Και η Toyota Corolla Cross «ασπάζεται» το υδρογόνο – Ξεκινούν οι δοκιμές (photos)


Κόντρα στο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, οι Ιάπωνες παρουσίασαν ένα πρωτότυπο Corolla Cross με θερμικό κινητήρα υδρογόνου και αρχίζουν σύντομα χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 6/12/2022

Είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι η Toyota δεν θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως τη μοναδική επιλογή για την επίτευξη μηδενικού αποτύπωμα άνθρακα στα αυτοκίνητα. Σαφώς ακολουθεί τις εξελίξεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με αμιγώς ηλεκτρικά και όλων των ειδών υβριδικά οχήματα (mild, strong/full, plug-in), αλλά είναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του υδρογόνου.

Για τους Ιάπωνες, η χρήση του υδρογόνου δεν περιορίζεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου (Fuel Cells EV), με όφελος την απουσία της ανάγκης φόρτισης της μπαταρίας ενός ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία που αναπτύσσουν χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο σε θερμικούς κινητήρες. Με αυτό τον τρόπο θα «επιβιώσουν» οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θα μπορέσουν να φτάσουν στο επίπεδο μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota παρουσίασε το πρωτότυπο Hydrogen Combustion Corolla Cross H2 Concept ή, πιο απλά, μία πρωτότυπη Corolla Crossμε θερμικό κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιεί για την καύση υδρογόνο αντί για βενζίνη. Το πρωτότυπο εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,6 L από το GR Corolla με τεχνολογία κινητήρα άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης και μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Φέτος η Toyota, μέσω της ομάδας Rookie Racing, συμμετείχε σε όλους τους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία με ένα GR Corolla H2 που είχε ως καύσιμο το υδρογόνο. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, με το ψευδώνυμο «Morizo», οδηγούσε ο ίδιος το αυτοκίνητο σε κάθε αγώνα για να αξιολογήσει και να συμβάλει στην ανάπτυξή του.

Τον περασμένο Αύγουστο, ένα όχημα με κινητήρα υδρογόνου Toyota οδήγησε σε ευρωπαϊκούς δημόσιους δρόμους για πρώτη φορά όταν το GR Yaris H2 ξεπέρασε τους ρυθμούς του σε μια πορεία επίδειξης στο WRC στο Ράλι Ypres του Βελγίου.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μηχανοκίνητου αθλητισμού της Toyota, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία συσκευασίας δεξαμενών υδρογόνου από το ηλεκτρικό FCEV Mirai με το ρεκόρ αυτονομίας, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να «φτάσει» στο πρωτότυπο δρόμου. Επί του παρόντος πραγματοποιείται αξιολόγηση των δυνατοτήτων του σε κανονικές συνθήκες, παράλληλα με τη συνεχιζόμενη ψηφιακή ανάπτυξη, αλλά σύντομα το concept car θα ξεκινήσει τις χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία.

Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορεί να φτάσει σε στάδιο τελικής, μαζικής, παραγωγής. Η ίδια η Toyota εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη. «Δεν είναι ακόμη δυνατό να πούμε εάν η τεχνολογία θα ωριμάσει για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει αναμφίβολα μια σαφή ευκαιρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι βρίσκεται περίπου στο 40% της πορείας για το εμπορικό λανσάρισμά του.

Μέσω της συμμετοχής στους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία, η Toyota γνωστοποιεί ότι κατάφερε να αυξήσει την ισχύ του θερμικού κινητήρα υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή που αποδίδει κατά 33%, πλησιάζοντας κατά πολύ τους αριθμούς ενός αντίστοιχου, συμβατικού, βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, η αυτονομία έχει επεκταθεί κατά περίπου 30% και ο χρόνος ανεφοδιασμού μειώθηκε από περίπου 5 λεπτά σε 1,5 λεπτό.

Σύμφωνα με την Toyota, τα βασικά πλεονεκτήματα της καύσης υδρογόνου περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχουσών τεχνολογιών κινητήρων εσωτερικής καύσης, τους γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού και τη σαφή μείωση της χρήσης και της ανάγκης για στοιχεία περιορισμένης παροχής όπως το λίθιο και το νικέλιο.

Προσαρμόζοντας τις υπάρχουσες τεχνολογίες και αξιοποιώντας περαιτέρω τις υπάρχουσες επενδύσεις, η καύση υδρογόνου θα μπορούσε να οδηγήσει ταχύτερα σε ευρέως διαδεδομένες, προσβάσιμες λύσεις μείωσης του άνθρακα.

Η Toyota πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς για να επικεντρωθεί σε μία μόνο λύση μηδενικών εκπομπών και, ως εκ τούτου, αναπτύσσει ταυτόχρονα την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου και καύσης υδρογόνου παράλληλα με την ηλεκτρική τεχνολογία μπαταρίας.

Εκτός από τη χρήση υδρογόνου, η Toyota συνεργάζεται με πολλούς ενδιαφερόμενους στους τομείς της παραγωγής και μεταφοράς πράσινου υδρογόνου, με το απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως βάση δοκιμής.