Ευρωκοινοβούλιο: Δείτε τι αλλάζει για τους οδηγούς που τους αφαιρείται το δίπλωμα


Το σχέδιο εγκρίθηκε με 372 ψήφους ενώ οι εργασίες για την εφαρμογή του θα συνεχιστούν από τους νέους ευρωβουλευτές που θα εκλεγούν το προσεχή Ιούνιο. 

  • 8/2/2024

Τέλος στην ατιμωρησία της απερίσκεπτης οδήγησης θέλει να βάλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμα λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη ΕΕ.

Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.

Το Κοινοβούλιο προτείνει να οριστεί προθεσμία 10 εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός 7 εργάσιμων ημερών, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές.

Ο εισηγητής Petar Vitanov (Σοσιαλιστές, Βουλγαρία) δήλωσε: «Πιστεύω ότι η οδηγία αυτή θα συμβάλλει όχι μόνο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην καλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών για πιο υπεύθυνη οδήγηση, αυξάνοντας την διάθεσή τους να ακολουθήσουν τους κανόνες και να αποδεχθούν τις συνέπειες της παράβασής τους, ανεξάρτητα από το πού οδηγούν στην ΕΕ

Το σχέδιο εγκρίθηκε με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές. Το Κοινοβούλιο έχει πλέον ολοκληρώσει την πρώτη ανάγνωση και δεδομένου ότι το Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του, το νέο Κοινοβούλιο που θα εκλεγεί τον Ιούνιο θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι οι κανόνες για την έκπτωση από το δικαίωμα της οδήγησης αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο του 2023, η οποία περιλαμβάνει επίσης μέτρα για διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους κανόνες για τροχαίες παραβάσεις, τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος υπό διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Η δέσμη μέτρων αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και στη μετάβαση προς όσο το δυνατόν πλησιέστερα σε μηδενικούς θανάτους στις οδικές μεταφορές έως το 2050.

Τέλος, θυμίζουμε ότι στις αρχές Δεκεμβρίου οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού πρότειναν τα διπλώματα οδήγησης να έχουν ισχύ τουλάχιστον 15 ετών για τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα, ενώ για τα λεωφορεία και φορτηγά τουλάχιστον 5 έτη. Διαβάστε αναλυτικά τι ισχύει πατώντας ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σαγιονάρες και οδήγηση: Τι προβλέπει ο ΚΟΚ, ποιο είναι το πρόστιμο

Οι 7 μεγάλες αλλαγές που θέλει να εφαρμόσει η Ε.Ε. στους ΚΟΚ των χωρών

Υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα - Πώς θα λειτουργεί