Porsche Cayenne Coupe (2022): Πετάει τη... μάσκα!


Ασκήσεις επί της οθόνης για την κουπέ Cayenne λίγο πριν την επίσημη εμφάνισή της που αναμένεται μέσα στον μήνα. Με 631 ίππους και 850 Nm η κορυφαία σε απόδοση έκδοση, αλλά και φουλ εξηλεκτρισμός.

  • 3/6/2021

Σχεδιαστικά η Cayenne Coupe αποκλίνει αρκετά από την Cayman και την 911 και γενικότερα από την φιλοσοφία ενός Coupe σχήματος, όπως το έχουμε στο μυαλό μας, έχοντας μία πιο πρακτική μορφή SUV χάρη στις πίσω πόρτες. Ίσως ένα διαφορετικό όνομα να ταίριαζε καλύτερα, αλλά με τα coupe-SUV να είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, η ονομασία αυτή, μιλώντας με όρους marketing, είναι πολύ λογική επιλογή.

Αν και σχετικά φρέσκο μοντέλο η Cayenne Coupe, καθώς πριν από σχεδόν δύο χρόνια έχει λανσαριστεί, απέχει σχεδόν ένα μήνα από την επίσημη αποκάλυψή της. Έχουν κυκλοφορήσει αρκετές κατασκοπευτικές φωτογραφίες του πρωτοτύπου με ελάχιστο καμουφλάζ και τώρα τα «προσωπεία» πέφτουν χάρη στην ψηφιακή απεικόνιση από τους Ρώσσους συναδέλφους του σάιτ Kolesa.

Ο επανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας που φιλοξενεί ένα ζεύγος φωτιστικών σωμάτων ημέρας LED που χρησιμοποιούνται και ως δείκτες κατεύθυνσης (φλας) είναι μια σημαντική αλλαγή, αλλά η πιο εμφανής έχει να κάνει με τους ελαφρώς πιο λεπτούς κύριους προβολείς με έναν πιο «γωνιακό» σχεδιασμό. Αλλαγές έγιναν και στα πίσω LED φώτα με τροποποιημένα γραφικά. Αναλόγως με την έκδοση θα υπάρχουν επίσης διαφοροποιήσεις και στον πίσω προφυλακτήρα.

Μιλώντας γι΄αυτό, η κύρια καινοτομία της Cayenne Coupe θα είναι η ύπαρξη μίας έκδοσης υψηλής απόδοσης που θα βρίσκεται ανάμεσα στην έκδοση Turbo και στην κορυφαία έκδοση Turbo S E-Hybrid. Σύμφωνα με πληροφορίες η απόδοσή της θα φθάνει τους 631 ίππους και τα 850 Nm ροπής και «θα είναι η πιο σπορ Cayenne μέχρι σήμερα». Επιπλέον η εξοπλιστική έκδοση Lightweight Sport θα διαθέτει τις δύο απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα, όπως και η GTS Coupe.

Το εσωτερικό πιθανότατα να μην δεχτεί κάποιες αλλαγές μια και ακόμα είναι καινοτόμο.

Τι επιφυλάσσει το μακρινό μέλλον για την Cayenne; Με την Macan να μπαίνει σε διαδικασία εξηλεκτρισμού, είναι αναμενόμενο το μεγάλο SUV της Porsche να υιοθετήσει την φιλοσοφία των EV. Πράγματι, η Porsche μίλησε για πρώτη φορά για μία Cayenne χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης πριν δύο χρόνια. Οπότε η ερώτηση για ένα τέτοιο μοντέλο δεν είναι εάν θα πραγματοποιηθεί, αλλά το πότε.