EuroNCAP crash tests: Ποιοι πήραν πέντε και ποιοι τέσσερα αστέρια;


Το KIA EV6, η νέα Mercedes-Benz C-Class, το Volvo C40 Recharge και το Volkswagen Multivan διακρίθηκαν στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP», όχι όμως και το νέο Opel Astra και το Peugeot 308.

  • KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 25/5/2022

Ο Οργανισμός «EuroNCAP» διεξήγαγε τις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης για την αξιολόγηση της ασφάλειας των νέων μοντέλων που παρουσίασαν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σε αυτές, η διαδικασία των crash tests αφορούσε στα KIA EV6, Mercedes-Benz C-Class, Opel Astra, Peugeot 308, Volkswagen Multivan και Volvo C40 Recharge, δηλαδή τόσο σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητα. 

Από τις δοκιμές πρόσκρουσης, την υψηλότερη βαθμολογία συγκέντρωσαν τα EV6, C-Class, C40 Recharge και Multivan στα οποία απονεμήθηκαν πέντε αστέρια. Αντιθέτως, τα δύο μοντέλα του Ομίλου Stellantis, τα Astra και 308, είχαν χαμηλότερη βαθμολογία με αποτέλεσμα να πάρουν τέσσερα αστέρια.

Συγκεκριμένα, το KIA EV6 συγκέντρωσε ποσοστό 90% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, 86% για τα παιδιά, 64% αναφορικά με την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου και 87% για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό. 

Η Mercedes-Benz C-Class σημείωσε ποσοστό 93% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, 89% για τα επιβαίνοντα παιδιά, 80% αναφορικά με την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου και 82% για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό της.

Για το Volkswagen Multivan, o «EuroNCAP» επιβεβαίωσε ποσοστό 90% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, 89% για τα επιβαίνοντα παιδιά, 69% αναφορικά με την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου και 87% για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό.

Στο Volvo C40 Recharge, τα αποτελέσματα από τις δοκιμές πρόσκρουσης έδωσαν ποσοστό 92% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, 89% για τα παιδιά, 70% αναφορικά με την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου και 89% για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του το σουηδικό μοντέλο.

Σε ό,τι αφορά στα νέα Opel Astra και Peugeot 308, τα οποία βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα («EMP2»), η συνολική βαθμολογία τους ήταν χαμηλότερη, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αποσπάσουν τέσσερα αστέρια. Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από τις δοκιμές πρόσκρουσης, τόσο το γερμανικό μοντέλο όσο και το γαλλικό είχαν παραπλήσια βαθμολογία.

Στο κείμενο αναφοράς του Οργανισμού για αυτά, ως αιτίες για την χαμηλότερη βαθμολογία, συγκριτικά, αναφέρονται η οριακή προστασία στο στήθος των ενήλικων επιβατών και μικρόσωμων γυναικών σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης αλλά και η έλλειψη αερόσακου μεταξύ των εμπρός επιβατών που ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, στοιχείο εξοπλισμού το οποίο έχει αρχίσει να εφαρμόζεται από πολλές εταιρείες πλέον. 

Στο νέο Astra, το ποσοστό για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών ήταν 80%, για τα παιδιά ήταν 82%, για την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου 67%, ενώ για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του 66%.

Τέλος, το επανασχεδιασμένο Peugeot 308 πήρε 76% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, 84% για αυτή των παιδιών, 68% για την ασφάλεια των λοιπών χρηστών του δρόμου και 65% για τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησής του οδηγού που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του,