Η Aston Martin αναγεννά την DB5 του James Bond


Πενήντα πέντε χρόνια μετά το τέλος παραγωγής της, η θρυλική DB5 άρχισε να ξανακατασκευάζεται, διατηρώντας τον μύθο της ως το αυθεντικό αυτοκίνητο του κορυφαίου μυστικού πράκτορα James Bond.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 28/5/2020

Η Aston Martin DB5 εμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη ως το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Sir Sean Connery στην ταινία «Goldfinger» (προβλήθηκε το 1964), ενσαρκώνοντας τον μυστικό πράκτορα James Bond. Η βρετανική εταιρεία κατασκεύασε την DB5 μεταξύ του 1963 και του 1965 σε λιγότερες από 900 μονάδες. Χάρη στην κινηματογραφική ταινία η φήμη της κορυφώθηκε και η αξία της στο χρόνο έγινε ανεκτίμητη. Τα στελέχη του τμήματος «Heritage Division» της Aston Martin, δηλαδή αυτό που ασχολείται με την ανακατασκευή παλαιών μοντέλων της, αποφάσισαν να δημιουργήσουν εξαρχής μόλις 25 DB5, ακολουθώντας τα ακριβή σχέδια και την τεχνοτροπία της εποχής, για να είναι αυθεντικές.

Το πρώτο από αυτά τα αυτοκίνητα άρχισε ήδη να κατασκευάζεται σε συνεργασία με την «Eon Productions», την εταιρεία παραγωγής των ταινιών με πρωταγωνιστή τον κορυφαίο πράκτορα της ΜΙ6. Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα διαθέτουν τον εξοπλισμό που είχε στη διάθεσή του ο James Bond για να ξεφεύγει από τους διώκτες του. Όπως έγινε γνωστό, οι νέες DB5 θα διαθέτουν στο πίσω μέρος συστήματα παραγωγής καπνού, απόρριψης λαδιών στον δρόμο και αλεξίσφαιρο μεταλλικό παραπέτασμα, περιστροφικό σύστημα για αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας, ομοιώματα πυροβόλων όπλων εμπρός και καταστροφής ελαστικών άλλου οχήματος στους τροχούς, καθώς και αφαιρούμενο τμήμα οροφής πάνω από τον συνοδηγό.

Στο εσωτερικό τους, τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν οθόνη ραντάρ με σύστημα εντοπισμού, τηλέφωνο στην πόρτα του οδηγού, κουμπί για την (εικονική, φυσικά) εκτίναξη του καθίσματος συνοδηγού στον μοχλό ταχυτήτων, υποβραχιόνιο με διακόπτες, αποθηκευτικό χώρο για την τοποθέτηση όπλων κάτω από το κάθισμα και τηλεχειριστήριο για τη λειτουργία των συστημάτων από μακριά.

Καθεμία από τις 25 DB5 θα είναι χειροποίητες και θα απαιτηθούν 4.500 εργατοώρες για την ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με την εταιρεία. Η αυθεντικότητά τους είναι εξασφαλισμένη και όπου είναι δυνατόν τα απαραίτητα τμήματα θα δημιουργηθούν προσαρμοσμένα στις σύγχρονες τεχνικές, χωρίς αυτή να αλλοιωθεί. Σύμφωνα με τα στελέχη της Aston Martin, το κόστος αγοράς κάθε νέας DB5 έχει οριστεί στα 2.750.000 λίρες στερλίνες (περίπου 3.100.000 ευρώ), προ φόρων. Όπως έγινε γνωστό, τα πρώτα αυτοκίνητα θα αρχίσουν να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους προς τα τέλη της χρονιάς.

Διαβάστε, επίσης: Συνεργασία της Aston Martin Lagonda με την Airbus.