Όχι μόνο ηλεκτρικά: Η Volkswagen ανέθεσε στη Skoda την εξέλιξη θερμικών κινητήρων


Την ώρα που «μαίνεται» η καταιγίδα νέων ηλεκτρικών μοντέλων, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μένουν ζωντανοί για 7 μάρκες του ομίλου Volkswagen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 19/4/2023

Τα καινούρια EV «ξεφυτρώνουν» σαν τα μανιτάρια από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και αρκετό καιρό και, τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η συχνότητα εμφάνισής τους θα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Άλλωστε, η επίσημη (και τυπικά) απόφαση της ΕΕ για απαγόρευση πώλησης καινούριων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, μέσω της απαγόρευσης εκπομπής CO2, οδηγεί όλες τις φίρμες στην ηλεκτροκίνηση, με ελάχιστες εξαιρέσεις χρήσης υδρογόνου ως καύσιμο. Η Volkswagen έχει ήδη παρουσιάσει από την αρχή του 2023 τρία ηλεκτρικά οχήματα (νέο ID.3, ID. 2all Concept και ID.7) και έχει γνωστοποιήσει ότι το T-Roc επόμενης γενιάς, που θα κυκλοφορήσει το 2025, θα είναι το τελευταίο νέο μοντέλο της Volkswagen με ΜΕΚ.

Ωστόσο, οι θερμικοί κινητήρες δεν εγκαταλείπονται πλήρως εντός του ομίλου Volkswagen, καθώς η Skoda ανέλαβε να αναπτύξει τα μικρότερα μοτέρ του Group και συγκεκριμένα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της σειράς EA 211, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε 50 σειρές μοντέλων από 7 μάρκες του ομίλου VW.

Μέχρι στιγμής, οι Τσέχοι ήταν επιφορτισμένοι με την ανάπτυξη των ατμοσφαιρικών κινητήρων MPI, αλλά πλέον θα αναλάβουν και την ευθύνη για την εξέλιξη των υπερτροφοδοτούμενων μονάδων TSI. Ωστόσο ο ρόλος τους εντός του ομίλου είναι σημαντικός, καθώς ήδη είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη της πλατφόρμας MQB A0, η οποία μπορεί να χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη σειρά κινητήρων και αναπτύσσει και φρένα με τύμπανα επίσης για ολόκληρο τον όμιλο.

Συν τοις άλλοις, παράλληλα με τη νέα γενιά του Skoda Superb, το νέο Volkswagen Passat, που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε station wagon αμάξωμα, αναπτύχθηκε επίσης στο Mlada Boleslav.

Η σειρά EA 211 περιλαμβάνει 3κύλινδρα και 4κύλινδρα κινητήρια σύνολα, ατμοσφαιρικά (MPI) και υπερτροφοδοτούμενα (TSI), με χωρητικότητα από 1,0 L έως 1,6 L και απόδοση από 65 PS έως 156 PS, εκδόσεις mild hybrid και plug-in hybrid και μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο βενζίνη, CNG ή αιθανόλη. Χρησιμοποιούνται σε αρκετά μοντέλα της Volkswagen, της Audi, της Skoda, της SEAT και της CUPRA.

«Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης της σειράς EA 211 χαρακτηρίζονται από υψηλή απόδοση, πολυπλοκότητα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Θα συνεχίσουμε να βασιζόμαστε σε αυτά τα χαρακτηριστικά καθώς αναπτύσσουμε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, οι οποίες έχουν ένα συναρπαστικό μέλλον μπροστά τους σε πολλές παγκόσμιες αγορές», τονίζει ο Martin Hrdlicka, επικεφαλής ανάπτυξης σασί και κινητήρων στη Skoda.