Jeep Wrangler 4xe, ο εξηλεκτρισμός ενός θρύλου


Η JEEP, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ WRANGLER 4XE, ΤΗΝ PLUG-IN HYBRID ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΣΥΝΔΥΑΖΟΜΕΝΗ ΙΣΧΥ 380 PS ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/9/2020

Η προσπάθεια της Jeep να εξηλεκτρίσει τα μοντέλα της ώστε να συμβαδίζουν με την τάση της εποχής –αλλά και να πληρούν τα νέα πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος– συνεχίζεται με το Wrangler 4xe, την Plug-in Hybrid έκδοση του σκληροπυρηνικού 4x4 οχήματος, με τη μοναδική ιστορία στην αυτοκίνηση. Έτσι, έπειτα από το Compass 4xe, το κλασικό όχημα της αμερικανικής εταιρείας εφοδιάζεται με το υβριδικής διάταξης σύστημα το οποίο αποτελείται από τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες. Για τους τελευταίους, ο ένας συμβάλλει στη κίνηση του οχήματος και ο άλλος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου 17 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα.

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 272 PS/5.250 rpm και μέγιστη ροπή 400 Nm/3.000-4.000 rpm. O ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 PS και ο δεύτερος (γεννήτρια) 45 PS. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 380 PS και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 637 Nm. Σύμφωνα με την Jeep, το νέο Wrangler 4xe έχει τη δυνατότητα να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μια θεωρητική απόσταση έως 50 km κατά «EPA» ή έως 40 km κατά το πρωτόκολλο «NEDC». Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 4,7 l/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 107 g/km (τιμές κατά «NEDC»).

Το καινούργιο Wrangler 4xe θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, στο Ohio, και θα αρχίσει να διατίθεται στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στην Κίνα από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Το μοντέλο θα διαθέτει σύστημα «E-Select» το οποίο παραμετροποιεί τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, διαθέτοντας τρεις επιλογές: τη «Hybrid», την «Electric» και την «eSave». Η πρώτη είναι η βασική, το αυτοκίνητο εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα και κατόπιν τίθεται σε λειτουργία ο δίλιτρος κινητήρας. Στη δεύτερη, το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για όση απόσταση επιτρέπει η αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες κάθε φορά και κατόπιν αναλαμβάνει ο κινητήρας. Τέλος, η επιλογή «eSave» απομονώνει τον ηλεκτροκινητήρα από τη μετάδοση της κίνησης (αυτή γίνεται μόνο από τον θερμικό κινητήρα) και η ενέργεια παραμένει αποθηκευμένη για να χρησιμοποιηθεί όταν το επιλέξει ο οδηγός. 

Το Wrangler 4xe εκσυγχρονίστηκε και εξηλεκτρίστηκε αλλά δεν έχασε τον χαρακτήρα του ως ένα καθαρόαιμο 4x4 όχημα. Έτσι, οι άνθρωποι της Jeep διατήρησαν στο ακέραιο την ικανότητα κίνησής του εκτός δρόμου. Η Plug-in Hybrid έκδοση θα διατίθεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: 4xe, Sahara 4xe και Rubicon 4xe. Οι δύο πρώτες, διαθέτουν τους άξονες νέας γενιάς «Dana 44», εμπρός και πίσω, και το σύστημα διαχείρισης τετρακίνησης «Selec-Trac» με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (2,72:1). Η έκδοση Rubicon 4xe θα διαθέτει επιπλέον το σύστημα τετρακίνησης «Rock-Trac», με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού που διαθέτει ακόμα πιο «κοντή» σχέση (4:1), εμπρός και πίσω διαφορικά «Tri-Lok» με δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός η οποία μπορεί να αποσυνδεθεί από τον οδηγό, μέσω διακόπτη, για να αυξάνεται η διαδρομή της ανάρτησης κατά τη διέλευση από έντονο ανάγλυφο του εδάφους.