NHTSA: Δεν ευθύνεται η Tesla για την ακούσια επιτάχυνση σε οχήματά της


Έπειτα από έρευνα που έκανε ο αμερικανικός κυβερνητικός οργανισμός «NHTSA» προέκυψε ότι δεν υπάρχει ευθύνη της Tesla για τις περιπτώσεις ακούσιας άξαφνης επιτάχυνσης που παρατηρήθηκε σε κάποια οχήματά της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 9/1/2021

Τα στελέχη του «National Highway Traffic Safety Administration» («NHTSA») διεξήγαγαν έρευνα από τις 13 Ιανουαρίου 2020 έως και τις 8 Ιανουαρίου 2021 για να εξετάσουν το φαινόμενο που είχε παρατηρηθεί να επιταχύνουν άξαφνα να ακουσίως της επιθυμίας του οδηγού κάποια αυτοκίνητα της Tesla και να προκληθούν ατυχήματα σε κάποιες περιπτώσεις. Όπως ανακοινώθηκε, σε αυτό το χρονικό διάστημα οι άνθρωποι του Οργανισμού Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ έλεγξαν συνολικά σχεδόν 662.000 οχήματα της εταιρείας. Μεταξύ αυτών ήταν Model S των ετών 2013-2019, Model X κατασκευής 2016-2019 και Model 3 παραγωγής 2017-2019.

Όπως διαπίστωσαν οι άνθρωποι του Οργανισμού, δεν βρέθηκε κάποια δυσλειτουργία στα αυτοκίνητα ή στα ηλεκτρονικά συστήματά τους και το φαινόμενο της ακούσιας επιτάχυνσής τους αποδόθηκε σε κακή χρήση του δεξιού πεντάλ από τον οδηγό. Συγκεκριμένα στην έκθεση που συνάχθηκε από τον «NHTSA» αναφέρεται σχετικά:

«Αφού εξετάσαμε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, το Γραφείο “ODI” (σημ.: “Office of Defects Investigation”) δεν βρήκε αποδεικτικά στοιχεία που να στοιχειοθετούν περαιτέρω διερεύνηση για την Ακούσια Ξαφνική Επιτάχυνση (σημ.: “SUA”) στα υπό εξέταση οχήματα. Τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε περίπτωση που διερευνήθηκε από το Γραφείο “ODI” έδειξαν ότι οι συγκρούσεις που προκλήθηκαν από την Ακούσια Ξαφνική Επιτάχυνση οφείλονται σε κακή χρήση του (σημ.: δεξιού) πεντάλ από τον καταγγέλλων το συμβάν.

»Δεν προέκυψαν αποδείξεις για δυσλειτουργία της συνδεσμολογίας του πεντάλ γκαζιού, του συστήματος ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα ή του συστήματος πέδησης η οποία να ευθύνεται σε οποιοδήποτε από τα αναφερόμενα περιστατικά. Δεν υπάρχουν αποδείξεις και για σχεδιαστικό λάθος που να συμβάλλει στην αυξημένη πιθανότητα εσφαλμένης λειτουργίας του πεντάλ.Η θεωρία που υπάρχει ότι στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα η ακούσια ξαφνική επιτάχυνση οφείλεται σε μια πιθανή ηλεκτρονική αιτία βασίζεται σε ανακριβείς υποθέσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του συστήματος και τα δεδομένα καταγραφής».

Με αυτό το συμπέρασμα στο τελικό πόρισμα των ανθρώπων του «National Highway Traffic Safety Administration» («NHTSA») η Tesla απαλλάσσεται από τις όποιες υποψίες ή κατηγορίες τη βάρυναν ως υπαίτια για τα συγκεκριμένα συμβάντα, καθώς και από την υποχρέωση να ανακαλέσει για έλεγχο και αντικατάσταση κάποιων εξαρτημάτων τα αυτοκίνητά της, γεγονός που θα είχε σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την εταιρεία.

Διαβάστε, επίσης: Μιλώντας με ένα Tesla (βίντεο).