Επίσημο: H Audi ετοιμάζει τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του A3 μέχρι το 2027


Το νέο EV θα ανήκει στο A segment, των μικρών αυτοκινήτων και αναμένεται να έχει αυτονομία έως 700 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 19/3/2023

Οι ετήσιες συνεντεύξεις Τύπου των αυτοκινητοβιομηχανιών, που πραγματοποιήθηκαν κατά κόρον την εβδομάδα που ολοκληρώνεται, είχαν ως βασικό σκοπό την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του οικονομικού έτους 2022.

Ωστόσο, εκτός από τους στατιστικούς πίνακες και τους αριθμούς, τα έσοδα και τις παραδόσεις οχημάτων, τα κέρδη και τις ζημίες, σε αρκετές περιπτώσεις προέκυψαν και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα μοντέλα που αναμένονται μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Στην περίπτωση της Audi, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στο ποσό ρεκόρ των 7,6 δισ. ευρώ και η λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων έφτασε το 12,2%, ενώ εξαιρετική για την εταιρεία ήταν και η καθαρή ταμειακή ροή, που έφτασε στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο της ιστορίας της.

Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 44% και σύμφωνα με τον CEO Markus Duesmann, η εταιρεία βρίσκεται «στην απαρχή της μεγαλύτερης προϊοντικής εξέλιξης» της ιστορίας της.

Όπως ανακοίνωσε, «μέχρι το 2025, θα έχουμε λανσάρει περίπου 20 νέα μοντέλα, εκ των οποίων περισσότερα από 10 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μέχρι το 2027, επιδιώκουμε να προσφέρουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε κάθε βασική κατηγορία. Πρόσφατα αποφασίσαμε να λανσάρουμε και ένα επιπλέον ηλεκτρικό εισαγωγικό μοντέλο κάτω από το Audi Q4 e-tron».

Η τελευταία πρόταση αποτελεί και τη φράση - κλειδί. Αν και στην επίσημη παρουσίαση δε δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες, τα «ζουμερά» νέα προέκυψαν πριν την παρουσίαση, από τον Oliver Hoffman. «Το νέο EV θα είναι συγκρίσιμο με το A3, αλλά θα ανήκει στην κατηγορία A», ανέφερε ο επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας της Audi μιλώντας στο βρετανικό Autocar.

Βέβαια, το A3 ανήκει στην κατηγορία C, ωστόσο το νέο ηλεκτρικό όχημα θα αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των EV της Audi. Δεν έγινε γνωστό αν θα «δανειστεί» και το όνομα από το Α3 - λογικά με τη λέξη e-tron να ακολουθεί. Ωστόσο, το γεγονός ότι από το 2026 η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα προϊδεάζει ότι η παρουσία του θερμικού Α3 δύσκολα θα συνεχιστεί.

Το νέο EV αναμένεται να βασιστεί στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) του Ομίλου Volkswagen, από την οποία θα προκύψει και η sedan έκδοση του VW ID.4, που αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται στο πλαίσιο του project Trinity. Η αυτονομία του αναμένεται να αγγίζει τα 700 km.

Πηγή: Autocar