Οι πέντε «καυτές πατάτες» που παίρνει στα χέρια του το νέο αφεντικό της Audi


Τα «20 νέα μοντέλα ως το 2025» δεν μπορούν να περιμένουν και ο νέος CEO, Gernot Doellner, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από προκλήσεις, κυρίως στο κομμάτι της οργάνωσης και του εξηλεκτρισμού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 3/7/2023

Πριν από περίπου 10 ημέρες, ο CEO του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, υπόσχονταν ότι η Audi«θα αναγεννηθεί», αναγνωρίζοντας ότι «υστερεί έναντι του ανταγωνισμού» ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επεσήμανε ότι το brand έχει μεγάλες δυνατότητες, αλλά δεν έχουν αξιοποιηθεί πλήρως, εν μέρει και εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπισε με το λογισμικό και επηρέασαν την παρουσίαση νέων EV.

Ως αποτέλεσμα των δηλώσεών του, ήρθε η μεγάλη αλλαγή. Ο Gernot Doellner αναλαμβάνει από την 1η Σεπτεμβρίου CEO της Audi, στη θέση του Markus Duesmann. Και έχει μπροστά του πολλή δουλειά, για να καλύψει το χαμένο έδαφος, ιδίως στον τομέα της καινοτομίας και της ανανέωσης της γκάμας.

Έχοντας 30 χρόνια παρουσίας στο Volkswagen Group και έχοντας περάσει από διάφορες θέσεις - μεταξύ των οποίων και του επικεφαλής product development της Porsche αλλά και σχεδιασμού της Panamera - ο μέχρι πρότινος επικεφαλής στρατηγικής του Ομίλου γνωρίζει τον τρόπο σωστής οργάνωσης για την παρουσίαση νέων μοντέλων και είναι υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης. Κάτι που χρειάζεται άμεσα η Audi, έχοντας ανακοινώσει ότι μέχρι το 2025 θα παρουσιάσει 20 μοντέλα, τουλάχιστον 10 εκ των οποίων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Επιπλέον, από τη μακρά θητεία του στην Porsche έχει αρκετά γνώριμα πρόσωπα εντός της Audi, μιας και τα δύο brands έχουν στενή τεχνική συνεργασία. Ωστόσο, ίσως το βασικό του πλεονέκτημα είναι η ικανότητά του να παίρνει γρήγορες αποφάσεις σε δύσκολες στιγμές, όταν υπάρχει αμφιβολία για το ποια πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση. Ένα χαρακτηριστικό που, σύμφωνα με αναλυτές, δε διαθέτει ο Duesmann και είχε ως αποτέλεσμα τη συνεχή αναβλητικότητα.

Έχοντας λοιπόν όλα τα θεωρητικά εφόδια - και επιπλέον την πολυετή συνεργασία με τον Oliver Blume - ο Gernot Doellner καλείται να αντιμετωπίσει πέντε βασικά ζητήματα που «ταλαιπωρούν» την Audi, σύμφωνα με την ανάλυση του Automotive News Europe.

1) Νέα Προϊόντα

Η Audi δεν έχει παρουσιάσει ένα σημαντικό μοντέλο, τουλάχιστον στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, εδώ και χρόνια. Την ώρα που η Mercedes έχει την αμιγώς ηλεκτρική σειρά EQ με πλήθος μοντέλων και η BMW διαθέτει τις iX, i4, i7 και πρόσφατα παρουσίασε την i5, το λανσάρισμα του Q6 e-tron, του πρώτου EV νέας γενιάς του brand συνεχώς αναβάλλεται, κυρίως εξαιτίας προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία λογισμικού Cariad του Ομίλου VW.

Έτσι, τα 20 μοντέλα που η Audi έχει αναγγείλει ότι θα παρουσιάσει μέχρι το 2025, τα μισά εκ των οποίων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά - θα πρέπει να κυκλοφορήσουν κανονικά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η «μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της Audi», σύμφωνα με παλιότερη δήλωση του Duesmann, οφείλει να γίνει στην ώρα της.

2) Απόφαση για εργοστάσιο στις ΗΠΑ

Είναι γνωστό ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα. Αυτομάτως, αυτό καθιστά τις ΗΠΑ ως ένα σπουδαίο παράγοντα, από τη στιγμή που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Πέρυσι, η Mercedes πούλησε 350.9494 αυτοκίνητα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η BMW 332.388 και η Audi μόλις 186.875. Όσο για την Tesla, «παίζοντας εντός έδρας», έφτασε τις 491.000 πωλήσεις. Δεν είναι ακόμα σαφές αν η Audi θα χτίσει το δικό της εργοστάσιο στις ΗΠΑ, αλλά μια τέτοια κίνηση θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, ιδίως στο κομμάτι των δασμών. Αυτή είναι μια απόφαση που πρέπει να ληφθεί άμεσα - την είχε προαναγγείλει και ο Duesmann - καθώς σε περίπτωση θετικής εξέλιξης, θα χρειαστεί να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να ξεκινήσει η παραγωγή.

3) Βελτίωση της εικόνας του brand

Εκτός από τις πωλήσεις σε σχέση με τις Mercedes και BMW, η Audi δε θεωρείται από αρκετούς αγοραστές ότι βρίσκεται σε ανάλογα premium επίπεδο σε αγορές όπως η Κίνα, παρά την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων της. Επιπλέον όταν η BMW παρουσιάσει τη νέα πλατφόρμα Neue Klasse για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το Σεπτέμβριο, στην έκθεση IAA του Μονάχου, θα αποκτήσει μεγάλο προβάδισμα στο τεχνολογικό κομμάτι, ενώ αρκετοί θεωρούν ότι υπολείπεται σε σχέση και με την Mercedes.

4) Αναβάθμιση εργοστασίων εν όψει ηλεκτροκίνησης

Η Audi έχει τονίσει ότι από το 2026 θα γίνει ηλεκτρική φίρμα για την Ευρώπη και έτσι τα εργοστάσια κατασκευής θερμικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αναβαθμιστούν, ώστε να μπορούν να παράγουν EV. Ο εκσυγχρονισμός είναι απαραίτητος για τα πέντε εργοστάσια, όπως και η σωστή διαχείριση της παραγωγής οχημάτων για τα επόμενα χρόνια, για να συνδυαστούν τα θερμικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα.

5) Νέο DNA

Η ιστορία της Audi χαρακτηρίζεται από καινοτόμα στοιχεία, όπως ο πετρελαιοκινητήρας TDI άμεσου ψεκασμού, η τετρακίνηση Quattro αλλά και το πλαίσιο, ενώ δεν έλειψαν και άλλες μοναδικές λύσεις όπως ο κινητήρας με 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ωστόσο, στο κομμάτι των EV, μετά το E-tron, όλα τα νεότερα ηλεκτρικά μοντέλα βασίζονται σε τεχνολογία από τις υπόλοιπες μάρκες του ομίλου Volkswagen. Για παράδειγμα, το E-tron GT στην Porsche Taycan και το Q4 e-tron στην πλατφόρμα MEB που αναπτύχθηκε από τη Volkswagen.

Ακόμα και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, που κάποτε ήταν η αιχμή του δόρατος των τεχνολογικών της προτάσεων με το A8 sedan του 2018, πλέον δεν έχει την ανάλογη εξέλιξη. Έτσι, ίσως το πιο δύσκολο έργο του Doellner είναι να επαναφέρει την Audi στο προσκήνιο, ακόμα και εντός του ομίλου Volkswagen, από πλευράς ιδεών. Οι πόροι και η τεχνογνωσία ασφαλώς και υπάρχουν.

Πηγή: Automotive News Europe