CAR AND DRIVER 10 BEST 2022: Αυτά είναι τα καλύτερα Αυτοκίνητα της Χρονιάς!


Η συντακτική ομάδα του Car and Driver Greece επιλέγει τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα για το 2022 στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες.

  • 15/1/2022

H συντακτική ομάδα του Car and Driver, οδήγησε και δοκίμασε τη χρονιά που πέρασε όλη τη νέα γενιά μοντέλων που ήρθαν στη χώρα μας (και όχι μόνον!). Υπό το πρίσμα της ενδελεχούς ανάλυσης και της, όπως πάντα, αντικειμενικής αξιολόγησης, σας παρουσιάζουμε τη δεκάδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στα πεπραγμένα του περιοδικού και που πιστεύουμε ότι θα κάνει το ίδιο τη χρονιά που έρχεται στην ελληνική αγορά.

Best CITY CARFIAT 500e

H ανατροπή, που ήρθε λίγο πιο σύντομα (είναι η αλήθεια) απ’ όσο αναμέναμε στη χώρα μας. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα διακρίθηκε ως το καλύτερο όχημα πόλης, για πρώτη φορά στον θεσμό του «10 Best»του ελληνικού Carand Driver.

Βεβαίως, όχι ένα τυχαίο, αλλά αυτό που διαχρονικά (ως μοντέλο) αποτελεί τον ορισμό ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας. Το FIAT 500.

Το FIAT 500e είναι η σύγχρονη εκδοχή του και αυτό που προκάλεσε το ενδιαφέρον και μας έκανε να το ξεχωρίσουμε. Όχι μόνο για το σχήμα του, αλλά κυρίως για αυτά που προσφέρει ουσιαστικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Η καλή διαχείριση ενέργειας που έχουν καταφέρει να εφαρμόσουν οι Ιταλοί δίνει μια ικανοποιητική πραγματική αυτονομία, ιδίως στην εκδοχή τού οχήματος με τις μπαταρίες ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 42 kWh και μέγιστης ισχύος 118 PS.

Προφανώς, το ηλεκτροκίνητο «Πεντακοσαράκι» δεν είναι ένα αυτοκίνητο που κάποιος θα το αγοράσει μόνο με τη λογική, αλλά θα τον προκαλέσει να το πράξει και με το στυλ του. Είτε στη hatchback έκδοσή του είτε στην Cabrio, είτε ακόμα και στη περισσότερο ιδιότυπη και πρακτική Trepiuno αποτελεί μια ξεχωριστή τετράτροχη δημιουργία στους δρόμους της πόλης.

Ο χώρος για τέσσερις επιβάτες δείχνει ότι στη FIAT δεν έχουν ξεχάσει την τέχνη να προσαρμόζουν την καμπίνα στις ανάγκες των επιβατών, σε ένα μικρό όχημα. Το νέο 500e μοιάζει εμφανισιακά με το προηγούμενο μοντέλο, όμως κάτω από το αμάξωμά του είναι κατά 95% καινούργιο, σύμφωνα με την εταιρεία. Αυτός ο νέος αέρας που επικρατεί στη FIAT Chrysler Automobiles, υπό το πλαίσιο του Ομίλου Stellantis, δείχνει να την έχει θέσει σε ένα νέο επιχειρηματικό δρόμο. Αν κρίνουμε από το 500e, θα πρόκειται να ακολουθήσει μια ενδιαφέρουσα διαδρομή.

