Το νέο Hyundai Tucson φέρνει την επανάσταση στα SUV! (βίντεο)


Η HYUNDAI ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΤΟ ΝΕΟ TUCSON. ΤΟ BEST SELLER ΤΗΣ ΣΤΑ SUV ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ.  

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 15/9/2020

Από το 2004, όπου και κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά του, το Tucson έχει πουλήσει περισσότερα από 7 εκ. αντίτυπα, εκ των οποίων τα 1,4 εκ. στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα πραγματικά επιτυχημένο μοντέλο, σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Και αυτό δεν δείχνει να αλλάζει σήμερα, όπου παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του. Αντιθέτως, με βάση τα όσα βλέπουμε και διαβάζουμε, το νέο Tucson κάνει ένα βήμα προς τα μπροστά, πολύ μεγαλύτερο από ότι έκανε στο παρελθόν.

Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Nosovice, στην Τσεχία. Βασίζεται επάνω σε μία νέα πλατφόρμα και έχει μήκος 4,5 μέτρα ( 20 mm), πλάτος 1,865 ( 15 mm) και ύψος 1,65 μέτρα ( 5 mm). Το μεταξόνιό του έχει και αυτό αυξηθεί κατά 10 mm, στα 2,68 μέτρα. Η αύξηση αυτή των διαστάσεων εξασφαλίζει ένα πιο άνετο εσωτερικό, καθώς και ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που στις βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινά από τα 620 λίτρα και ανεβαίνει -με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων- στα 1,799 λίτρα!

Οπτικά, οι σχεδιαστές της Hyundai τόλμησαν να προχωρήσουν σε μία σοβαρή σχεδιαστική επανάσταση, αφήνοντας πίσω τους κάθε τι συμβατικό. Αρχικά έχουμε αυτά τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα μπροστά, τα οποία ονομάζουν Parametric Hidden Lights. Χρησιμοποιώντας state-of-the-art half-mirror τεχνολογία φωτισμού, ενσωμάτωσαν ουσιαστικά τα φώτα στη μάσκα, τα οποία ξεχωρίζουν μόνο όταν ανάβουν.

Εξίσου εντυπωσιακά και τρισδιάστατα δείχνουν τα πίσω φώτα, την παράσταση όμως κλέβουν τα πλευρά του αυτοκινήτου. Οι καμπύλες των φτερών και τα νεύρα που έχουν προσδώσει οι άνθρωποι της Hyundai στο αμάξωμα, απλά, δεν υπάρχουν. Θυμίζοντας περισσότερο muscle car, το νέο Tucson αναδύει έναν έντονο δυναμισμό, από όποια οπτική γωνία και να το παρατηρήσει κανείς.

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που η Hyundai χαρακτηρίζει INTERSPACE, παρατηρούμε τη νέα προσέγγιση της φίρμας να ενώσει αρμονικά το χώρο, την τεχνολογία και την πληροφορία, όπως η ίδια αναφέρει. Ο σχεδιασμός και εδώ δείχνει αρκετά premium, με γραμμές που ξεκινούν από το ταμπλό και συνεχίζουν περιμετρικά του σαλονιού. Το τιμόνι ακολουθεί μία νέα σχεδίαση, ενώ καινούρια είναι και η φιλοσοφία του ταμπλό. Μία οθόνη αφής 10,25 ιντσών και μία κονσόλα καλυμμένη αποκλειστικά με κουμπιά αφής επιχειρούν όχι μόνο να εντυπωσιάσουν το χρήστη αλλά και να προσφέρουν εύκολη και άμεση πρόσβαση σε όλες τις βασικές λειτουργίες, έτσι ώστε να μην επιβαρύνουν τον οδηγικό φόρτο.

Ψηφιακός είναι φυσικά και ο πίνακας των οργάνων ενώ, μεταξύ άλλων, ο κρυφός φωτισμός που παρέχεται, μπορεί να αποδώσει 64 διαφορετικούς χρωματισμούς, σε δέκα διαφορετικά επίπεδα έντασης. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά, με τη σειρά τους, έχουν επιλεχθεί έτσι ώστε να δείχνουν ποιοτικά και να είναι απαλά στην αφή.  

