Καθίσματα με τεχνολογία από τη NASA για το Hyundai Ioniq 5!


Κυριολεκτικά διαστημικά είναι τα καθίσματα του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού μοντέλου της Hyundai, ώστε να προσφέρεται περισσότερη άνεση στους επιβάτες κατά τη διάρκεια της φόρτισης των μπαταριών ή ενός πολύωρου ταξιδιού.

  • 29/5/2021

Η ικανότητα του νέου Hyundai Ioniq 5 να φορτίζει έως και 350 kW είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του. Σε συνδυασμό με έναν ταχυφορτιστή ώστε να αξιοποιηθεί ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης, μπορεί κανείς να προσθέσει 109 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 5 λεπτά ή μπορεί η μπαταρία να φορτιστεί σε ένα ποσοστό 10 έως 80 τοις εκατό μέσα σε 18 λεπτά.

Αλλά αυτό ακόμα παίρνει περισσότερη ώρα από το να «φουλάρει» κάποιος την δεξαμενή του αυτοκινήτου του με καύσιμο, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο… Η Hyundai έχει προβλέψει και γι΄ αυτό. Έτσι ένα από τα πολύ ωραία χαρακτηριστικά του Ioniq είναι τα ειδικά σχεδιασμένα ανακλινόμενα καθίσματα που επιτρέπουν στους επιβάτες να ξαπλώσουν και να χαλαρώσουν όσο περιμένουν για να φορτίσει.

 

Στις διαφημιστικές φωτογραφίες φαίνεται ένα γυναικείο μοντέλο να απολαμβάνει τα καθίσματα αυτά και τώρα μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί. Επειδή, η Hyundai N κατασκευάζει τα μπάκετ καθίσματα με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε στο Nόrburgring, οι μηχανικοί του Ioniq στράφηκαν στην NASA (!) προκειμένου να εξελίξουν τα καθίσματα των επιβατών.

Σύμφωνα με τα εσωτερικά έγγραφα της Hyundai, το κάθισμα του οδηγού του Ioniq 5 σχεδιάστηκε με αναφορά σε μια μελέτη της NASA με τίτλο «Αξιολόγηση της ουδέτερης στάσης σώματος στο Shuttle Mission STS-57 (SPACEHAB-1)» η οποία δημοσιεύθηκε το 2003.

 

Η ουδέτερη στάση του σώματος (NBP) είναι η στάση που το ανθρώπινο σώμα έχει στη μικροβαρύτητα και τεκμηριώθηκε για πρώτη φορά από τη NASA στις αρχές της δεκαετίας του 1970 καθώς διερεύνησε το πώς να κάνει το διαστημικό σκάφος όχι μόνο ασφαλές, αλλά και άνετο, για τους αστροναύτες. Οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στο Skylab, ο πρώτος διαστημικός σταθμός της NASA, έδειξαν ότι τα άκρα του σώματος θα έρθουν αυτόματα σε ορισμένες γωνίες σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα.

Και ενώ η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο ή μέσα στην πόλη δεν είναι τόσο επίπονη στο σώμα των ανθρώπων όσο είναι στο διάστημα (η έρευνα του 2003 της NASA αναφέρει πώς μπορεί να έχει πολλές δυσάρεστες παρενέργειες όπως ατροφία των μυών έως και ναυτία του διαστήματος), το να είναι κάποιος άνετος πίσω από το τιμόνι σημαίνει ότι, θα οδηγεί ασφαλέστερα και θα αισθάνεται λιγότερο κουρασμένος όταν φτάνει στον προορισμό του.

Εκπρόσωπος της Hyundai δήλωσε ότι τα καθίσματα του Ioniq 5 «ήταν σίγουρα εμπνευσμένα από την ιδέα της NASA, αλλά η εργονομική μηχανική της Hyundai καθορίζει το τελικό αποτέλεσμα».

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το Ioniq 5 δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο που επωφελήθηκε από την έρευνα μηδενικής βαρύτητας της NASA. Η 8η γενιά Sonata της Hyundai διατίθεται με ένα άνετο κάθισμα που ξαπλώνει και πέφτει σε μία θέση μηδενικής βαρύτητας με το πάτημα ενός κουμπιού.

Και οι οδηγοί της Nissan επωφελήθηκαν επίσης από τα δεδομένα της NASA. Από το 2005, οι μηχανικοί της Nissan άρχισαν να χρησιμοποιούν την έρευνα NBP της NASA για να αναπτύξουν μια νέα γκάμα καθισμάτων αυτοκινήτων που θα μείωνε την κούραση του οδηγού. Η Nissan συνειδητοποίησε ότι το σώμα πέφτει φυσικά για να μειώσει την κόπωση, αλλά αυτό προκαλεί την κάμψη της σπονδυλικής στήλης, ασκώντας πίεση στο κάτω μέρος της πλάτης και οδηγώντας σε ακόμη περισσότερη κόπωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ίλιγγο προκαλούν οι τιμές του Hyundai Ioniq 5

Η λύση της Nissan ήταν ένα κάθισμα με 14 σημεία πίεσης που θα έβαζαν το σώμα σε ουδέτερη θέση. Μέχρι το 2007 απέδειξε ότι ένα πρωτότυπο κάθισμα μείωσε την εξάντληση κατά τη διάρκεια μεγάλων αποστάσεων αυτοκινητόδρομων κατά 50%. Και πέντε χρόνια αργότερα έκανε το ντεμπούτο του, στο Altima (ΜΥ 2013), πριν η τεχνολογία αυτή ενσωματωθεί και σε άλλα αυτοκίνητα της Nissan.