Genesis GV60: Οι τεχνικές προδιαγραφές του premium ηλεκτρικού SUV


Η Genesis αποκαλύπτει με κάθε λεπτομέρεια τις τεχνικές προδιαγραφές του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, του GV60. Όλες οι λεπτομέρειες.

  • 30/9/2021

Μετά την επίσημη αποκάλυψη του εξωτερικού σχεδιασμού του GV60  με τις πρώτες  επίσημες φωτογραφίες, ήρθε η στιγμή η Genesis  να αποκαλύψει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της.

Η συγγένεια του νέου Genesis GV60 με τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6 είναι δεδομένη και όπως είναι λογικό μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Έτσι, και τα τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Hyundai Group έρχονται σε εκδόσεις με έναν η δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους πίσω και στους τέσσερις τροχούς, αντίστοιχα.

Οι προδιαγραφές που κυκλοφόρησαν για την αγορά της Νότιας Κορέας μας αποκαλύπτουν ένα «βασικό» μοντέλο με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση ονομαστικής ισχύος 225 ίππων και 350 Nm ροπής, ενώ το 4κίνητο αποδίδει 314 ίππους και 605 Nm ροπής. Η αύξηση της ισχύος του μοντέλου Performance, που διατίθεται μόνο ως 4κίνητο  ανεβάζει την απόδοση στους 429 ίππους, ενώ με τη λειτουργία Boost Mode η ισχύς αυξάνεται στους 483 ίππους και η ροπή στα 700 Nm.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία Boost Mode διαρκεί μόνο 10 δευτερόλεπτα, αφού ο οδηγός πατήσει το ειδικό κουμπί που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι. Έτσι, το GV60 μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,0, νούμερο που είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό για ένα τέτοιου μεγέθους SUV, αλλά υπολείπεται ελάχιστα των 3,5 δευτερολέπτων που πέτυχε το Kia EV6 GT των 577 ίππων.

Η εταιρεία δεν μπαίνει σε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το Drift Mode του ηλεκτρικού SUV, λέγοντας μόνο ότι "παρέχει αθλητική οδήγηση βελτιστοποιώντας την κατανομή της οδηγικής ισχύος και του συστήματος πέδησης".

Στην εγχώρια αγορά του, το Genesis θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με μια μπαταρία 77,4 kWh με υποστήριξη γρήγορης φόρτισης έως 350 kW, οπότε χρειάζονται 18 λεπτά φόρτισης για να φορτίσει από το 10% στο 80%. Όπως και τα δύο άλλα αδέλφια του, το GV60 υποστηρίζει και αντίστροφη φόρτιση έως 3,6 kW.

Οι αριθμοί που αφορούν την αυτονομία δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμα και είναι εκτιμήσεις που έγιναν από τη Genesis με βάση το κορεατικό σύστημα πιστοποίησης EV. Η βασική πισωκίνητη έκδοση αγγίζει τα 451 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ το αντίστοιχο 4κίνητο θα φτάνει τα 400 χιλιόμετρα. Η αναβάθμιση στο μοντέλο Performance θα μειώνει την εμβέλεια στα 368 χιλιόμετρα.

Με μήκος 4.515 χιλιοστά, το Genesis GV60 είναι πιο κοντό από τα ξαδέλφια του, ενώ το μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών είναι όμοιο με αυτό του EV6, ενώ είναι 100 χιλ. μικρότερο από το Ioniq 5.

Έχοντας ως βάση την πλατφόρμα E-GMP, το GV60 είναι το πρώτο Genesis που χρησιμοποιεί σύστημα τεχνικού θορύβου του κινητήρα μέσω των ηχείων. Το Electric-Active Sound Design (e-ASD) παράγει τους λεγόμενους εικονικούς ήχους οδήγησης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τον τρόπο οδήγησης και την πίεση που ασκείται στο πεντάλ γκαζιού.