Mercedes E-Class All-Terrain: Station wagon με «χαρακτήρα» SUV (photos)


Η τρίτη έκδοση της νέας Mercedes E-Class συνδυάζει το αμάξωμα και τους χώρους της Estate με τα χαρακτηριστικά και τις off-road δυνατότητες ενός SUV.

  • 5/9/2023

H Mercedes παρουσίασε στα τέλη του περασμένου Απριλίου τη νέα E-Class σε αμάξωμα sedan, για να ακολουθήσει σχεδόν δύο μήνες αργότερα η Estate. Τι έμεινε λοιπόν; Η έκδοση All-Terrain, που ολοκληρώνει την οικογένεια του μοντέλου.

Πρόκειται για την παραλλαγή που είναι διαθέσιμη από το 2017 και ουσιαστικά συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της station wagon (Estate) αλλά και… των SUV, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έως και 46 mm με την αερανάρτηση AIRMATIC, στάνταρ τετρακίνηση και νέο off-road πρόγραμμα οδήγησης, ώστε να μπορεί να κινείται «σε κάθε επιφάνεια».

Με το αμάξωμα station wagon της, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται σε 615 lt και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.830 lt, με ριγμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Στην plug-in hybrid έκδοσή της, βέβαια, οι αριθμοί αυτοί μειώνονται σε 460 lt και 1.675 lt, αντίστοιχα.

Μεγαλύτερος είναι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, χάρη στο αυξημένο κατά 22 mm μεταξόνιο (2.961 mm), οι οποίοι, πλέον, έχουν και μεγαλύτερη άνεση για τους αγκώνες τους κατά 25 mm (1.519 mm), καθώς η νέα All-Terrain είναι πλατύτερη κατά 28 mm από το απερχόμενο μοντέλο.

Σε σχέση με τα υπόλοιπα «μέλη» της οικογένειας της E-Class, διακρίνεται από την αποκλειστική εμπρός μάσκα τύπου SUV, τους ειδικούς προφυλακτήρες, το προστατευτικό στο κάτω μέρος και τις σκούρες γκρι επενδύσεις των θόλων των (μεγαλύτερων) τροχών. Τα πλαϊνά μαρσπιέ διαθέτουν γυαλιστερή λωρίδα χρωμίου.

Σε σύγκριση με την Estate, είναι παρόμοια σε διαστάσεις, με εξαίρεση το ύψος της. Το μήκος της είναι 4.950 mm, το πλάτος 1.904 mm και το ύψος 1.497 mm. Διατίθεται με τροχούς 18 ιντσών, ενώ προαιρετικά μπορεί να φορέσει 19άρες και 20άρες ζάντες.

Στο εσωτερικό, υπάρχει η MBUX Superscreen, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και τρίτη οθόνη, μπροστά από τον συνοδηγό. Στα αξιοσημείωτα της All-Terrain είναι η λειτουργία η οποία περιγράφεται ως «διάφανο καπό»: Με τη βοήθεια κάμερας 360 μοιρών, προβάλλεται στην κεντρική οθόνη μια εικόνα του εδάφους κάτω από το καπό, ώστε ο οδηγός να μπορεί να εντοπίζει έγκαιρα μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες σε off-road διαδρομές, για να μπορεί να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Κατά τα λοιπά, η All-Terrain διαθέτει όλα τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας της νέας E-Class και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Επιπλέον, υπάρχουν εφαρμογές και υπηρεσίες που με τη βοήθεια του λογισμικού δίνουν τη δυνατότητα άνεσης και διασκέδασης για τους επιβάτες, με πολλές επιλογές εξατομίκευσης.

Με το λανσάρισμά της στην αγορά - αναμένεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες το πρώτο τρίμηνο του 2024 - θα είναι διαθέσιμη με τρία κινητήρια σύνολα, που καλύπτουν κάθε επιθυμία: Θα υπάρχουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και diesel, αλλά και παραλλαγή plug-in hybrid.  

Η «εισαγωγική» έκδοση είναι η E 220 d 4MATIC, με κινητήρα diesel 2,0 L, που αποδίδει 197 PS και 440 Nm, ενώ «ενισχύεται» με 23 PS και 205 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα του mild-hybrid συστήματος. Η ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης είναι η E 450 4MATIC, με κινητήρα 3,0 L που αποδίδει 381 PS και 500 Nm και δέχεται ακριβώς τα ίδια boost με την πετρελαιοκίνητη από το MHEV σύστημα.

Τέλος, η plug-in hybrid έκδοση, E 300 de 4MATIC, φέρει τον ίδιο 2λιτρο κινητήρα diesel της Ε 220 d 4MATIC (197 PS και 440 Nm), αλλά εδώ ο ηλεκτροκινητήρας «προσθέτει» ισχύ 129 PS και ροπή 440 Nm. Έτσι, προκύπτει συνδυαστική ισχύς 313 PS και αντίστοιχη ροπή 700 Nm. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 25,4 kWh (19,5 αξιοποιήσιμη) και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 85-102 km.