Πόση είναι η ζημιά στην Αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη τσιπ;


Σύμφωνα με τις προβλέψεις από αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, η έλλειψη ημιαγωγών που χρειάζονται για τη παραγωγή αυτοκινήτων θα έχει ως αποτέλεσμα να χάσει ο κλάδος περίπου 180 δισεκατομμύρια ευρώ ως το τέλος της χρονιάς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 28/9/2021
Η έλλειψη μικροτσίπ από την παγκόσμια αγορά, λόγω του περιορισμού στην παραγωγή τους εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, έχει επηρεάσει και την Αυτοκινητοβιομηχανία.
 
Οι εταιρείες αναγκάζονται σε υποχρεωτική μείωση της παραγωγής οχημάτων επειδή δεν υπάρχει η απαιτούμενη ποσότητά τους (ημιαγωγοί) για να συνεχίσουν την κατασκευή των μοντέλων τους στον όγκο που είχαν προϋπολογίσει και που δύνανται να το πράξουν στα εργοστάσιά τους. Αυτό συνεπάγεται και την καθυστέρηση στην παράδοση των αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με την ανάλυση της αγοράς αυτοκινήτου, εφέτος η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να έχει μείωση κερδών κατά περίπου 180 δισεκατομμύρια ευρώ (210 δισ. δολάρια) επειδή δεν έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη ποσότητα μικροτσίπ για να παράγει και να διαθέσει τα οχήματα. Τον περασμένο Μάιο η πρόβλεψη ήταν για 110 δισ. δολάρια ως το τέλος του έτους (περίπου 94.000.000.000 ευρώ).
 
 
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία «AutoForecast Solutions», την περασμένη εβδομάδα ο αριθμός των αυτοκινήτων που δεν παρήχθησαν λόγω της έλλειψης έφτασε τις 576.500 μονάδες, σε σχέση με ό,τι συνέβαινε το 2019. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, εάν συνεχιστεί το φαινόμενο τότε δεν αργήσει η στιγμή όπου ο όγκος των αυτοκινήτου που δεν θα έχουν κατασκευαστεί (ενώ υπάρχει η δυνατότητα στα εργοστάσια) θα ξεπεράσει το ορόσημο των 10.000.000, συνολικά.
 
 
Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή, η μεγαλύτερη μείωση παραγωγής οχημάτων παρατηρείται στις χώρες της Ανατολικής Ασίας και του Ειρηνικού Ωκεανού (306.000 μονάδες λιγότερες), όπως και στη Βόρεια Αμερική (214.000 μονάδες λιγότερες). Από τις χώρες της Ασίας, η Κίνα είναι αυτή που εμφανίζει τη μεγαλύτερη μείωση (194.000 μονάδες λιγότερες).
 
Αναφορικά με τις εταιρείες αυτοκινήτου, η Honda Motor Company έχει μειώσει την παραγωγή της κατά 115.000 μονάδες στις ΗΠΑ, κατά 57.000 μονάδες στον Καναδά και κατά 19.000 μονάδες στο Μεξικό.
 
 
Ο Όμιλος Stellantis έχει κατασκευάσει 19.500 λιγότερα αυτοκίνητα στη Βόρεια Αμερική, ενώ η Ford Motor Company 3.300 λιγότερα στον Καναδά. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Bloomberg, μέλη της αμερικανικής κυβερνήσεως εξετάζουν το ενδεχόμενο να ψηφίσουν έναν νέο νόμο στις ΗΠΑ όπου θα υποχρεώνει τις εταιρείες που κατασκευάζουν μικροτσίπ να παράγουν περισσότερα και να τα διαθέτουν πρώτα στην εγχώρια αγορά και κατόπιν να κάνουν εξαγωγές. 
 
 
Παρακάτω μπορούμε να δούμε ανά γεωγραφική περιοχή πόσα λιγότερα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί εξαιτίας της έλλειψης των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι ίδιες οι εταιρείες και πόσα αναμένεται να είναι ως το τέλος της χρονιάς.
 
Γεωγραφική περιοχήΜικρότερος όγκος ως τώρα (μονάδες)Πρόβλεψη ως το τέλος του 2021 (μονάδες)
Ευρώπη2.335.0002.795.000
Κίνα1.814.0001.980.000
Υπόλοιπη Ασία1.526.0001.780.000
Βόρεια Αμερική2.909.0003.208.000
Νότια Αμερική302.000325.000
Μέση Ανατολή/Αφρική48.00062.000
Σύνολο8.934.00010.150.000