Πέρα από το σχεδιασμό, οι μηχανικοί της Hyundai έχουν δώσει έμφαση και στο τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Tucson. Το infotainment χρησιμοποιεί τις πιο σύγχρονες υπηρεσίες connected car της φίρμας, Bluelink, δίνοντας περισσότερες επιλογές στο χρήστη, καθώς και πρόσβαση στο αυτοκίνητο από το κινητό του. Με ένα επιπλέον κόστος μπορεί κανείς να επιλέξει ένα premium ηχοσύστημα από την KRELL(!), ενώ με τις LIVE υπηρεσίες έχει πρόσβαση σε real-time πληροφορίες στάθμευσης, εύρεση πρατηρίων καυσίμων και τις τιμές αυτών και διάφορα άλλα καλά.

Αναφορικά με τα συστήματα ασφαλείας, το Tucson βρίσκεται και εδώ στην κορυφή της κατηγορίας του. για πρώτη φορά εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, όπου ο έβδομος βρίσκεται ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, αποτρέποντας τον οδηγό να έρθει σε επαφή με το συνοδηγό, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Υπάρχει επίσης η πλατφόρμα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) που αντιλαμβάνεται αυτοκίνητα, ποδήλατα και πεζούς μπροστά από το όχημα και ενημερώνει ή φρενάρει αυτόματα. Για πρώτη φορά συναντάμε επίσης και το Junction Turning, για τον καλύτερο έλεγχο στις διασταυρώσεις.

Η λίστα περιλαμβάνει επίσης τα Driver Attention Warning (DAW), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Highway Driving Assist (HDA), Smart Cruise Control Curve (NSCC-C), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Blind-spot Collision Avoidance Assist (BCA), Blind View Monitor (BVM), Surround View Monitor (SVM), Remote Smart Parking Assist (RSPA), Safe Exit Warning (SEW), Remote Smart Parking Assist (RSPA) και μία σειρά ακόμη συστημάτων που κάνουν το Tucson το πιο εξοπλισμένο στην κατηγορία του.

Περνώντας στους κινητήρες, η Hyundai έχει κάθε λόγο να διαφημίζει ότι διαθέτει την πιο ευρεία γκάμα συνόλων στα C-SUV. Ξεκινώντας από τα mild hybrid σύνολα των 48V, έχουμε την έκδοση 1.6-litre T-GDI Smartstream των 150 PS, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, την έκδοση 1.6-litre T-GDI Smartstream με 180 PS και προαιρετική τετρακίνηση, καθώς και τη diesel 1.6-litre CRDi Smartstream με 136 PS και αντίστοιχα προαιρετική τετρακίνηση. Τα δύο από τα μοτέρ αυτά προσφέρονται και χωρίς κύκλωμα 48V, με τον 1.6-litre T-GDI Smartstream των 150 PS -ως 4Χ2 και 4Χ4- και τον 1.6-litre CRDi Smartstream σε έκδοση 115 PS, με μπροστινή κίνηση.

Περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η υβριδική έκδοση του Tucson, 1.6-litre T-GDI (turbocharged gasoline direct injection) Smartstream, η οποία συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 44.2 kW που αντλεί ενέργεια από ένα συσσωρευτή ιόντων λιθίου 1.49 kWh. Αυτή συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και προσφέρεται τόσο ως προσθιοκίνητη, όσο και ως τετρακίνητη. Με συνολική ισχύ 230 PS, δε, αποτελεί το ισχυρότερο Tucson σε όλη τη νέα γκάμα του μοντέλου.  

Στα σκαριά βρίσκεται επίσης και μία plug-in υβριδική έκδοση, με το ίδιο μηχανικό σύνολό, αλλά ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, η οποία θα αποδίδει συνολικά 265 PS. Αυτή όμως θα αποκαλυφθεί σε δεύτερο χρόνο, πιο κοντά στην κυκλοφορία της, το 2021. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως οι απλές εκδόσεις Tucson θα εφοδιάζονται με το νέο μηχανικό κιβώτιο iMT της εταιρίας, χωρίς πεντάλ συμπλέκτη για το οποίο είχαμε γράψει παλαιότερα εδώ.

Οι πρώτες εκδόσεις του νέου Tucson αναμένονται προς τα τέλη του έτους να κάνουν την εμφάνισή τους στις ευρωπαϊκές αγορές (στην Ελλάδα θα το δούμε το Δεκέμβριο). Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν και τα μοντέλα της έκδοσης εξοπλισμού N-Line, που θα δίνει περισσότερη έμφαση στο δυναμισμό.