Toyota: «Δεν θα υπάρξει άλλη πρόταση της Gazoo Racing στο άμεσο μέλλον»


Ο αρχιμηχανικός της GR86 υποστήριξε ότι η Toyota δεν σχεδιάζει άμεσα την παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου επιδόσεων, με την «υπογραφή» της Gazzo Racing.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/10/2022

H σειρά αυτοκινήτων επιδόσεων της Toyota, που έχουν τη «σφραγίδα» της Gazoo Racing, έχει, πλέον, ολοκληρωθεί, σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο επικεφαλής μηχανικός ενός εκ των τεσσάρων εκδόσεων.

Μιλώντας στην αυστραλιανή έκδοση του περιοδικού «Drive», ο Yasunori Suezawa, αρχιμηχανικός της Toyota GR86, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε αν πρέπει να περιμένουμε και άλλες εκδόσεις GR: «Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει κάποια άλλη, οπότε αυτή (σ.σ. το ανανεωμένο GR86) είναι η τελευταία».

Δεχόμενοι ως πραγματικότητα τον ισχυρισμό του, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον, οι Ιάπωνες δε σχεδιάζουν να εμπλουτίσουν την γκάμα, που περιλαμβάνει τα GR86, GR Yaris, GR Supra και GR Corolla, με άλλο ένα μοντέλο. Το τελευταίο διάστημα υπήρξαν φήμες για ένα sport sedan GR, ακόμα και για αναβίωση του εμβληματικού MR2.

Οι εκδόσεις GR ανήκουν στη μεσαία βαθμίδα της γκάμας της υπο-μάρκας Gazoo Racing. Βρίσκονται πάνω από τη σειρά GR Sport, η οποία εφαρμόζει  τροποποιήσεις στην εξωτερική εμφάνιση και ήπιες αλλαγές στην ανάρτηση των βασικών εκδόσεων, και κάτω από τα GRMN, τα οποία είναι αποκλειστικές, περιορισμένες εκδόσεις επικεντρωμένες σε οδήγηση στην πίστα.

«Για την GR σειρά, το GR86 είναι το τελευταίο. Ωστόσο, έχουμε τη σειρά GR Sport, την οποία θα επεκτείνουμε και σε μοντέλα όπως η Corolla, το Yaris και το C-HR», διευκρίνισε ο Suezawa.

Πρόσφατα, οι αξιωματούχοι της Toyota απέκλεισαν το λανσάρισμα ενός GR SUV, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Πάντως, ο Suezawa δεν διευκρίνισε αν μακροπρόθεσμα μπορεί να υπάρξουν και νέα GR μοντέλα, ακόμα και σε ηλεκτρική έκδοση, όπως ισχυρίζεται το ιαπωνικό περιοδικό Best Car.

Όσον αφορά τα τρέχουσα μοντέλα GR, το GR Supra αναμένεται να παραμείνει στην αγορά μέχρι το 2025 ή το 2026, όταν η παραγωγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στην Αυστραλία. Το Toyota GR86 μπορεί να ακολουθήσει την πρώτη γενιά 86 με 10ετή κύκλο ζωής (στην Ευρώπη, ωστόσο, αναμένεται να αποσυρθεί το 2024), ενώ τα GR Corolla και GR Yaris μπορεί να ακολουθήσουν τους κύκλους ζωής των τυπικών ομολόγων τους, τερματίζοντας την παραγωγή με τις τρέχουσες μορφές τους περίπου το 2024 και το 2025 αντίστοιχα.

Πηγή: Drive