Νέο Mazda MX-5: Ο ιαπωνικός θρύλος παραμένει πιστός στις... ατμοσφαιρικές ρίζες του!


Η 5η γενιά του roadster που έχει σημαδέψει ανεξίτηλα την κατηγορία του, δεν αναμένεται να αποχωριστεί ούτε την πίσω κίνηση ούτε την... ΜΕΚ καρδιά του. Πότε θα αποκαλυφθεί;

  • 9/4/2022

Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση και η μείωση εκπομπής ρύπων καθορίζουν εν πολλοίς τις στρατηγικές των εταιρειών, η Mazda έρχεται να κάνει τη διαφορά προκειμένου να αφήσει αναλλοίωτη τη συνταγή του εμβληματικού μοντέλου της, του Mazda MX-5.

Αυτό τουλάχιστον προέκυψε από τις δηλώσεις του επικεφαλής του Product Development & Engineering στην Ευρώπη, Joackim Kunz στο autocar.co.uk: “Πρόκειται για το εμβληματικό μας μοντέλο και πάντα δέχεται μια ειδική μεταχείριση από την εταιρεία. Την παρούσα φάση φαίνεται ότι θα διατηρήσουμε το MX-5 για πάντα με το ίδιο μέγεθος και φυσικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προφανώς κάποια στιγμή θα πρέπει και αυτό να εξηλεκτριστεί, αλλά στόχος είναι να διατηρήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε αυτή τη φιλοσοφία”.

Μάλλον έχοντας καταλάβει ότι μίλησε περισσότερο από ότι έπρεπε στη συνέχεια... πάτησε φρένο και σημείωσε πως το ευρωπαϊκό κομμάτι της Mazdaόπου ανήκει και ο ίδιος, έχει μικρό μερίδιο στις αποφάσεις που παίρνονται για το MX-5 αφού τα... μεγάλα κεφάλια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου βρίσκονται στα κεντρικά της Ιαπωνίας.

Αναφορικά με τον κινητήρα του νέου MX-5 το πιο πιθανό σενάριο θέλει να επιλέγεται το καινοτόμο σύνολο Skyactiv-X που χρησιμοποιεί ανάφλεξη με ελεγχόμενη συμπίεση (SPCCI) προκειμένου να έρθουν οι υψηλές επιδόσεις. Στον τομέα των επιδόσεων θα έρθει να προστεθεί και ένα ήπιο υβριδικό σύνολο το οποίο θα παίξει επικουρικό ρόλο στη ΜΕΚ, ενώ μπορεί να βοηθήσει και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Αναφορικά με το τελευταίο, σημείο- κλειδί είναι ενδεχομένως και οι χαμηλές πωλήσεις που γράφει παραδοσιακά το MX-5 και οι οποίες δεν αναμένεται να δημιουργήσουν μεγάλους μπελάδες στην Mazda σχετικά με την επίδραση που θα έχουν στον ευρωπαϊκό μέσο όρο των εκπομπών CO2.

Ο Skyactiv-X χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα της ευρωπαϊκής γκάμας χωρίς την ύπαρξη υπερσυμπιεστή, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε το επόμενο MX-5 να παραμείνει πιστό στην... ατμοσφαιρική παράδοση των προγόνων του.

Πότε όμως αναμένεται να το δούμε; Ο Kunz τόνισε πως το MX-5 έχει παραδοσιακά μεγαλύτερο κύκλο ζωής από κάθε άλλο αυτοκίνητο της εταιρείας και η περίοδος μιας δεκαετίας για κάθε γενιά δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα

Από αυτή την τοποθέτηση μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας πως η τρέχουσα γενιά ND δεν αναμένεται να αποσυρθεί πριν από το 2024, χρονιά που ίσως μας αποκαλυφθεί ο διάδοχος που θα πάρει στα χέρια του τη σκυτάλη της λαμπρής ιστορίας του MX-5.

Δείτε αυτή την ιστορία στο παρακάτω video...

 

Πηγή: autocar.co.uk