Η νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota


H TOYOTA, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΝΟΜΑΖΕΙ “ GA-B” ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/9/2019

Η πλατφόρμα «GA-B» είναι το πρόσφατο δημιούργημα της Toyota, σύμφωνα με τη στρατηγική που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Toyota New Global Architecture» («TNGA»). Θυμίζουμε ότι βάσει αυτής (στρατηγική) στοχεύουν στη μείωση του αριθμού πλατφορμών που διαθέτει η εταιρεία (για μείωση του κόστους) και στην ύπαρξη νέων, σύγχρονων οι οποίες θα είναι ανταγωνιστικές. 

Η πλατφόρμα «GA-B» θα χρησιμοποιηθεί στα καινούργια μοντέλα της Toyota που θα παρουσιαστούν εφεξής και τα οποία θα ανήκουν στις μικρές κατηγορίες. Όπως ανακοινώθηκε, σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά και δύσκαμπτη, να επιτρέπει τον μέγιστο δυνατό ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους και να επιτρέπει στους σχεδιαστές της Toyota να δημιουργούν αμαξώματα που να είναι αισθητικά σύγχρονα.

Η νέα πλατφόρμα θα μπορεί να δεχθεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες αναφορικά με τα ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ θα μπορεί να υπάρχει και με διαφορετικό μήκος μεταξονίου. Επιτρέπει την τοποθέτηση των καθισμάτων σε σχετικά χαμηλό ύψος από το έδαφος, όπως και το χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος. Αναφορικά με την ανάρτηση, εμπρός θα υπάρχουν γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω θα μπορεί να τοποθετηθεί είτε ημιάκαμπτος άξονας είτε διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ανάλογα με το όχημα. 

Η πλατφόρμα «GA-B» ακολουθεί την «GA-C» (χρησιμοποιείται στα Prius, C-HR και νέα Corolla) και την «GA-K» (στα νέα RAV4 και Camry). Θα αποτελεί τη βάση για νέα μοντέλα της mini και supermini κατηγορίας και θα επιτρέπει την ύπαρξη οχημάτων με διαφορετικό μήκος και ύψος, ύφος και χαρακτήρα.