Η Porsche «προικίζει» τη νέα Panamera με ισχυρότερη PHEV έκδοση (photos)


Η γερμανική φίρμα εξοπλίζει την 3η γενιά του 4θυρου sports car με 4ο plug-in hybrid κινητήριο σύνολο και την παρουσιάζει στις 24 Νοεμβρίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/9/2023

Είναι επίσημο. Η νέα Porsche Panamera θα παρουσιαστεί στις 24 Νοεμβρίου 2023 στο Icons of Porsche Festival στο Ντουμπάι και θα εκτεθεί στο κοινό το επόμενο διήμερο (25-26 Νοεμβρίου 2023).

Η γερμανική φίρμα προχώρησε στην επιβεβαίωση του ντεμπούτου της 3ης γενιάς του 4θυρου sports car, όπως η ίδια το χαρακτηρίζει και γνωστοποίησε ότι πλέον, στη γκάμα των 3 plug-in hybrid κινητήρων της με τους οποίους ήδη προσφέρεται - πέραν των αμιγώς θερμικών V6 και V8 turbo κινητήρων 3,0 L και 4,0 L - θα προστεθεί άλλος ένας, που θα είναι και ο ισχυρότερος.

«Αφού προσφέρουμε ήδη τρία E-Hybrids για τη δεύτερη γενιά Panamera, θα προσθέσουμε ένα τέταρτο plug-in υβριδικό σύνολο στη νέα Panamera. Αυτή είναι η απάντησή μας στην τεράστια ζήτηση από τους πελάτες μας. Σε ορισμένες χώρες, το ποσοστό των E-Hybrids αγγίζει το 100%. Το νέο PHEV σύνολο θα είναι υψηλής απόδοσης που ταιριάζει απόλυτα στην ευέλικτη γκάμα», ανέφερε ο Δρ. Thomas Friemuth, επικεφαλής της σειράς προϊόντων Panamera.

Αν και δεν έδωσε ακριβή στοιχεία για την ισχύ - βρετανικά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για απόδοση τουλάχιστον 650 PS - εξήγησε ότι η αύξηση ισχύος θα προέλθει μέσω του πιο αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα: «Αυξάνουμε την ηλεκτρική απόδοση της Panamera σε όλα τα μοντέλα E-Hybrid όσον αφορά τη δυναμική οδήγησης και τους σημαντικούς κλάδους της ηλεκτρικής αυτονομίας και της ταχύτητας φόρτισης. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας, οδηγούμε έως και 70% περισσότερο με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από ό,τι με το υπάρχον μοντέλο».

Η Porsche επιβεβαιώνει ότι ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα είναι πιο ισχυρός, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα αποδίδει 190 PS (αντί για 136 PS), ενώ θα είναι πλήρως ενσωματωμένος στο περίβλημα του νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Μεγαλύτερη θα είναι και η μπαταρία, που πλέον θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 25,9 kWh (17,9 kWh στη 2η γενιά), ενώ ο on-board φορτιστής 11 kW θα μειώνει το χρόνο φόρτισής της, παρά το αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο.

Επιπλέον, σύμφωνα με την γερμανική φίρμα, όλοι οι κινητήρες είναι αναθεωρημένοι, προκειμένου να πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές του προτύπου Euro 7.

Η 3η γενιά της Panamera θα έχει και αναβαθμισμένη αερανάρτηση, με νέα αμορτισέρ δύο βαλβίδων, ενώ προαιρετικά θα είναι διαθέσιμη και με νέο πλαίσιο που συνδυάζεται με ενεργό έλεγχο των αμορτισέρ.

Πλέον, η νέα Panamera πραγματοποιεί τις τελευταίες της δοκιμές στη Βαρκελώνη, όπου οι υπεύθυνοι της εξέλιξής της ελέγχουν τις τελευταίες λεπτομέρειες. Ήδη έχει ολοκληρώσει τις περισσότερες διαδικασίες δοκιμών, οι οποίες έγιναν και στις τέσσερις ηπείρους. Δοκιμές στις ΗΠΑ έλεγξαν την απόδοση των κινητήριων συνόλων σε μεγάλα υψόμετρα και χαμηλά επίπεδα οξυγόνου και επαλήθευσαν την απόδοση του συστήματος ψύξης κινητήρα και του κλιματισμού σε υπερβολική ζέστη.

Στη Σκανδιναβία, η Panamera οδηγήθηκε σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Στη Νότια Αφρική, γνώρισε δύσκολες οδικές συνθήκες, ενώ στην Ασία, η υψηλή υγρασία του αέρα και η υπερβολική κίνηση στις μεγαλουπόλεις έθεσαν ιδιαίτερες προκλήσεις για το συνολικό πακέτο.