Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητάνε πίστωση χρόνου για τις νέες προδιαγραφές ρύπων


Η τρέχουσα κρίση, λόγω Κορωνοϊού, αναμένεται να επηρεάσει τις προσπάθειες των εταιριών να εναρμονιστούν με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τους ρύπους.

  • 3/4/2020

Μέσα σε αυτή και στην επόμενη χρονιά, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων που πουλάνε σε ένα πολύ χαμηλό όριο, της τάξης των 95 γρ. CO2/ χλμ. κατά μέσο όρο στις πωλήσεις τους. Οι προδιαγραφές αυτές μπορεί να έχουν τεθεί εδώ και αρκετά χρόνια από την ΕΕ, δεν παύουν όμως να είναι ιδιαίτερα σκληρές, με πολλούς κατασκευαστές να καταβάλλουν υπερπροσπάθειες για την ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών συνόλων, ενώ άλλες να διακόπτουν τη διάθεση ρυπογόνων μοντέλων στις αγορές της Ευρώπης.

Πλέον, με την κρίση που έχει ξεσπάσει, η κατάσταση δείχνει να βγαίνει εκτός ελέγχου. Ο στόχος αυτός απομακρύνεται και, ήδη, αρκετοί κατασκευαστές έχουν απευθυνθεί εγγράφως στους αρμόδιους φορείς, ζητώντας εάν γίνεται να μεταβληθούν «ορισμένοι κανόνες». Εκπρόσωπος της ΕΕ δήλωσε σχετικά πως «η Επιτροπή έλαβε μία επιστολή από την αυτοκινητοβιομηχανία, ζητώντας καθυστέρηση στην εφαρμογή ορισμένων κανόνων. Θα απαντήσουμε σε αυτή την επιστολή εν ευθέτω χρόνω».

Πρακτικά, το μεγαλύτερο χτύπημα αυτή τη στιγμή από το πάγωμα των πωλήσεων, έχει να κάνει με τα super credits. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, για κάθε όχημα που πωλείται με εκπομπές C02 κάτω από τα 50 γρ./χλμ. η πώληση αυτή θα πιάνει διπλή, μειώνοντας έτσι σημαντικά το μέσο όρο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σε αυτό πόνταραν πολλοί κατασκευαστές, μόνο που πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν κάτι… Φυσικά, δεν λείπουν και άλλες προσεγγίσεις, όπως αυτή του ομίλου FCA, που ήρθε σε επαφή με την Tesla για να «αγοράσει» από εκείνη περισσευούμενα γραμμάρια!

Ενδεικτικά, για κάθε εταιρία που δεν πιάνει το στόχο των 95 γραμμαρίων, το πρόστιμο θα είναι 95 ευρώ, για κάθε επιπλέον γραμμάριο! Αυτό, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των αυτοκινήτων, μπορεί εύκολα να καταλήξει σε μερικά δις επιβάρυνσης, τα οποία φυσικά καμία εταιρία δεν θέλει να επωμισθεί.