Η Audi ετοιμάζει ισχυρότερο RS3 χωρίς να εξηλεκτρίσει τον 5κύλινδρο κινητήρα


Στην υπάρχουσα μορφή του, ο κινητήρας TFSI 2,5 L αποδίδει 400 PS, που φτάνουν και τους 407 στην περιορισμένη έκδοση Performance edition.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 18/5/2023

Τον περασμένο Οκτώβριο, παρουσιάσαμε κατασκοπευτικές φωτογραφίες από έναπρωτότυπο Audi RS3 σε αμάξωμα sedan. Η πρώτη εμφάνιση της facelift έκδοσης ήταν μη αναμενόμενη σε αυτό το χρονικό σημείο, με δεδομένο ότι το τρέχον μοντέλο παρουσιάστηκε το 2021.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, η εξήγηση σε μια τόσο σύντομη ανανέωση μάλλον προκύπτει από την τοποθέτηση του Sebastian Grams. Ο επικεφαλής της Audi Sport επεσήμανε ότι η γερμανική φίρμα ετοιμάζει μια βελτιωμένη εκδοχή του 5κύλινδρου turbo κινητήρα 2,5 L, που κινεί την «καυτή» έκδοση.

«Έχουμε έναν τέλειο πεντακύλινδρο κινητήρα που είναι μοναδικός στην αγορά. Έχουμε, επίσης, έναν εξακύλινδρο κινητήρα και θα βελτιώσουμε αυτές τις τεχνολογίες κάνοντας το επόμενο βήμα. Δεν βλέπω την ανάγκη να αλλάξουμε εντελώς τους κινητήρες», ανέφερε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο εκδήλωσης για τη συμπλήρωση 40 ετών της Audi Sport.

Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι η αύξηση της απόδοσής του θα έρθει χωρίς να αλλοιωθεί ο αμιγώς θερμικός χαρακτήρας του. Συγκεκριμένα, ρωτήθηκε αν η ισχύς μπορεί να αυξηθεί ακόμα και χωρίς την εφαρμογή υβριδικής τεχνολογίας και η απάντησή του ήταν ένα λακωνικό, αλλά πλήρως ενδεικτικό «Ναι».

Το τετρακίνητο Audi RS3 είναι διαθέσιμο σε έκδοση Sportback και Sport Sedan και ο κινητήρας 2.5 TFSI αποδίδει 400 PS και 500 Nm. Μάλιστα, υπάρχει και η περιορισμένη έκδοση RS3 Performance Edition, στην οποία η ισχύς φτάνει τους 407 PS, με τη ροπή να παραμένει στα ίδια επίπεδα.

Και στις δύο παραλλαγές, χρειάζονται 3,8 sec. για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα της «βασικής» έκδοσης είναι 290 km/h (με το πακέτο RS Dynamics Package plus) και 300 km/h για την Performance εκδοχή.

Η Audi βαδίζει ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, έχοντας θέσει ως στόχο μέχρι το 2027 να προσφέρει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική πρόταση σε κάθε βασική κατηγορία οχημάτων και να καταστεί πλήρως ηλεκτρική φίρμα μέχρι το 2033.

Με αυτά τα δεδομένα, δεν αποκλείεται η νέα, βελτιωμένη, έκδοση του 5κύλινδρου κινητήρα να είναι η τελευταία που θα υπάρξει, τουλάχιστον με αμιγώς θερμικό χαρακτήρα.

Πηγή: Autocar