Η MG επεκτείνεται στην Ευρώπη με «όπλο» το MG4 απέναντι σε VW και Peugeot


Η MG ενισχύει το στόλο της στην Ευρώπη υιοθετώντας μία επεκτατική πολιτική, ενισχύοντας την ήδη ισχυρή θέση του MG4 στην αγορά, έναντι των αντιπάλων του στην Volkswagen και την Peugeot.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/11/2022

Η MG αποτελεί μία από τις κινεζικές -πλέον- αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων τα προϊόντα δεν είναι διαθέσιμες σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Το Ην. Βασίλειο είναι φυσικά η βασική της αγορά, με τις πωλήσεις του φετινού έτους να αποτελούν το 53% των συνολικών πωλήσεων. Συνολικά, η MG ολοκλήρωσε 72.644 πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 50% σε σχέση με τις επιδόσεις της στο ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Αυτό έφερε την MG σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ξεπερνώντας τη Land Rover και την Porsche, αλλά και μεμονωμένα στη βρετανική αγορά. Βρίσκεται στη 12η θέση στις πωλήσεις στο Ην. Βασίλειο, μπροστά από εμβληματικές εταιρείες που έχουν εδραιώσει την παρουσία τους στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα η Mini, η Citroen, η Dacia, η Fiat, η Honda, η Jaguar, η Mazda, η Renault, η Seat, η Skoda, η Tesla και η Volvo.

Οι Κινέζοι σχεδιάζουν τη γεωγραφική επέκταση της εταιρείας σε περισσότερα μέρη της Ευρώπης, όπως η Νορβηγία και οι υπόλοιπες σκανδιναβικές χώρες, αλλά και την επέκταση όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους. Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στη μεγάλη επιτυχία που αναμένει η εταιρεία στην Ευρώπη, αποτελεί το νέο compact hatchback MG4, το οποίο αποκαλύφθηκε πλήρως τον περασμένο Ιούλιο, με τις παραδόσεις να έχουν ήδη ξεκινήσει.

Πρόκειται για ένα πολύ ικανό και εξυπηρετικό όχημα, το οποίο έχει άκρως πρωτοποριακή τιμή, γεγονός που του δίνει ξεκάθαρο προβάδισμα στην κατηγορία του. Για παράδειγμα, στη Γερμανία, το MG4 κοστίζει 28.240 ευρώ και διαθέτει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 51 kWh που προσφέρει 350 km αυτονομίας.

Αντίστοιχα, το Volkswagen ID.3 φέρει μία ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 58 kWh, και προσφέρει αυτονομία έως και 426 km, επιδόσεις που ξεπερνούν για λίγο αυτές του MG4. Η τιμή όμως είναι σχεδόν κατά 10.000 ευρώ υψηλότερη, καθώς ανέρχεται στα 38.060 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, το Peugeot e-208 διαθέτει μία οριακά μικρότερη μπαταρία, χωρητικότητας 50 kWh, προσφέροντας 362 km αυτονομίας, όμως με αρκετά μεγαλύτερο κόστος, που ανέρχεται στα 35.350 ευρώ.

Συνολικά λοιπόν, το MG4 έχει βρεθεί μπροστά από τους άμεσους αντιπάλους του, όμως πώς το έχει καταφέρει αυτό η εταιρεία; Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως δεν πρόκειται για μία περίπτωση στην οποία η εταιρεία βάζει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη έναντι του κέρδους.

Το «μυστικό» της επιτυχίας έγκειται στη χρήση της σωστής -για την εταιρεία- μπαταρίας. Η MG προμηθεύεται μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου από την CATL, οι οποίες αποφέρουν κέρδος έως και 9% στην εταιρεία, σε σχέση με όσες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν μπαταρίες νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC)

Άλλες «τεχνικές» εξοικονόμησης πόρων και μείωσης του κόστους είναι η παράλειψη του συστήματος πλοήγησης στην καμπίνα του μοντέλου, αλλά και ο ειδικός τρόπος κατασκευής μπαταριών ονόματι 'cell-to-pack' που μειώνει το πάχος του εξωτερικού στρώματος της μπαταρίας κατά 30 mm.