Best FAMILY CAR: Citroën C4 C-Cross

Έπειτα από χρόνια προσπαθειών και «πειραματισμών», στη Citroën κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο που να πληροί όσο τον δυνατόν την κατασκευαστική φιλοσοφία της εταιρείας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με τη γαλλική εταιρεία η οποία ιστορικά έχει ταυτιστεί με την καινοτομία και η οποία έχει εκπλήξει ουκ ολίγες φορές την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Το C4 C-Cross δεν έχει μόνον ένα εντυπωσιακό αμάξωμα, αλλά είναι ένα ολοκληρωμένο προϊοντικό δημιούργημα. Όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν τη Citroën ενσωματώνονται στο καινούργιο μοντέλο: το στυλ, η ιδιοτυπία, η τεχνολογία, η άνεση, ακόμα και η έκπληξη υπάρχουν σε αυτό. Το τελευταίο στοιχείο έγκειται στο γεγονός ότι επιτέλους δημιούργησαν ένα εσωτερικό που είναι πρακτικό για τους επιβάτες του. Ας μην ξεχνάμε ότι απευθύνεται σε οικογενειάρχες –ή σε όσους θέλουν ένα όχημα που να ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες τους–, το οποίο να μην ανήκει στην τετριμμένη (πλέον) τυποποίηση ενός crossover.

Η εξαρχής διάθεσή του στην αγορά τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel όσο και στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του, δείχνει και τη σημασία που έδωσαν οι άνθρωποι της εταιρείας στο καινούργιο μοντέλο τους και τον ρόλο τον οποίο τού επιφυλάσσουν να διαδραματίσει και στο μέλλον. Όλο το σχέδιο είναι καλοδουλεμένο και αρμονικό αναφορικά με τις ισορροπίες που πρέπει να υπάρχουν και να διατηρούνταιγια να ξεχωρίσει, να διακριθεί και να παραμείνει στην κορυφή.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, η άνεση απαράμιλλη για την κατηγορία, η εργονομία, η πρακτικότητα και η οδική συμπεριφορά σε κερδίζουν από τα πρώτα μέτρα. Ναι, το καινούργιο C4 C-Cross είναι κατά πολύ καλύτερο από τον προκάτοχό του και διακρίνεται από τους ανταγωνιστές του έχοντας ως επιπλέον προσόν τις ελκυστικές τιμές.

Best SMALL SUV: Toyota Yaris Cross

Έφτασε στα γραφεία του περιοδικού στις αρχές του Δεκεμβρίου, βάζοντας τέλος σε μια μακρόχρονη αναμονή και δίνοντάς μας την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τι από όλα όσα είχαμε διαβάσει ή υποψιαζόμασταν είναι αλήθεια και τι όχι.

Το Toyota Yaris Cross αναμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα καινούργια μοντέλα για την ελληνική αγορά. Σε άλλες σελίδες τού τεύχους μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή του και την άποψή μας γι’ αυτό, για τα πλεονεκτήματά και τα μειονεκτήματά του. Το νέο crossover/SUV όχημα της ιαπωνικής εταιρείας, δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα εμπορικό κενό που υπήρχε στην γκάμα της Toyota και να αυξήσει τις πωλήσεις της κυρίως επί ευρωπαϊκού εδάφους.  Με βασικό εφόδιο την πλατφόρμα «TNGA» («ToyotaNewGlobalArchitecture»), στην εκδοχή της «GA-B», με τη δυνατότητα διάθεσής του και με υβριδικής διάταξης κινητήρα και τετρακίνηση και παρέχοντας ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο ακόμα και για μια οικογένεια, το καινούργιο μοντέλο απευθύνεται σε ένα αγοραστικό κοινό το οποίο έχει πολυάριθμες επιλογές στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Ωστόσο, το καινούργιο αυτοκίνητο έχει μια ταυτότητα η οποία είναι ισχυρή και συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία στους επιμέρους τομείς αξιολόγησης που εφαρμόζουμε στο περιοδικό, στοιχεία που το έκαναν να διακριθεί έναντι των υπόλοιπων ανταγωνιστικών του νέων μοντέλων που παρουσιάστηκαν πρόσφατα.

Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με αυτήν του Yaris και παρ’ όλο που εμπεριέχει το όνομά του στην ονομασία του, το Yaris Cross είναι αισθητά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις από το supermini όχημα της Toyota. Αν και έχουν το ίδιο μεταξόνιο, το νέο μοντέλο είναι πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό. Μάλιστα, αυτό συμβαίνει σε τέτοιο βαθμό που ενδεχομένως να μπορούσε να έχει μια εντελώς άλλη ονομασία και να λανσαριστεί ως ένα εντελώς νέο μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας. Όμως, όσο και αυτή η πιθανότητα να φαντάζει ενδιαφέρουσα, θα ήταν λάθος επιχειρηματικά και εμπορικά και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά στην Toyota.

Best BIG SUV: Nissan Qashqai

Ο «βασιλιάς» της crossover κατηγορίας στην Ευρώπη ήρθε για να διεκδικήσει εκ νέου το αξίωμά του από τους «μνηστήρες», οι οποίοι εξακολουθούν να συρρέουν σε αυτή σχεδόν από κάθε γωνία της Γης.

Έπειτα από σημαντική καθυστέρηση εξαιτίας οικονομικής δυσπραγίας, διελκυστίνδας για τη διατήρηση επιχειρηματικών ισορροπιών στην ίδια ομιλική στέγη, κινηματογραφικής απόδρασης και πανδημίας του νέου κορωνοϊού, η τρίτη γενιά τού Qashqai παρουσιάστηκε, επιτέλους, τη χρονιά που μόλις πέρασε. Αυτήν τη φορά, οι άνθρωποι της Nissan ακολούθησαν την οδό της εξέλιξης, της βελτίωσης και δεν μπήκαν στη διαδικασία να δημιουργήσουν ένα «επαναστατικό» αυτοκίνητο. Μια τέτοια κίνηση, μόνο και μόνο για να ξεχωρίσει από την πληθώρα των crossover οχημάτων, θα ήταν παρακινδυνευμένη, καθώς ίσως να άλλαζε τον χαρακτήρα του.

Το καινούργιο Qashqai είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και είναι πιο ώριμο και αρμονικό σχεδιαστικά και καλύτερο κατασκευαστικά από ποτέ ως τώρα. Ωστόσο, παραμένει στο πνεύμα των compact διαστάσεων, καθώς στη Nissan απέφυγαν έξυπνα να το μεγεθύνουν τόσο ώστε να αλλάξει κατηγορία και να ενταχθεί στην αμέσως επόμενη, γεγονός που θα το έφερνε αντιμέτωπο με οχήματα τα οποία ανήκουν και στην αντίστοιχη πολυτελή κατηγορία.

Η ευρυχωρία του παραμένει απαράμιλλη, η ποιότητα κατασκευής έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν όπως και η σε βάθος ποιότητα (άφθονο, ακριβό αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά πάνελ) και το ταμπλώ του συνδυάζει σύγχρονα στοιχεία με μια κλασικότερη προσέγγιση, η οποία αποσκοπεί στην πρακτικότητα και την ευχρηστία.  Ο σχετικά μικρός σε χωρητικότητα υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του συνδυάζεται πλέον με ήπιας υβριδικής διάταξης σύστημα, τόσο στη εκδοχή του με τους 140 PS όσο και σε αυτή με τους 158 PS. Το νέο μοντέλο διατίθεται είτε σε δικίνητη είτε σε τετρακίνητη έκδοση και με επίπεδο εξοπλισμού που «φλερτάρει με την πολυτέλεια» στη κορυφαία εξοπλιστική έκδοσή του. Ο «βασιλιάς» της crossover κατηγορίας επέστρεψε και διεκδικεί τον θρόνο του (που μάλλον δεν έχασε ποτέ).

Best VALUE FOR MONEY: Dacia Duster

Με βασική τιμή αγοράς η οποία αντιστοιχεί σε ένα καλά εξοπλισμένο όχημα τής mini κατηγορίας, με αμάξωμα που είναι χαρακτηριστικό σε σχεδίαση και τείνει να μείνει αποκλειστικό (αλήθεια, μπορείτε να φανταστείτε το Duster με άλλη μορφή;) και με πλήρη γκάμα κινητήρων το crossover/SUV της Dacia δεν έχει αντίπαλο, όταν τίθεται ο παράγοντας αναλογίας αξίας/τιμή.

