Hyundai και Giugiaro αναβιώνουν το Pony Coupe Concept του 1974 (photos)


Μετά από 48 χρόνια, η Hyundai και ο Giorgetto Giugiaro συνεργάζονται ξανά για την ανακατασκευή του πρωτότυπου Pony Coupe Concept του 1974.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: HYUNDAI
  • 24/11/2022

Η Hyundai... επιστρέφει στις ρίζες της και αποφάσισε να επαναφέρει το αυτοκίνητο με το οποίο ξεκίνησε η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία, ως γιορτή της κληρονομιάς του brand.

Ο λόγος για το πρωτότυπο Pony Coupe Concept, το οποίο δημιούργησε το 1974 ο νεαρός, τότε, σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που έγινε στο Τορίνο την ίδια χρονιά.

Για την αναβίωσή του, η Hyundai θα συνεργαστεί με την ιταλική εταιρεία σχεδιασμού GFG Style, την οποία ίδρυσε ο Giorgetto Giugiaro μαζί με τον γιο του, Fabrizio. Το ανακατασκευασμένο πρωτότυπο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του την ερχόμενη άνοιξη.

Η σχετική ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στη Σεούλ, στην οποία έδωσαν το παρών πατέρας και γιος Giugiaro μαζί με τον Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer του Hyundai Motor Group, και τον SangYup Lee, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο και Επικεφαλής του Global Design Center της Hyundai Motor.

«Είμαστε απολύτως ενθουσιασμένοι που καλωσορίζουμε τον Giorgetto και τον Fabrizio στη Σεούλ για αυτή τη σπάνια περίσταση και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί τους και την GFG Style σε αυτό το εξαιρετικό σχεδιαστικό έργο», δήλωσε ο Donckerwolke και πρόσθεσε: «Αυτό το project δεν έχει μόνο ιστορική αξία, αλλά αντιπροσωπεύει μια διαπολιτισμική ανταλλαγή που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερες συνεργασίες στο μέλλον».

«Το αυθεντικό Pony και το Pony Coupe Concept ήταν μια από εκείνες τις σπάνιες δημιουργίες που επηρέασαν το σχεδιασμό όχι μόνο ενός, αλλά πολλαπλών concept cars και οχημάτων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων του βραβευμένου IONIQ 5 και του πρωτότυπου N Vision 74. Δεδομένου ότι το αυθεντικό concept car δεν υπάρχει πλέον, αναθέσαμε στον Giorgetto Giugiaro να το ξαναφτιάξει με βάση τη σχεδιαστική μας φιλοσοφία ‘Διαμορφώνοντας το μέλλον με κληρονομιά’», ανέφερε ο SangYup Lee.

Από την πλευρά του, ο Giorgetto Giugiaro σχολίασε: «Σχεδίασα το Hyundai Pony στην αρχή της καριέρας μου, όταν ήμουν ακόμη νέος σχεδιαστής. Ένιωσα πολύ περήφανος που ήμουν υπεύθυνος για τη δημιουργία ενός οχήματος για μια εταιρεία και μια χώρα που είχε σκοπό να μπει σε μια σκληρά ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά. Τώρα, νιώθω βαθιά τιμή που η Hyundai μου ζήτησε να το ξαναφτιάξω, ως εορτασμό της κληρονομιάς της μάρκας».

Το 1974, όταν η Hyundai Motor βρισκόταν ακόμη στις πρώτες μέρες της παραγωγής οχημάτων, τα στελέχη της εταιρείας επικοινώνησαν με τον Giorgetto Giugiaro για να προτείνουν συνεργασία για το σχεδιασμό του πρώτου ανεξάρτητου μοντέλου της Hyundai και του πρώτου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής της Κορέας.

Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε δυνατότητα σχεδίασης οχήματος στην Κορέα, έτσι η Hyundai Motor ανέθεσε στον Giugiaro να σχεδιάσει και να κατασκευάσει πέντε πρωτότυπα, ένα από τα οποία ήταν coupe. Στη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής πρωτοτύπων, η Hyundai αποφάσισε να παρουσιάσει τα Pony και Pony Coupe στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο για να προωθήσει το ντεμπούτο της μάρκας στην παγκόσμια αγορά.

Με σφηνοειδή «μύτη», στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα και σχεδιαστικές γραμμές που μοιάζουν με origami, το Pony Coupe προοριζόταν για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Ωστόσο, το project σταμάτησε το 1981 λίγο πριν τη μαζική παραγωγή, λόγω του δυσμενούς παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος.

Ενώ το concept car παρέμεινε ένα ημιτελές όνειρο εκείνη την εποχή, το τολμηρό του «πνεύμα» βοήθησε την εκκίνηση της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, επηρεάζοντας άμεσα τα πρώτα ανεξάρτητα μοντέλα παραγωγής της Hyundai, τα Pony, τα οποία κυκλοφόρησαν από το 1975 έως το 1990 και πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Το Pony Coupe Concept παραμένει βασικό μέρος της κληρονομιάς της Hyundai και το σήμα κατατεθέν του οράματος που είχε για την εταιρεία ο ιδρυτικός της πρόεδρος, Ju-Yong Chung.

Με το Pony Coupe Concept και την επακόλουθη σειρά Pony, ο ιδρυτής Chung άνοιξε το δρόμο για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κορέας με τη θετική νοοτροπία, την τολμηρή ηγεσία, τη σταθερή πίστη και την επιμέλειά του. Η ηγεσία του βοήθησε την Κορέα να βγει από τις κακουχίες του πολέμου και να γίνει μια οικονομική δύναμη μέχρι τα τέλη του 20ού αιώνα.

Το concept design αποτέλεσε, επίσης, μεγάλη πηγή έμπνευσης για τη δουλειά του Giugiaro στο DeLorean DMC 12 που έκανε το ντεμπούτο του το 1983 και χρησιμοποιήθηκε περίφημα στις ταινίες «Back to the Future» (1985-90).

Ο αντίκτυπος του Pony και του Pony Coupe Concept είναι ακόμα αισθητός. Το 2019, η Hyundai Motor εμπνεύστηκε από το αρχικό Pony για το concept car «45», που επηρέασε άμεσα το IONIQ 5, κάτι που «αποδείχθηκε» στην παρουσίασή του μετά από δύο χρόνια. Επίσης το 2021, η Hyundai ουσιαστικά «μετέτρεψε» το αυθεντικό Pony παραγωγής σε ένα ηλεκτρικό concept car, ενώ το 2022, «γύρισε» και πάλι σε στοιχεία του Pony Coupe Concept για να παρουσιάσει το concept car N Vision 74, που φέρει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.