Μόσχα: Το Δεκέμβριο αρχίζει και πάλι η παραγωγή αυτοκινήτων Moskvich!


Οι Ρώσοι θα αξιοποιήσουν το εργοστάσιο που «άφησε» πριν από λίγους μήνες η Renault και στοχεύουν σε παραγωγή 600 αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του έτους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 21/10/2022

Τον περασμένο Μάιο, ο δήμαρχος της Μόσχας, Sergei Sobyanin, είχε προαναγγείλει την κρατικοποίηση του εργοστασίου αυτοκινήτων της ρωσικής πρωτεύουσας, που λειτουργούσε υπό τη Renault, για να επαναρχίσει εντός του 2022 η παραγωγή αυτοκινήτων Moskvich. Πλέον, όλα δείχνουν ότι ήρθε η ώρα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Ρωσία σχεδιάζει μέσα στο Δεκέμβριο να ξεκινήσει την παραγωγή του δικού της αυτοκινήτου, στο εργοστάσιο που οι Γάλλοι πούλησαν πριν από περισσότερο από 6 μήνες στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz του ρωσικού κράτους.

Κάτι ανάλογο έκανε πριν από λίγες εβδομάδες και η Nissan, ανακοινώνοντας την άμεση αποχώρησή της από την Ρωσία, ωστόσο, όπως και η Renault, διατήρησε το δικαίωμα να αγοράσει και πάλι τις εγκαταστάσεις μέσα στην επόμενη 6ετία. Το αντίτιμο των δύο πωλήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν 1 ρούβλι (0,017 ευρώ) για τη Renault και 1 ευρώ για τη Nissan!

Η Moskvich («Μοσχοβίτης») ιδρύθηκε το 1930 και σταμάτησε την παραγωγή των μοντέλων της το 2002 όταν χρεωκόπησε. Ο Sobyanin είχε δηλώσει το Μάιο ότι η παραγωγή της θα διατηρήσει τις θέσεις εργασίας, αλλά έκτοτε το εργοστάσιο παρέμεινε αδρανές, παρόλο που μετονομάστηκε σε Moscow Automobile Factory Moskvich

Ωστόσο, πριν από λίγες ώρες τα δεδομένα άλλαξαν. «Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει υποστεί σοβαρή πτώση φέτος, αλλά παρ' όλα αυτά, ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το εργοστάσιο Moskvich τον Δεκέμβριο με τη βοήθεια του Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου», ανέφερε ο Sobyanin, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.

Μάλιστα, επεσήμανε ότι ελπίζει να υπάρξει παραγωγή 600 αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του έτους, 200 εκ των οποίων θα είναι EV και ισχυρίστηκε ότι η Μόσχα διαθέτει όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία για να γίνει το κέντρο μιας βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτοί οι αριθμοί παραγωγής είναι απλώς μια πρόγευση του τι πρόκειται να ακολουθήσει, ωστόσο, καθώς το εργοστάσιο αναμένεται να είναι σε θέση να παράγει 50.000 οχήματα το 2023. Για να μπορέσουν να επιτευχθούν αυτά τα μεγέθη, προγραμματίζονται επενδύσεις 83 εκατ. ευρώ (5 δισ. ρούβλια) από τη Μόσχα και τη ρωσική βιομηχανία κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων, Kamaz.

Οι αποχωρήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών από την Ρωσία είναι μαζικές το τελευταίο διάστημα, κυρίως εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και δευτερευόντως λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εκτός από τις Renault και Nissan, το δρόμο της εξόδου πήραν Volvo, Daimler Trucks και Toyota, ενώ και η Volkswagen έχει σταματήσει τη λειτουργία του εργοστασίου της στην πόλη Kaluga και ψάχνει τρόπο να το πουλήσει.

Πηγή: Reuters