Ο ιστορικός του (αυτοκινητικού) μέλλοντος θα βρει ένα ενδιαφέρον θέμα ενασχόλησης και ανάλυσης της Dacia και της εμπορικής επιτυχίας που σημειώνει στην Ευρώπη, ιδίως τα τελευταία χρόνια. Η γραφίδα μας απλώς καταγράφει το παρόν και αυτό που σημειώνει είναι η ταύτιση των μοντέλων της με ένα είδος προτύπου επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας.

Το Dacia Duster επανασχεδιάστηκε και απέκτησε στοιχεία που το κάνουν να δείχνει πιο σύγχρονο και ποιοτικότερο. Ουσιαστικά, οι αλλαγές είναι μικρής έκτασης και επικεντρώνονται στη βελτίωση κάποιων τομέων για τους οποίους υπήρχε κριτική. Δεν θα μπορούσε να αλλάξει πολύ, καθώς κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο και ίσως να ήταν και επιζήμιο για τις πωλήσεις και τον εν γένει χαρακτήρα του.

Υπό αυτό το πρίσμα, προσθήκες όπως τα LED φώτα ημέρας, το νέο σχήμα των προβολέων εμπρός και πίσω, οι νέες ταπετσαρίες στο εσωτερικό, το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, οι πιο ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα και η ενσωμάτωση περισσότερων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού συμβάλλουν στην αναβάθμισή του. Επιπλέον, η δυνατότητα επιλογής κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου αλλά και διπλού καυσίμου (υγραερίου κίνησης, βενζίνης), όπως και η δυνατότητα διάθεσης του μοντέλου σε δικίνητη και τετρακίνηση έκδοχή, δίνει πληθώρα επιλογών στον υποψήφιο αγοραστή. Βεβαίως, τόσο λόγω της αναβάθμισής του όσο και των συνθηκών που επικρατούν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, οι τιμές αγοράς του έχουν αυξηθεί σε σχέση με πριν. Ωστόσο, παραμένουν χαμηλές και συμφέρουσες, ενώ το φαινόμενο την αύξησης των τιμών δεν αφορά μόνο το Dacia Duster, αλλά σχεδόν το σύνολο των οχημάτων που διαθέτουν όλες οι εταιρείες στην αγορά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αυτό που θα λέγαμε «ναυαρχίδα» της, συνεπώς θα πρέπει να προσφέρει κάτι περισσότερο από τα υπόλοιπα της εταιρείας. Πραγματικά, το επανασχεδιασμένο Dacia Duster ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε για το 2022 και ήταν αυτό που αποτέλεσε με ευκολία την επιλογή μας στη συγκεκριμένη κατηγορία απονομής των βραβείων του Car and Driver για την καινούργια χρονιά.

Best ELECTRIC CAR: Ford Mustang Mach-E

Η Mustang Mach-E δεν είναι απλώς το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford. Eίναι ένα ιστορικό ορόσημο για την εταιρεία καθώς θέτει τις βάσεις γι’ αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει στις επόμενες δεκαετίες σε ό,τι αφορά στη μορφή και στην τεχνολογία στα οχήματά της.

Η Mustang Mach-E δεν προκάλεσε εντύπωση και σχόλια μόνο για το γεγονός της ηλεκτροκίνητης υπόστασής της ή για το σχήμα της, αλλά και για την ονομασία της καθαυτή. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και οι φανατικοί της μάρκας θα προτιμούσαν μια άλλη ονομασία για το καινούργιο μοντέλο, για να μην υπάρχει οποιαδήποτε σύγκριση ή ταύτισή του με την κλασική Mustang. Όμως, προφανώς, αυτή είναι η επιδίωξη των στελεχών της εταιρείας.

Η Mustang Mach-E δε νπρόκειται να επαναλάβει την ιστορία που είχε το Model T, δεν είναι δυνατόν να συμβεί αυτό, καθώς δεν είναι αντίστοιχες οι συνθήκες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως, έχει τις δυνατότητες να δημιουργήσει μια νέα εποχή για τη Ford και να προσδιορίσει το περίγραμμα για το ηλεκτρικό μέλλον της. Βασισμένη στην καινούργια πλατφόρμα «GE1» («Global Electrified 1»), με μπαταρίες ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 75 kWh ή 98 kWh, με μέγιστη ισχύ 269 PS, 294 PS και 351 PS, αντίστοιχα, και με τη δυνατότητα δικίνητης (πισωκίνητης) ή τετρακίνητης έκδοσης το καινούργιο μοντέλο προσφέρει πολλές επιλογές. Πέραν αυτών, ωστόσο, υπάρχει και μία ακόμα, η κορυφαία: η Mustang Mach-E των 487 PS και με επιδόσεις επιτάχυνσης που παραπέμπουν σε αυτές ενός supercar.

Οι πολλές επιλογές που προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές, η ευρυχωρία και η πρακτικότητά της, η καλή πραγματική αυτονομία της και το σύγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες είναι τα στοιχεία που την έκαναν να ξεχωρίσει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτά, σε συνδυασμό με τη σχετικά προσιτή τιμή αγοράς, ένεκα και της κρατικής επιδότησης, και την κορυφαία στην κατηγορία οδηγική αίσθηση κάνουν τη Ford Mustang Mach-E να αποτελεί το καλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για το 2022.

Best FUN-TO-DRIVE: Hyundai i20 N

H Hyundai ενεργεί με τόσο έντονο και γρήγορο ρυθμό, που έχουμε αρχίσει να δυσκολευόμαστε να συνειδητοποιήσουμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στην εταιρεία και πόσο αυτές επηρεάζουν και προβληματίζουν τις υπόλοιπες εταιρείες.

Αν κάποιος έλεγε πριν από δυο τρία χρόνια ότι η Hyundai θα ανταγωνιζόταν τις υπόλοιπες εταιρείες στον τομέα των οχημάτων hot hatch και θα διακρινόταν, θα αντιμετωπιζόταν με κατανόηση. Αν, δε, το υποστήριζε, τότε θα έβλεπε τον γέλωτα των παρευρισκομένων. Να, όμως, που τώρα είναι αυτός ο οποίος χαμογελά με ικανοποίηση. Τρεις εκδόσεις N σε σχεδόν έναν χρόνο είναι πολλές. Το i20 N, το i30 Ν (επανασχεδίαση) και το Kona N, ωστόσο, είναι παρόντα και στην ελληνική αγορά και έτοιμα να προσφέρουν την οδηγική ευχαρίστηση που αναζητά κάποιος από ένα αυτοκίνητο.

Για τη φετινή απονομή των βραβείων μας, η συγκεκριμένη κατηγορία σχεδόν μονοπωλήθηκε από αυτά. Το i20 N είναι αυτό που ξεχωρίσαμε επειδή είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις εύκολα για τις καθημερινές μετακινήσεις, όπως και να αναζητήσεις εντός του τον οδηγό αγώνων που έχεις ως πρότυπο. Ο 1.6 T-GDi κινητήρας των 204 PS, το πολύ καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, η άμεση κρεμαγέρα, το στήσιμο της ανάρτησης, το σύστημα «Rev Matching», η απόδοση του συστήματος πέδησης, το σχετικά μικρό βάρος του αυτοκινήτου και οι επιλογές «Sport» και «N» στο σύστημα παραμετροποίησης «N GRIN» είναι αυτές που σε κάνουν να χαίρεσαι την οδήγηση. Από την άλλη, η επιλογή «Eco» θα σου επιτρέπει να έχεις πιο οικονομική μετακίνηση, με τη συγκριτικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, η πρακτικότητα του εσωτερικού, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού σε κάνουν να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι σε ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το Hyundai i20 N θες να το απολαμβάνεις και αυτή είναι μια αίσθηση και μια επιθυμία που περιορίζεται, καθώς λίγα αυτοκίνητα πλέον σου την προσφέρουν. Και το κάνει όντας σχετικά προσιτό σε τιμή αγοράς και με την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Best HOT HATCH: Volkswagen Golf R

