Η Renault στήνει νέα "Συμμαχία" με τη Geely - Έξω από deal μένει η Nissan


H Geely ετοιμάζεται να πατήσει γερά τα πόδια της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αναλαμβάνοντας τα μοντέλα της Renault που φέρουν ΜΕΚ. Και μια πετρελαϊκή εταιρεία στο νέο σχήμα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/8/2022

Σαν βόμβα εμφανίστηκαν πριν από λίγες ώρες δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι ο κινεζικός κολοσσός της Geely ετοιμάζεται να αγοράσει ένα σημαντικό μετοχικό μερίδιο της Renault και συγκεκριμένα της θυγατρικής που θα σχηματιστεί και θα έχει ως αντικείμενο την κατασκευή αυτοκινήτων με ΜΕΚ.

Στο πιθανό deal γράφεται ότι θα συμμετέχει και μία μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία χωρίς να αποκαλύπτεται η επωνυμία της, με τις μετοχές να μοιράζονται ως εξής: 40% η Renault, 40% η Geely και 20% η πετρελαϊκή εταιρεία.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία, η Renault τους επόμενους μήνες θα προχωρήσει στο διαχωρισμό της παραγωγής της στήνοντας μια θυγατρική εταιρεία αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα και στην οποία θα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο των μετοχών και θα απασχολεί 10.000 εργαζόμενους 

Οι αναφορές σημειώνουν πως έγινε πρόταση και στη Nissan για να συμμετέχει στο deal που ετοιμάζεται με την Geely, όμως πηγές αναφέρουν πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί αφού μια τέτοια κίνηση δεν βρίσκεται μεταξύ των προθέσεών της, τουλάχιστον την παρούσα φάση.

Η αλήθεια είναι ότι η περίφημη “Συμμαχία” μετά και τη φυγή του πάλαι ποτέ ισχυρού άντρα της Renault, Carlos Ghosn,  δείχνει να “χωλαίνει” προκαλώντας ερωτηματικά αναφορικά με το μέλλον της. Renault, Nissan και Mitsubishi έχουν δηλώσει ότι το 80% των μοντέλων τους θα βασίζονται σε κοινές αρχιτεκτονικές μέχρι και το 2026 ωστόσο κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά ποιο είναι το σχέδιο για την επόμενη μέρα.

Θυμίζουμε ότι η Geely έχει απλώσει ήδη τα πόδια της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχοντας υπό έλεγχο τη Volvo, την Polestar, τη Lotus ενώ διατηρεί μερίδιο μετοχών και στη Mercedes.

Αν ολοκληρωθεί το deal η Renault θα μπορέσει να απελευθερώσει ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων της από τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ και να το επενδύσει στην ηλεκτρoκίνηση. Σημαντικά οφέλη, φυσικά, θα αποκομίσει και η Geely η οποία με αυτό τον τρόπο θα αυξήσει τον κύκλο εργασιών της ενώ θα περιορίσει τα κόστη παραγωγής.

H συμμετοχή της πετρελαϊκής εταιρείας στο σχήμα δείχνει ότι η βασική κατεύθυνση είναι το “πράσινο” υδρογόνο, αφού αρκετοί είναι αυτοί που βλέπουν τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου να είναι μια κατηγορία που θα συνυπάρξει με αυτή των Evs με σύστημα μπαταριών. Μία ανάλογη δήλωση έκανε πριν από λίγες ημέρες και ο ισχυρός άντρας της Toyota.

Το Reuters προσπάθησε να πάρει περισσότερες πληροφορίες από τις εταιρείες που εμπλέκονται στο deal, ωστόσο αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο. Το σίγουρο είναι ότι το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ακόμα στη φάση της “ζύμωσης” και ενδέχεται το προσεχές διάστημα να εμφανιστούν νέα δεδομένα με την είσοδο και άλλων κατασκευαστών στο σχήμα που πάει να δημιουργηθεί.

Πηγή: Reuters