Η πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύει ότι οι diesel έχουν μέλλον


Μπορεί τα στοιχεία να δείχνουν ότι τα diesel αυτοκίνητα σταδιακά εξαφανίζονται από τους δρόμους, ωστόσο, κορυφαίος κατασκευαστής πιστεύει ότι ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου θα συνεχίσει να μας απασχολεί τις επόμενες δεκαετίες. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: TOYOTA
  • 6/4/2024

Εκτιμήσεις σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης και την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν τα κινητήρια σύνολα των οχημάτων, υπάρχουν κάμποσες και μπορεί κανείς να τις εντοπίσει με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο. Όταν όμως εκφέρεται άποψη από εκπρόσωπο της πρώτης σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, τότε έχει ιδιαίτερο βάρος.

Αναφερόμαστε στην Toyota η οποία το 2023 ανέβηκε στην κορυφή των πωλήσεων διαθέτοντας 11,23 εκατ. οχήματα παγκοσμίως.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι σχεδόν τα 7 εκατ. από αυτά εφοδιάζονταν με θερμικούς κινητήρες και ο αριθμός είναι μεγάλος ώστε η ιαπωνική εταιρεία να γυρίσει «ελαφρά τη καρδία» την πλάτη στις ΜΕΚ και να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Sean Hanley
Sean Hanley

Μιλώντας στο Drive, ο επικεφαλής πωλήσεων και marketing της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley, δήλωσε ότι το μέλλον των diesel κινητήρων δεν είναι τόσο μικρό, όσο πιστεύουν οι περισσότεροι εκεί έξω. «Tα diesel, παρά την επικρατούσα άποψη, δεν έχουν πεθάνει. Έχoυν ακόμα αρκετό καιρό μπροστά τους, δεν πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα. Πιστεύω ότι είναι ένα καύσιμο που θα εξεταστεί προσεκτικά τα επόμενα 10 με 20 χρόνια, αλλά στο μεταξύ, υπάρχει πιθανότητα να αποκτήσει υβριδικές παραλλαγές προκειμένου να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα. Είναι ένα πολύ αξιόπιστο καύσιμο, ειδικά για τα βαρέα οχήματα», δήλωσε ο Hanley.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν από λίγο καιρό η Toyota παρουσίασε έναν ήπια υβριδικό σύνολο για το δημοφιλές pick-up Hilux που βασίζεται στον τετρακύλινδρο diesel κινητήρα των 2,8 L. Παράλληλα έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στο υδρογόνο και την έχουμε δει να το δοκιμάζει σε αγωνιστικό πρωτότυπο της GR Corolla.

Όλες αυτές οι κινήσεις βασίζονται στην πεποίθηση του ισχυρού άντρα της εταιρείας, Akio Toyota, ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το 30% του μεριδίου της συνολικής αγοράς. 

Πάντως την παρούσα φάση οι diesel κινητήρες δέχονται ισχυρές πιέσεις στην ευρωπαϊκή αγορά όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων είναι αυστηροί. Τα στοιχεία για το 2023 έδειξαν για πρώτη φορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να προσπερούν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα, χωρίς μάλιστα στα πρώτα να υπολογίζονται οι ταξινομήσεις των PHEV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τέλος τα diesel και για την Volvo - Το τελευταίο μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο

Οι παλιές, diesel Mercedes είναι πολύ σκληρές για να «πεθάνουν»

Diesel αυτοκίνητα: Τι είναι το φίλτρο DPF και πώς γίνεται η διαδικασία αναγέννησης (video)