Αναμέναμε πολύ για τη δημιουργία και παρουσίαση του Volkswagen Golf VIII και ακόμα περισσότερο για το νέο Golf R. Τελικά, άξιζε αυτή η καθυστέρηση η οποία κάθε άλλο από χάσιμο χρόνου ήταν.

Αυτό που δοκιμάσαμε εντός της χρονιάς ίσως να είναι «το τέλος μιας ολόκληρης εποχής» (sic). Το 8ης γενιάς Volkswagen στην έκδοση Golf R συγκεντρώνει όλα τα τεχνολογικά στοιχεία της γερμανικής εταιρείας σε τόσο μεγάλο βαθμό που δείχνει σαν να θέλει να δηλώσει κάτι περισσότερο από την ήδη πληθωρική παρουσία του. Σαν να θέλει να ευχαριστήσει «για όλα αυτά τα χρόνια», σαν να θέλει να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του.

Αν, τελικώς, οι Γερμανοί αποφασίσουν να «τραβήξουν την πρίζα» του Golf για να βάλουν σε αυτήν τη μία άκρη του καλωδίου ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, τότε το «προαίσθημα» του Golf R θα βγει αληθινό.

Μέχρι να συμβεί αυτό, πάντως, το καινούργιο μοντέλο θα διακρίνεται γι’ αυτά που έχει να δώσει. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει πλέον στους 320 PS, η μέγιστη ροπή του είναι 420 Nm και η επιτάχυνση από τα 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 4,6 sec. Οι τιμές αυτές μπορεί να μην προκαλούν ιδιαίτερη αίσθηση πλέον, ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο ρυθμός με τον οποίο συμβαίνουν τα πράγματα πίσω από το τιμόνι του. Ο τρόπος που λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και η εκπληκτική πρόσφυση που εξασφαλίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης δεν έχει προηγούμενο για το κατά τα άλλα μικρομεσαίο hatchback.

Παρότι ισχυρότερο κατά 75 PS και βαρύτερο κατά 88 kg από το Golf GTI, το καινούργιο Golf R δεν απαιτεί, συγκριτικά, αντίστοιχα μεγαλύτερη προσοχή από τον οδηγό. Αντιθέτως, κάνει τα δεδομένα να είναι πιο απλά και πιο εύκολα και ο οδηγός χρειάζεται να έχει τον νου του επειδή η ταχύτητα που αποκτά το όχημα είναι (πολύ) μεγαλύτερη από όσο νομίζει. Πάντως, το Golf R δεν είναι μόνο για γρήγορη οδήγηση, καθώς παραμένει ευκολοδήγητο στην καθημερινή μετακίνηση. Ο τρόπος που τα συνδυάζει όλα είναι απαράμιλλος και δείχνει ότι πάντα θα παραμένει το σημείο αναφοράς. Ακόμα και τους επιγόνους του.

Best PERFORMANCE CAR: BMW M4 COMPETITION

Τα πενήντα χρόνια του τμήματος BMW Motorsport θα εορταστούν εφέτος με κάθε λαμπρότητα και με κάθε τυπικότητα που χαρακτηρίζει τη γερμανική νοοτροπία. Και θα αντιπροσωπεύονται από οχήματα όπως η νέα M4 Competition.

