Mercedes: Η "AMG" έκδοση της EQE έρχεται με 687 PS! (photos)


Οι Γερμανοί διευρύνουν τη γκάμα του ηλεκτρικού sedan με στόχο να κοιτάξουν στα "μάτια" αντίστοιχες προτάσεις, όπως το Tesla Model S και την BMW i4 M50.

  • 16/2/2022

Η Mercedes παρουσίασε επισήμως τις AMG εκδόσεις των EQE 43 και EQΕ 53, διευρύνοντας την γκάμα του ηλεκτρικού sedan, σε μια προσπάθεια για να... αντισταθμίσει τις γρήγορες εκδόσεις AMG EQS στο πλαίσιο ενός πιο προσιτού πακέτου. 

Η γερμανική εταιρία διάλεξε τις αναβαθμίσεις να τις πραγματοποιήσει πάνω στο ίδιο σύστημα μπαταριών με τα απλά μοντέλα, το οποίο έχει χωρητικότητα 90.6 kWh. Αυτό βέβαια στην πράξη σημαίνει μία πιο μικρή αυτονομία η οποία θυσιάζεται στον... βωμό των υψηλών επιδόσεων που προσφέρουν τα νέα μοντέλα. Η ανάπτυξη της νέας ηλεκτρικής πρότασης έχει γίνει πάνω στην πλατφόρμα EVA2 και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 430 λίτρων.

Στην περίπτωση της AMG EQE 53 η δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων αυξήθηκε στα 626 PS και η ροπή στα 950 Nm ενώ με την προσθήκη του πακέτου Dynamic Plus οι αριθμοί φτάνουν τους 687 PS και η ροπή τα 1000 Nm.

Το 0-100 km/h έρχεται στα 3.4 sec. στο στάνταρ πακέτο, ενώ στην γρήγορη έκδοση μειώνεται κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 220 και 240 km/h αντίστοιχα. Αυτό αφορά το μοντέλο το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Αμερικής.

Στην Ευρώπη η Mercedes θα λανσάρει την λίγο πιο αργή AMG EQE 43 με ισχύ 476 PS και μέγιστη ροπή τα 858 Nm. Σε αυτή την περίπτωση το όχημα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4.2 sec. ενώ η τελική ταχύτητα είναι 210 km/h.

Εσωτερικά συναντάμε την υψηλή ποιότητα υλικών που προσδίδουν έναν πολυτελή χαρακτήρα στο μοντέλο. Η ένδειξη AMG εντοπίζεται σε αρκετά σημεία ενώ η συνολική εικόνα δένει υποδειγματικά με τις κόκκινες λεπτομέρειες. Το AMG τιμόνι έχει επενδυθυεί με δέρμα nappa και πλαισιώνεται με αλουμινένια paddles.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει φυσικά το σύστημα MBUX Hyperscreen system που αποτελείται από 3 οθόνες, με τις δύο από αυτές να έχουν διάμετρο 12.3 ίντσες (OLED display και πίνακας οργάνων) ενώ η τρίτη είναι 17.7 ιντσών και αντιστοιχεί στο σύστημα πολυμέσων.

Και στα δύο μοντέλα είναι παρούσα η τεχνολογία AMG Sound Experience η οποία μέσω ηχείων παράγει τον... γλυκό ήχο που ακούγαμε για χρόνια από τα "αγριεμένα" AMG κινητήρια σύνολα των πολλών κυλίνδρων. Ό ήχος προσαρμόζεται ανάλογα με το mode οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός και γίνεται αντιληπτός τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας όσο και έξω από αυτή, προειδοποιώντας τους διερχόμενους πεζούς.

Αναφορικά με το σύστημα διαχείρισης των μπαταριών, η Mercedes ανακοίνωσε πως θα μπορεί να δέχεται over the air ενημερώσεις που θα αναβαθμίζουν τη λειτουργία του. Την ίδια στιγμή, σε μια προσπάθεια να τονιστεί η αξιοπιστία των μπαταριών , προσφέρεται εγγύηση 10 ετών ή 250.000 km (όποιο έρθει πρώτο χρονικά). 

Η φόρτιση μπορεί να γίνει μέχρι και με 170 kW και αυτό σημαίνει ότι σε fast charging σταθμούς μπορεί μέσα σε 15 λεπτά το αυτοκίνητο να αποκτήσει την ενέργεια που θα του επιτρέψει να κινηθεί για 180 km. (στον κύκλο WTLP). Την ίδια στιγμή χάρη στον onboard φορτιστή η φόρτιση μπορεί να γίνει από την πρίζα του σπιτιού μας ή σε δημόσιους σταθμούς με 11 kW ή 22kW (ο δεύτερος είναι προαιρετική επιλογή).

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα της ανάρτησης το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα παραμετροποίησης ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλέξει ο οδηγός, ενώ στο «Sport» σετάρισμα το αυτοκίνητο χαμηλώνει κατά 15 mm προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στις γωνίες. Σε αυτό τον τομέα έρχονται να βοηθήσουν και τα πιο φαρδιά ελαστικά, σε σχέση με την απλή έκδοση, που έχουν τοποθετηθεί στους πίσω τροχούς.

Στην περίπτωση της AMG EQE 43 το λανσάρισμα αναμένεται στους επόμενους μήνες, ενώ για την AMG EQE 53 που θα παρουσιαστεί στην Αμερική, ενδέχεται να υπάρξει μία επιπλέον καθυστέρηση. Στόχος είναι και τα δύο να κοιτάξουν στα... μάτια ανταγωνιστικές προτάσεις όπως το Tesla Model 3 Performance, το Tesla Model S και την BMW i4 M50.