Τι συμφώνησαν Renault και εργατικά συνδικάτα


Τα στελέχη της Renault και οι εκπρόσωποι τριών από τα τέσσερα συνδικάτα εργαζομένων στη γαλλική εταιρεία αποφάσισαν τη μείωση 1.700 θέσεων με αντάλλαγμα εγγυήσεις αυτής για την επίτευξη των στόχων παραγωγής και την κατανομή κατασκευής των νέων μοντέλων στα εργοστάσια της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 16/12/2021

Οι περικοπές που αποφασίστηκαν το 2020 για να αντιμετωπίσει η Renault την οικονομική ζημιά από την πανδημία του νέου κορωνοϊού, αλλά και λόγω ανακατατάξεων εντός του Ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi, ήταν το θέμα διαπραγματεύσεων μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων αυτής.

Το αποτέλεσμα αυτών ήταν να συμφωνηθεί η μείωση των λειτουργικών εξόδων στο ποσό των περισσότερο από δύο δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο μεταξύ 2022-2024, με τις περισσότερες περικοπές να συμβούν την επόμενη χρονιά αλλά να μην υπάρξουν υποχρεωτικές απολύσεις εργαζομένων.

Το αρχικό πλάνο προέβλεπε τη μείωση των θέσεων εργασίας κατά 2.000 αλλά τελικά αποφασίστηκε να είναι αυτές 1.700 και να περιλαμβάνουν κυρίως εθελουσία έξοδο. Επίσης, η διοίκηση της Renault συμφώνησε ότι στο διάστημα αυτής της τριετίας θα προσλάβει 2.500 εργαζόμενους στη Γαλλία, από τους οποίους οι 2.000 θα είναι στα εργοστάσια, και ότι θα δοθεί προτεραιότητα στην πρόσληψη γυναικών.

Η Renault, η οποία το πρώτο εξάμηνο του 2020 έχασε 7,29 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδιάζει περικόψει σχεδόν 15.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως –συμπεριλαμβανομένων 4.600 στη Γαλλία– και να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα κατά 18%. Όμως, έπειτα από τη συμφωνία ανακοίνωσε ότι εννέα από τα καινούργια μοντέλα που έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει τα προσεχή χρόνια θα παράγονται εντός της χώρας, διατηρώντας έτσι τις περισσότερες θέσεις εργασίας και εξασφαλίζοντας τη λειτουργία των εργοστασίων της σε αυτή. Επίσης, η ετήσια παραγωγή θα φτάνει τις 700.000 μονάδες.

Αναλυτικότερα, θα υπάρξουν τρεις κύριες κατευθύνσεις: Η πρώτη αφορά στο εργοστάσιο «ElectriCity», στη βόρεια Γαλλία, το οποίο θα κατασκευάζει το Mιgane E-Tech Electric, το αμιγώς ηλεκτρικό καινούργιο Renault 5, το ηλεκτρικό βαν Kangoo καθώς και άλλα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που η παραγωγή τους θα αποφασιστεί τα επόμενα χρόνια (πιθανόν και το νέο 4L).

Η δεύτερη αφορά στην κατασκευή ενός νέου ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 PS στο εργοστάσιο που βρίσκεται στην πόλη Clιon (βορειοδυτική Γαλλία) στο οποίο τώρα παράγονται κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στο εργοστάσιο στο Le Mans θα κατασκευάζονται σασί για κάποια από τα νέα μοντέλα. Τέλος, τα εργοστάσια στη Διέππη και στο Sandouville θα παράγουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Alpine και την ηλεκτροκίνητη έκδοση του Trafic, ενώ σε αυτό στο Batilly θα κατασκευάζεται ο αντικαταστάτης του επαγγελματικού βαν Master καθώς και ένα άλλο μοντέλο εκ των Nissan ή Mitsubishi. 

Όπως έγινε γνωστό, τα συνδικάτα που συμφώνησαν με το νέο επιχειρηματικό σχέδιο (τα CFE-CGC, CFDT και FO), αντιπροσωπεύουν το 79% Γάλλων εργαζομένων  Διαφώνησε μόνο το CGT. Η επίτευξη της συμφωνίας ήταν σημαντική υπόθεση για όλους και ιδίως για τον κ. Jean-Dominique Senard (Πρόεδρο της Renault) και τον κ. Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλο αυτής. Καθώς ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας είναι το γαλλικό κράτος, οι πιέσεις προς αυτούς για εξεύρεση λύσης, πολιτικές και οικονομικές, ήταν έντονες.

 

Τέλος, η διοίκηση της εταιρείας συμφώνησε να μην κλείσει τις τεχνικές εγκαταστάσεις στις πόλεις Aubevoye και Lardy, να κρατήσει όσους εργαζομένους μπορούν να συμβάλλουν στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.