Lexus LBX: Η «επαναστατική» premium πρόταση στα compact SUV (photos)


Το μοντέλο-ορόσημο της Lexus στο B-segment έχει νέο υβριδικό σύνολο 136 PS και καινούρια σχεδιαστική ταυτότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 5/6/2023

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με επίκεντρο τους Ευρωπαίους πελάτες, περιορισμένο σε μέγεθος, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, την πολυτέλεια και τη φινέτσα της. Αυτό είναι το ολοκαίνουριο LBX, που παρουσίασε η Lexus.

Η ολοκαίνουρια προσθήκη τοποθετείται στο χαμηλότερο τμήμα της γκάμας και εισάγει την premium μάρκα σε μια νέα αγορά, αυτή των subcompact SUV. Το αμιγώς υβριδικό μοντέλο χαρακτηρίζεται ως ορόσημο από την ίδια την εταιρεία, η οποία φιλοδοξεί ότι με το λανσάρισμά του θα αλλάξει τα δεδομένα του brand στην Ευρώπη.

Το Lexus Breakthrough Crossover, όπως σημαίνει η ονομασία του «επαναστατικού» LBX, εισάγει τη φίρμα στο B-segment, που έχει κορυφαίες πωλήσεις στην Ευρώπη. Μέχρι τώρα, το μικρότερο μοντέλο της ήταν το μήκους 4.495 mm UX (C-Segment). Ωστόσο, το LBX είναι ακόμα μικρότερο. Έχει μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm, με μεταξόνιο 2.580 mm.

Οι πληροφορίες ήθελαν τη νέα πρόταση της Lexus να «πατάει στα χνάρια» του Toyota Yaris Cross. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Το LBX βασίζεται σε τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας GA-B του Yaris Cross. Είναι μακρύτερο κατά 10 mm, φαρδύτερο κατά 60 mm, χαμηλότερο κατά 50 mm και το μεταξόνιό του είναι μακρύτερο κατά 20 mm.

Συν τοις άλλοις, το subcompact SUV της Lexus είναι ισχυρότερο. Το νέας γενιάς υβριδικό κινητήριο σύνολο, που έχει ως βάση τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 L, έχει επανασχεδιαστεί στα κύρια εξαρτήματά του, όπως η μονάδα ελέγχου ισχύος, με αποτέλεσμα η ισχύς να είναι 136 PS και η ροπή 185 Nm. Συγκριτικά, το υβριδικό Yaris Cross αποδίδει 116 PS και 141 Nm. Μάλιστα, και το LBX θα είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση E-Four, με έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι και αυτή καινούρια, διπολική νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH). Η ενεργειακή χωρητικότητά της δεν έγινε γνωστή, ωστόσο σύμφωνα με τη Lexus έχει μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή σχεδίαση. Με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου e-CVT, τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,2 sec.

Η σχεδίαση του LBX καθιερώνει μια νέα ταυτότητα της Lexus. Το «Resolute Look» του εμπρός τμήματος χαρακτηρίζεται από τη νέα, ενιαία κυψελοειδή μάσκα σε σχήμα τραπεζίου, που αντικαθιστά τη μάσκα «ατράκτου» - σχεδιαστικό σήμα κατατεθέν την τελευταία δεκαετία.

Με τη νέα μάσκα εξασφαλίζεται ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο. Καινούρια είναι η σχεδίαση και των φωτιστικών σωμάτων σχήματος L, ενώ οι εμπρός κολόνες έχουν τραβηχτεί προς τα πίσω, κάνοντας την καμπίνα να φαίνεται πιο συμπαγής και το καπό μακρύτερο, για πιο σπορ εμφάνιση. Τα «τονισμένα» φτερά αναδεικνύουν τις ζάντες 18 ιντσών, ενώ στο πίσω μέρος η θέση της πινακίδας έχει μετακινηθεί προς τα κάτω, στον προφυλακτήρα, ώστε η επιγραφή LEXUS στη θύρα του χώρου των αποσκευών να είναι ακόμα πιο εμφανής.

Νέα σχεδίαση, σε σχέση με όσα γνωρίζαμε ως τώρα από το brand, έχουν και τα πίσω φώτα, ενώ η τοποθετημένη ψηλά πτέρυγα ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση.

Περνώντας στο εσωτερικό, ο οδηγός κάθεται σε απόσταση 285 mm από το έδαφος, γεγονός που τον βοηθά να αισθάνεται «ένα» με το αυτοκίνητο, διατηρώντας παράλληλα πολύ καλή ορατότητα. Συνολικά η Lexus διατηρεί την αίσθηση φιλοξενίας Omotenashi, με την ατμόσφαιρα και τα δεδομένα που παραπέμπουν σε μοντέλο ανώτερης κατηγορίας.

Οι επιλογές υλικών ποικίλουν, από συνθετικό δέρμα μέχρι και vegan υλικά για τις επενδύσεις καθισμάτων, το τιμόνι και τα διακοσμητικά των θυρών. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός προσφέρει 50 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων, επιμελημένες σε θέματα που προκαλούν διαφορετικά mood.

Το cockpit του οδηγού αποτελεί ερμηνεία της φιλοσοφίας Tazuna. Η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Lexus, ενώ η οθόνη του συστήματος infotainment είναι 9,8 ιντσών και εξοπλισμένη με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect.

Τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη ορατότητα για τους πίσω επιβάτες. Όσο για το πορτμπαγκάζ, έχει χωρητικότητα 332 lt για την έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς (225 lt για την τετρακίνητη).

Με το LBX, η Lexus υιοθετεί μια νέα προσέγγιση στη δημιουργία των εκδόσεων μοντέλων, ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής των πελατών. Έτσι, οι εκδόσεις δεν διαφοροποιούνται με βάση το επίπεδο εξοπλισμό, αλλά με την «ατμόσφαιρα» που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο, εκτός από τη βασική έκδοση, υπάρχουν οι Elegant και Rexal (εστιάζουν σε μια πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση), αλλά και οι Emotion και Cool, που χαρακτηρίζονται από πιο σπορ και δυναμικό χαρακτήρα.

Ασφαλώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε εξοπλισμό, με τις δύο τελευταίες να ξεχωρίζουν από τη διχρωμία αμαξώματος και τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με μοναδικό φινίρισμα. Αντίθετα, οι Elegant και Relax το αμάξωμα είναι μονόχρωμο και οι 18άρες ζάντες είναι γυαλιστερές. Ανάλογες διαφοροποιήσεις παρουσιάζονται και στο εσωτερικό, στα υλικά των επενδύσεων και τις αντιθέσεις στις ραφές.

Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να δώσουν στο LBX τους μια πιο εξατομικευμένη εμφάνιση μπορούν να επωφεληθούν από τη νέα υπηρεσία Lexus Bespoke Build.

Φυσικά, το LBX διαθέτει όλες τις τελευταίες προδιαγραφές ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού μέσω του συστήματος Lexus Safety System plus. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με πολλαπλά συστήματα που ανιχνεύουν τους κινδύνους ατυχήματος, ειδοποιούν τον οδηγό και παρέχουν αυτόματα έλεγχο του τιμονιού, της πέδησης και της δύναμης κίνησης, εάν απαιτείται, για να βοηθήσουν στην αποφυγή ή τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης.

Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist και Road Sign Assist.

Το LBX θα μπει στην παραγωγή στα τέλη του 2023. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές από τις αρχές του 2024.