε την ευκαιρία και αποφάσισε να την κάνει μια γρήγορη βόλτα στο ιστορικό κέντρο δοκιμών του Balocco.

Mini GCW GP

Ακόμα ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής που παρουσιάστηκε το 2019 και είχε ως στόχος να γίνει το ταχύτερο Mini που κατασκευάστηκε ποτέ, ξυπνώντας ευχάριστες μνήμες από το ένδοξο παρελθόν στους fans της βρετανικής φίρμας. Η δύναμή πηγάζει από έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με ισχύ 306 PS που επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,2 sec ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 265 km/h.

H Mini αξιοποίησε το συγκεκριμένο σύνολο εξαντλώντας κάθε περιθώριο αεροδυναμικής βελτίωσης και σε αυτό τον πλαίσιο είδαν τον δρόμο για τα… αποδυτήρια πολλά κομμάτια του αυτοκινήτου που το μόνο που έκαναν ήταν να του προσθέτουν βάρος και να το επιβραδύνουν. Κάπως έτσι έφυγε η πίσω σειρά καθισμάτων, ήρθε μια δομική ενίσχυση του πλαισίου ενώ το σύστημα της ανάρτησης χαμήλωσε και έφτασε ακόμα πιο κοντά στο έδαφος προκειμένου να μπαίνει… τραίνο στις στροφές.

Abarth 695 Biposto

Όταν το 2014 η Abarth αποκάλυψε το συγκεκριμένο μοντέλο συνόδευσε το λανσάρισμά του με τη φράση «γεννήθηκε στην πίστα για να ζήσει στον δρόμο». Κάποιοι το χαρακτήρισαν το... πιο Abarth μοντέλο της… Abarth και όλοι αυτοί οι διθύραμβοι ήταν το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς του "Σκορπιού" προκειμένου να παρουσιάσει μια άκρως αγριεμένη έκδοση.

Με βάρος μόλις 997 kg και τον κινητήρα 1.4 T-Jet των 190 PS (ο ισχυρότερος που είχε τοποθετηθεί μέχρι το 2014 σε Abarth «δρόμου»), το 695 biposto συνοδευόταν από αναλογία βάρους/ισχύος 5,2 kg/PS και την καλύτερη επιτάχυνση (0-100 km/h σε 5,9 sec) στην κατηγορία του. Προφανώς με βάση όλα τα παραπάνω μπορείτε να αντιληφθείτε γιατί ο κατασκευαστής δεν τοποθέτησε ποτέ πίσω σειρά καθισμάτων.

Bonus: Hyundai Veloster με τρεις πλαϊνές πόρτες!

Το καλύτερο το κρατήσαμε για το τέλος. Το Hyundai Veloster λανσαρίστηκε σχεδόν πριν από μία δεκαετία και παρόλο που κυκλοφόρησε σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες στην Ελλάδα δεν το είδαμε ποτέ. Το πιο περίεργο ήταν η επιλογή των Κορεατών να εφοδιάσουν το αυτοκίνητο με τρεις πλαϊνές πόρτες που εξυπηρετούσαν την είσοδο των επιβατών στην καμπίνα, δύο για την πρώτη σειρά και μία για την πίσω! 

Η φίρμα ποτέ δεν εξήγησε επισήμως για ποιο λόγο διάλεξε αυτή τη διάταξη. Το αυτοκίνητο εφοδιαζόταν με ένα turbo κινητήρα των 1.600 cc που συνδυαζόταν με ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και η δύναμή του έφτανε τους 140 PS.