Η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo θα εμπνευστεί από τη σχεδίαση Coda Tronca με την... κοντή ουρά


Ο επικεφαλής σχεδιασμού της ιταλικής φίρμας αποκάλυψε ότι το ηλεκτρικό B-SUV θα «δανειστεί» στοιχεία από τις Giulietta SZ και η Giulia TZ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/10/2023

Η Alfa Romeo έχει γνωστοποιήσει ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που θα ανήκει στην κατηγορία των B-SUV.

Μάλιστα, έχει ήδη ζητήσει από τον κόσμο να μαντέψει το όνομά του, αρνούμενη ότι θα χρησιμοποιηθεί το «Brennero», την ώρα που το MiTo δε συγκεντρώνει πιθανότητες. Προς το παρόν οι Ιταλοί το αποκαλούν ως «Kid», μιας και θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας.

Αν και όλα δείχνουν ότι θα έχει αρκετά κοινά στοιχεία με το Jeep Avenger, «πατώντας» στην πλατφόρμα e-CMP2 της Stellantis, σαφώς θα έχει τα (σχεδιαστικά και όχι μόνο) στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν την Alfa Romeo. Και μάλιστα, με ρίζες από το παρελθόν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Autocar, ο επικεφαλής σχεδιασμού της ιταλικής φίρμας, Alejandro Mesonero-Romanos, αποκάλυψε ότι η ομάδα του έχει εμπνευστεί από τους προκατόχους του της δεκαετίας του 1960 και τα αυτοκίνητα «Coda Tronca» («κοντή ουρά») που δημιούργησαν.

«Αυτά τα αυτοκίνητα με την τετράγωνη ουρά ήταν καινοτόμα σχέδια της εποχής τους, τα πρώτα από τα οποία ήταν πραγματικά η Giulietta SZ και η Giulia TZ των αρχών της δεκαετίας του 1960», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Ακολουθούσαν φυσικά τις αεροδυναμικές θεωρίες του Dr Kamm (σ.σ. Γερμανού μηχανικού και πρωτοπόρου της αεροδυναμικής), αλλά στην ανάπτυξή τους γινόταν έρευνα από την ίδια την Alfa, με τα αυτοκίνητα να έχουν ακόμη και κομμένα τα αμαξώματά τους για να δουν πόση βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης θα μπορούσε να επιτευχθεί».

Άρα, τι να περιμένουμε από την επόμενη φουρνιά των μοντέλων; «Τα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς θα επαναφέρουν την Coda Tronca σε μια σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα - ως μέσο για την ενίσχυση της αεροδυναμικής απόδοσης και της εμβέλειας, φυσικά, αλλά και για να προσδώσουν στα αυτοκίνητα έναν ξεχωριστό, κλασικά Alfa Romeo σχεδιαστικό χαρακτήρα».

Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι αυτή η «σύνδεση» με το παρελθόν θα πρέπει να γίνει με προσοχή. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο πόση έμπνευση παίρνουμε από το παρελθόν. Ως σχεδιαστές, θα πρέπει να λειτουργούμε λίγο σαν τους σεφ, να αναμειγνύουμε κλασικά συστατικά σε μια ‘νέα σάλτσα’ στην οποία θα ανταποκριθεί η σημερινή γενιά. Αλλά η Coda Tronca θα είναι ένα χρήσιμο συστατικό για εμάς και θα το δείτε σε πολλά μελλοντικά μοντέλα».

Εκτός από το ηλεκτρικό B-SUV, που δεν αποκλείεται, ωστόσο, σε επιλεγμένες αγορές να κυκλοφορήσει και ως θερμικό - όπως συμβαίνει με το Avenger - η Alfa Romeo ετοιμάζει και άλλα EV. Ανάμεσά τους θα είναι οι αντικαταστάτες των Giulia και Stelvio το 2025 και στη συνέχεια ένα ολοκαίνουριο μεγάλο crossover της κατηγορίας E, το 2026. Το τελευταίο αναμένεται να αποτελέσει το «όπλο» για την εδραίωσή της σε αγορές εκτός Ευρώπης.

Πηγή: Autocar