Το καινούργιο μοντέλο είναι το απόσταγμα μιας εμπειρίας που πλέον μετράει 35 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά της Μ3. Αν και έχουν αλλάξει πολλά σε αυτά τα χρόνια, σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία των κινητήρων, των υλικών, της μηχατρονικής, της ασφάλειας και της ιπποδύναμης, η ψυχή παραμένει ίδια. Ένα αυτοκίνητο που φέρει το σήμα της Motorsport δεν θα πρέπει να συγκρίνεται και να είναι αυθύπαρκτο.

Αυτό σκέφτεσαι πριν μπεις και οδηγήσεις τη νέα M4, αυτό επιβεβαιώνεις όταν θα βγεις από αυτή χαμογελώντας και ευχαριστημένος γι’ αυτό που έζησες. Αντί άλλων, αντιγράφουμε από τη δοκιμή του αυτοκινήτου όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό: «Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι η πολυετής εμπειρία της μάρκας σε δρόμους και πίστες έχει δημιουργήσει έναν κινητήρα εντυπωσιακής απόδοσης σε όλο το φάσμα των στροφών ο οποίος θα ορκιζόσουν ότι έχει πολύ περισσότερα κυβικά. Τα νούμερα συνεπικουρούν σε αυτή την αίσθηση με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε μόλις 3,9 sec, ενώ τα 200 km/h σε 12,5 sec. Ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι καταιγιστικός και μπορεί να συγκριθεί μόνο με ενός πολύ καλού supercar. Σε κολλάει στο κάθισμα με το γκάζι βαθιά στην μοκέτα, ενώ το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο φροντίζει για ομαλές και γρήγορες αλλαγές κρατώντας την επιτάχυνση αμείωτη. Η Μ4, όμως, δεν είναι μια κατασκευή μόνο για τις ευθείες. Παρόμοια εξέλιξη συναντάμε και σε τομείς όπως το πλαίσιο και την ανάρτηση. Για την περίσταση έχει εξελιχθεί ειδικό πακέτο ενισχύσεων για το διαμέρισμα του κινητήρα, το εμπρός υποπλαίσιο έχει αλουμινένιο πίσω πάνελ, προστέθηκαν ενισχύσεις πατώματος και το υποπλαίσιο του πίσω άξονα έχει άκαμπτη σύνδεση στο αμάξωμα».

Με μια φράση, η νέα BMW M4 είναι το «Best Performance Car» της χρονιάς.

Best PREMIUM CAR: Mercedes-Benz C-Class

O χαρακτήρας της, ως μοντέλο, ήταν γνωστός. Η Mercedes-Benz C-Class θεωρείται και αντιμετωπίζεται πάντα ως μια μικρότερη S-Class. Πάντα; Όχι, αυτό δεν συνέβαινε διαρκώς στην πράξη. Ευτυχώς, τα δεδομένα άλλαξαν με τη νέα γενιά του μοντέλου.

Τώρα, η καινούργια C-Class μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι, δηλαδή ως μια μικρότερη S-Class. Διαθέτει το στυλ, την τεχνολογία, την εμφάνιση και το πνεύμα του κορυφαίου μοντέλου της γερμανικής εταιρείας σε τόσο μεγάλο βαθμό που δικαιολογείται απόλυτα αυτή η σύγκριση. Σχεδόν 30 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς της (με αυτή την ονομασία), η C-Class μοιάζει να επέστρεψε στο σχεδιαστήριο και στις κατασκευαστικές ρίζες της. Οι λιτές γραμμές στο αμάξωμα και το εσωτερικό, η αρμονία σε όγκους και αναλογίες, η χωρίς επιτηδευμένους ακροβατισμούς εμφάνισή της και το τεχνολογικό πακέτο σε κάθε τομέα της, σε κάνουν να καταλαβαίνεις αμέσως ότι, αυτήν τη φορά, στη Mercedes-Benz θέλησαν να διαφοροποιηθούν επί της ουσίας τόσο από τους ομοεθνείς άμεσους ανταγωνιστές τους, όσο και από τον όποιο άλλο αποσκοπεί στη σύγκριση.