BMW - Mercedes: Οι «αιώνιοι αντίπαλοι» δίνουν τα χέρια για χάρη της ηλεκτροκίνησης


Οι καιροί αλλάζουν, όπως και τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι, οι δύο γερμανικές εταιρείες έκατσαν στο ίδιο τραπέζι, συζήτησαν και έδωσαν τα χέρια για να ξεκινήσουν από κοινού ένα μεγάλο project.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/11/2023

Αν υπάρχουν δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ταυτιστεί με τον όρο «αιώνιοι αντίπαλοι» και έχουν κοντραριστεί σκληρά -αλλά πολιτισμένα- τα προηγούμενα χρόνια, αυτές είναι η BMW και η Mercedes. Οι καιροί, όμως, αλλάζουν όπως και τα δεδομένα στην αγορά αυτοκίνητου. Κάπως έτσι οι δύο γερμανικές εταιρείες αναγκάστηκαν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι, να συζητήσουν και τελικά να δώσουν τα χέρια για να ξεκινήσουν από κοινού ένα μεγάλο project.

Αν και Ευρωπαίοι, η συνεργασία αφορά την Κίνα όπου η ηλεκτροκίνηση κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. «Πεδίον δόξης λαμπρόν» λοιπόν για να αποκτήσουν ακόμα μία πηγή εσόδων και αυτό θα γίνει μέσα από ένα μεγάλο δίκτυο φορτιστών.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας, τόσο η BMW όσο και η Mercedes θα εφαρμόσουν την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει από την παγκόσμια επιχειρηματική τους δραστηριότητα για να προσφέρουν γρήγορες και αξιόπιστες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην ασιατική χώρα.

Στόχος είναι μέχρι το 20206 να έχει στηθεί ένα δίκτυο με τουλάχιστον 1.000 σταθμούς φόρτισης υψηλής τάσης. Τα πρώτα σημεία αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2024, σε περιοχές της Κίνας όπου κυκλοφορούν πολλά NEV (μικρά ηλεκτρικά οχήματα πόλης).

Το δίκτυο θα είναι διαθέσιμο στο ευρύ κοινό ωστόσο οι κάτοχοι οχημάτων BMW και Mercedes θα απολαμβάνουν έξτρα προνόμια, όπως είναι η online κράτηση του σημείου. Επίσης σημειώνεται ότι στόχος της κοινοπραξίας είναι να προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ, όπου φυσικά το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Θυμίζουμε ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά όπου οι δύο εταιρείες δίνουν τα χέρια και ξεκινούν μαζί ένα project. Το 2019 είχαν ανακοινώσει την έναρξη συνεργασίας για την εξέλιξη και δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας η οποία θα χρησιμοποιούνταν στην κατασκευή οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Στόχος ήταν να μειωθεί το κόστος εξέλιξης και ως το 2024 να έχουν το πρώτο έμπρακτο αποτέλεσμα. Τότε, είχε ανακοινωθεί ότι, συνολικά, 1.200 στελέχη και από τις δύο θα συγκροτούσαν ομάδες εξέλιξης για να μοιραστούν την τεχνογνωσία που θα αποκτούσαν.

Η προσπάθεια ωστόσο δεν τελεσφόρησε και μέσα στον επόμενο χρόνο ανακοινώθηκε ότι το project σταματά, με την καθεμιά να προχωρά στο μονοπάτι της αυτόνομης οδήγησης με συνεργάτες εκτός του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τέλος θα πρέπει να θυμίσουμε ότι στις αρχές του έτους BMW και Mercedes έκατσαν ξανά στο τραπέζι των συζητήσεων, όχι μόνοι τους, αλλά με ακόμα 8 αυτοκινητοβιομηχανίες. Όλες μαζί ίδρυσαν την κοινοπραξία Cofinity-X, με στόχο την προώθηση και την περαιτέρω υιοθέτηση του δικτύου Catena-X, ενός ανοιχτού οικοσυστήματος για ασφαλή και τυποποιημένη ανταλλαγή δεδομένων σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σε ισχύ η νέα «Συμμαχία» μεταξύ Renault και Nissan - Ποιες αλλαγές φέρνει

Κίνα - Γαλλία, συμμαχία! Renault και Geely επενδύουν 7 δις σε ΜΕΚ και υβριδικά συστήματα

BMW vs Mercedes-Benz: Μία διαχρονική κόντρα που δε λέει να κοπάσει (video-photos)