Όχι και τα καλύτερα νέα για τους petrolheads που κουβαλούν ευχάριστες οδηγικές αναμνήσεις από το Volkswagen Golf GTI. Σύμφωνα με πληροφορίες του autocar, που προήλθαν μέσα από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η ανάπτυξη του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού ID.2 έχει γίνει πάνω σε λευκό χαρτί, ωστόσο η ονομασία του δεν θα αποτελεί νέα έμπνευση αλλά θα προέλθει από την εμβληματική σειρά Golf.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι βασική έκδοση θα λανσαριστεί το 2025 με το «καυτό» GTI να ακολουθεί μετά από λίγο καιρό. Η αρχική τιμή της της σειράς λέγεται ότι θα ξεκινάει από τις 22.500 ευρώ ενώ το μοντέλο θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα MEB Plus. Πρόκειται ουσιαστικά για τη βελτιωμένη έκδοση της ΜΕΒ, με την πιο σημαντική αναβάθμιση να αφορά στην ταχύτητα φόρτισης αφού η τάση του ηλεκτρικού συστήματος θα φτάνει έως τα 200V.
Το δημοσίευμα τονίζει ότι ακόμα δεν είναι τίποτα «κλειδωμένο» σε σχέση με την ονομασία και τα πάντα ενδέχεται να αλλάξουν το προσεχές διάστημα. Ωστόσο τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει αλλεπάλληλες συσκέψεις στα γραφεία της Volkswagen με το θέμα της «βάπτισης» να πέφτει στο τραπέζι και να ακούγονται πολλές, διαφορετικές απόψεις.
Ανάμεσα σε αυτές ήταν και η επιλογή ID.Golf με την ιδέα να προέρχεται από τον CEO Thomas Schafer. Μάλιστα είχε αναφερθεί σε αυτό το ενδεχόμενο σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ίδιο μέσο τον περασμένο Οκτώβριο, σημειώνοντας το τεράστιο βάρος που κουβαλά η ονομασία «Golf».
Αρχικά η σκέψη των Γερμανών ήταν το Golf να «κουμπώσει» πάνω στο ID.3, ωστόσο η πρόταση δεν προχώρησε αφού κρίθηκε ότι το μέγεθος του ID.2 ταιριάζει καλύτερα. Θυμίζουμε ότι η έλευση του νέου επικεφαλής στον σχεδιαστικό τομέα, Andreas Mindt, έφερε μια σειρά αλλαγών στη γραμμή του αμαξώματος οι οποίες του έδωσαν το σχήμα ενός συμβατικού hatchback. Η επιβεβαίωση ήρθε και από την Cupra με την παρουσίαση του Urban Rebel, που αποτελεί «αδελφάκι» του ID.2 και έδειξε ότι έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε πρώτη φάση η σειρά που θα παρουσιαστεί από την Volkswagen θα είναι διαθέσιμη με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα περνάει τη δύναμη στους μπροστινούς τροχούς. Ωστόσο η νέα πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει την τετρακίνηση, με την τοποθέτηση ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα.
Κάπου εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα περιβόητα γράμματα «GTI» , μόνο που σε αυτή την περίπτωση θα μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η επιστροφή επιβεβαιώνει ουσιαστικά τον «θάνατο» της ονομασίας GTX που την είδαμε για πρώτη φορά το 2020 στο ID.4.
Θυμίζουμε ότι σήμερα το GTI κυκλοφορεί με τον turbo τετρακύλινδρο κινητήρα των 2,0 lt, αποδίδει 245 PS (180 kW), με ροπή 370 Nm διαθέσιμη στις 1.600-4.300 σ.α.λ.. Επιταχύνει 0-100 km/h σε 6,3 sec. η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ενώ η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινάει από τις 46.800€ σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της VW.
Αυτό που αποτελεί ερωτηματικό είναι το πως θα επηρεάσει η κυκλοφορία του νέου ηλεκτρικού Golf, τη συμβατική σειρά που είναι διαθέσιμη. Θα πωλούνται δίπλα-διπλά ή θα έρθει για να το αντικαταστήσει; Αυτό είναι κάτι που θα το μάθουμε τους επόμενους μήνες και όσο το project εξελίσσεται.
Ωστόσο κυκλοφορεί η πληροφορία ότι μια πρώτη ιδέα για το νέο, ηλεκτρικό Golf είναι πιθανό να την πάρουμε στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης των φίλων GTI που θα γίνει τον προσεχή Μάιο στην Αυστρία.