Όλα όσα ξέρουμε για την πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo - Τα κοινά σημεία με το Jeep Avenger


Η ιταλική φίρμα επιβεβαίωσε ότι το νέο B-SUV θα παρουσιαστεί το πρώτο 6μηνο του 2024 και ζητά από τον κόσμο να μαντέψει το όνομά του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/6/2023

Με τo λανσάρισμα της Tonale η Alfa Romeo «τάραξε» τα νερά στην κατηγορία των C-SUV και πλέον ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο και σε αυτή των supermini.

Η ιταλική φίρμα ετοιμάζεται να επιστρέψει στο B-Segment, σχεδόν 6 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής του MiTo και ζητά από τον κόσμο να μαντέψει το όνομα του νέου μοντέλου της, μέσα από τα επίσημα social media του brand. Η ίδια το χαρακτηρίζει ως Sport Urban Vehicle, με άλλα λόγια ένα sport SUV πόλης.

Η νέα Alfa Romeo θα είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της εταιρείας. Αν και όλα δείχνουν ότι θα έχει και θερμικές εκδόσεις, το πιθανότερο με mild hybrid κινητήρια σύνολα. «Το επερχόμενο μοντέλο μας θα κάνει το ντεμπούτο του ως πλήρως ηλεκτρικό, αλλά όχι μόνο. Ωστόσο δεν ήρθε ακόμα η ώρα για να μοιραστούμε με τους φίλους και τους εργαζομένους μας τα χαρακτηριστικά του», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση.

Ωστόσο, δεσμεύεται ότι το νέο μοντέλο, που θα παρουσιαστεί το πρώτο 6μηνο του 2024, «θα είναι μια αυθεντική Alfa Romeo, τοποθετημένη στην κορυφή της κατηγορίας premium».

Εδώ και αρκετό καιρό έχουν αρχίσει και κυκλοφορούν διάφορες πληροφορίες για το πολυαναμενόμενο αυτοκίνητο. Οι Ιταλοί διέψευσαν επίσημα ότι θα ονομάζεται «Brennero». Οι ίδιοι το αποκαλούν «Kid» και ξεκαθαρίζουν ότι θα είναι «το πιο μικρό» μοντέλο τους, που θα ολοκληρώσει τη γκάμα η οποία αποτελείται από τη sedan Giulia, την Stelvio (SUV) και την Tonale (compact SUV).

Μάλιστα, ισχυρίζονται ότι θα «ξαναγράψει» τους κανόνες για το B-Segment, αναθέτοντας στο «Kid» το ρόλο του game-changer: Ένα μοντέλο με sport DNA για να ξεχωρίζει στο αστικό περιβάλλον.

Εδώ τελειώνουν οι επίσημες πληροφορίες. Ωστόσο έχει ήδη γίνει γνωστό ότι θα «πατάει» στην πλατφόρμα e-CMP2 της Stellantis, κάτι που θα συμβεί και με το FIAT 600, βαδίζοντας στα «χνάρια» του Jeep Avenger. Όμως, οι ομοιότητες αναμένεται να περιορίζονται στο σύστημα κίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα 156 PS και 260 Nm, αλλά και τη βελτιωμένη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh, που στο Avenger προσφέρει αυτονομία 400 km, που μπορεί να φτάσει τα 550 km σε αστικό περιβάλλον.

Σχεδιαστικά, θα διαφοροποιείται, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της Alfa Romeo. Ασφαλώς, διατηρώντας τις (sub)compact διαστάσεις, το μήκος δε θα ξεπερνά τα 4.200 mm (4.080 mm για το Avenger), με το design να έχει συγκεκριμένα sport χαρακτηριστικά. Σε αυτή τη λογική, δύσκολα θα εφοδιαστεί με μεγάλες οθόνες αφής, ενώ δεν αποκλείεται ο πίνακας οργάνων, παραμένοντας πίσω από το τιμόνι, να έχει αναλογική μορφή.

Όσο για τις θερμικές εκδόσεις, αναμένεται να έχουν ήπια υβριδική τεχνολογία. Το Avenger στην Ισπανία διατίθεται και ως θερμικό, με τον turbo βενζινοκινητήρα 1,2 L που αποδίδει 100 PS και συνοδεύεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ θα είναι διαθέσιμη και η γνωστή MHEV παραλλαγή της Stellantis με 136 PS και 230 Nm.