Πώς λειτουργεί ο διακόπτης Manettino στο τιμόνι των Ferrari


Όταν η Ferrari έβαλε κουίζ στο Twitter και ζήτησε τη σωστή απάντηση από τους followers, ένας... θεούλης έγραψε: «Δεν ξέρω τι κάνει ο διακόπτης, αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι πιο ακριβός από το αυτοκίνητό μου». Δείτε πως ακριβώς λειτουργεί το κόκκινο κουμπάκι.

  • 13/11/2022

Οι άνθρωποι της Ferrari εκτός από το να φτιάχνουν κορυφαία αυτοκίνητα που αποτελούν όνειρο ζωής για πολλούς οδηγούς, είναι εξαιρετικοί και στο να κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον των followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε ένα από τα γνωστά κουιζάκια που δημοσιεύουν στο Twitter, πριν από καιρό, ανέβασαν φωτογραφία όπου εμφανιζόταν ένας κόκκινος διακόπτης από το τιμόνι της Ferrari 296 GTB. Στη συνέχεια ζήτησαν από τους followers να γράψουν τι κάνει ο συγκεκριμένος διακόπτης, όπου εκεί ξεκίνησε ένα μικρό... πανηγύρι με τη χιουμοριστική προσέγγιση όσων δεν γνώριζαν την απάντηση.  

Χαρακτηριστικά ένας από αυτούς έγραψε: «Δεν ξέρω τι κάνει ο διακόπτης αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι πιο ακριβός από το αυτοκίνητό μου». Φυσικά υπήρξαν και αρκετοί διαβασμένοι που αναγνώρισαν αμέσως τον «Manettino», εξηγώντας λεπτομερώς τη λειτουργία του.

Ο Manettino, λοιπόν, είναι ένας κόκκινος διακόπτης που παραδοσιακά βρίσκεται στο τιμόνι μιας Ferrari. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που το χρώμα ξεφεύγει από τη συγκεκριμένη επιλογή όπως για παράδειγμα σε αυτή τη Ferrari 488 Pista.

Μέσα από αυτόν ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το οδηγικό προφίλ που επιθυμεί ανάλογα με τον δρόμο στον οποίο κινείται αλλά και να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει κάποια από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Αν και οι επιλογές διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο, οι βασικές λειτουργίες του είναι οι παρακάτω:

  • Snow/Ice Mode: Μεγιστοποιεί τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και επιτρέπει στο traction control να επεμβαίνει περισσότερο. Επιλέγεται σε ολισθηρές συνθήκες οδοστρώματος.
  • Low Grip/ Wet Mode: Επιλέγεται σε βρεγμένο οδόστρωμα και προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, ρυθμίζοντας ανάλογα και το σύστημα της ανάρτησης.
  • Sport Mode: Είναι το default σετάρισμα του αυτοκινήτου και εξισορροπεί τη σταθερότητα, τις επιδόσεις και την ασφάλεια.
  • Race Mode: Επιλέγεται για χρήση σε πίστα και παρεμβαίνει στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και στην ανάρτηση.
  • ESC-OFF Mode: Ενδείκνυται μόνο πολύ έμπειρους οδηγούς! Απενεργοποιεί το ESC (Electronic Stability Control) και πλέον η δύναμη του αυτοκινήτου τιθασεύεται αποκλειστικά από τον οδηγό. Τα μόνα συστήματα που παραμένουν σε λειτουργία είναι οι αερόσακοι και το ABS. Μάλιστα για να ενεργοποιηθεί η επιλογή πρέπει ο οδηγός να κρατήσει τον διακόπτη για μερικά δευτερόλεπτα κρατημένο.

Ο Manettino ήταν μια έμπνευση του σχεδιαστή Frank Stephenson και τον "δανείστηκε" από το τιμόνι των μονοθεσίων της Scuderia. Πρώτη φορά εμφανίστηκε το 2004 στη Ferrari F430 και έκτοτε εξελίχθηκε σε σήμα κατατεθέν για τα αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας.