Το Audi A4 «μπαίνει στην πρίζα» και αλλάζει ονομασία


Το Audi A4 υποδέχεται και την ηλεκτρική του έκδοση, λαμβάνοντας την τεχνολογία της πλατφόρμας PPE.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI AG
  • 22/10/2023

Η επερχόμενη, νέα γενιά του Audi A4 θα κάνει το επόμενο βήμα, υιοθετώντας τον ηλεκτρισμό. Τρεις δεκαετίες μετά το λανσάρισμά του, το μοντέλο ετοιμάζεται να έρθει αντιμέτωπο με προϊόντα της BMW, της Mercedes και της Tesla, μπαίνοντας σε μία νέα αγορά.

Αναμένεται να καταφτάσει στις εκθέσεις των Γερμανών προς τα τέλη του 2025, τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με θερμικό κινητήρα. Η τρέχουσα γενιά θα αποτελέσει τη βάση, όμως το νέο μοντέλο θα μετονομαστεί σε A5, εφαρμόζοντας την ανανεωμένη στρατηγική ονοματοδοσίας της εταιρείας, που θέλει τα EV να έχουν μονό αριθμό.

Η Audi θα προσφέρει στο νέο A4 -ή A5, αν προτιμάτε- στυλιστικά στοιχεία των αμιγώς ηλεκτρικών A6 και Q6 E-Tron, τα οποία έχουν βασιστεί στην πλατφόρμα PPE, που εξέλιξε σε συνεργασία με την Porsche. Ο τεχνικός διευθυντής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Oliver Hoffman, μίλησε στο Autocar σχετικά με τη μετάβαση στη νέα πλατφόρμα, λέγοντας ότι «τα επερχόμενα, ηλεκτρικά μοντέλα της Audi έχουν εξαιρετικές αναλογίες, κάτι που κάνει τους σχεδιαστές μας πολύ χαρούμενους.»

Πατώντας στα χνάρια του Q6 E-Tron, το οποίο θα κάνει το δικό του ντεμπούτο στις αρχές του 2024, το A4 θα φέρει σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπως για παράδειγμα η μπαταρία νέας γενιάς που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στους δύο άξονες και θα έχει χωρητικότητα που θα αγγίζει τα 100 kWh.

Κρίνοντας από το γεγονός ότι το νέο μοντέλο θα είναι πιο χαμηλό κι ελαφρύτερο από το Q6 E-Tron, που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, η λογική λέει ότι θα ξεπεράσει την αυτονομία του δεύτερου, η οποία ανέρχεται στα 600 km, αγγίζοντας έως και τα 650 km.

Όσο για τη φόρτιση, θα εξοπλιστεί με σύστημα 800V, επιτυγχάνοντας ταχύτητες έως και 270 kW. Αυτό θα επιτρέψει στο A4 να κερδίζει σχεδόν 250 km αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης.

Το ηλεκτρικό A4 αναμένεται να λάβει μια αρκετά ευρεία γκάμα εκδόσεων, με το πισωκίνητο A4 45 E-Tron έκδοση να τοποθετείται στη βάση και το τετρακίνητο A4 55 E-Tron με δύο ηλεκτροκινητήρες να σκαρφαλώνει στην κορυφή, κάνοντας τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 6,0 sec.

Ακόμη πιο ψηλά από ο 55 E-Tron, θα βρεθεί το S4 E-Tron, του οποίου η απόδοση θα ανέρχεται στα 520 PS, ξεπερνώντας ακόμη και το τρέχον RS4 Competition με τον πανίσχυρο V6 που επιτρέπει στο μοντέλο να κάνει τα 0-100 km/h σε σχεδόν 4,0 sec. Εκτός αυτού, πολλά είναι τα σημαντικά στελέχη της Audi που έχουν εκφράσει την επιθυμία της αυτοκινητοβιομηχανίας να δημιουργήσει EV με την υπογραφή της Audi Sport, που φυσικά θα φέρουν την επωνυμία RS.

Σύμφωνα με αντίστοιχα προϊόντα των ανταγωνιστών της γερμανικής εταιρείας, όπως για παράδειγμα η BMW i4 κι η Mercedes EQE, η τιμή του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού A4 ενδέχεται να ξεκινά από τα 55.000 ευρώ, για την απλή έκδοση, και από τα 70.000 ευρώ για το πιο «καυτό» S4.