H Tesla πατάει γκάζι - Πλησιάζει το Model 2, φουλάρει η παραγωγή στο Gigaberlin


Η Tesla αποκαλύπτει το «μονοπάτι» πάνω στο οποίο θα βαδίσει τα επόμενα χρόνια, ενώ παράλληλα προσθέτει ακόμα μία βάρδια στο εργοστάσιο του Βερολίνου για να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, KOLESA.RU
  • 8/4/2023

Μετά την επίσημη παρουσίαση του Master Plan 3 τον περασμένο μήνα στη λεγόμενη Investor Day, η Tesla εξηγεί αναλυτικά το πλάνο της για τα επόμενα χρόνια, κάνοντας μερικές επιπλέον αποκαλύψεις. Αυτό έγινε μέσω ενός εγγράφου που δημοσίευσε η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, το οποίο περιλαμβάνει εκτενείς τεχνικές και οικονομικές λεπτομέρειες, αλλά και μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για το πώς θα διαμορφωθεί η γκάμα της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.

Τρία νέα μοντέλα έχουν πάρει τη θέση τους στον πίνακα που εξηγεί τις κατηγορίες στις οποίες πρόκειται να εισέλθει η Tesla. Πιο συγκεκριμένα, το ένα από αυτά θα υπάγεται στην κατηγορία Compact, και αναμένεται να είναι το πολυσυζητημένο Tesla Model 2, του οποίου το κόστος δε θα ξεπερνά τα 25.000 δολάρια.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν από το έγγραφο, το μοντέλο θα φέρει μπαταρία τεχνολογίας LFPχωρητικότητας 53 kWh, αριθμός που μπορεί να μοιάζει μικρός για μοντέλο της Tesla, όμως η ίδια εξηγεί ότι η χαμηλότερη πυκνότητα της συγκεκριμένης μπαταρίας την κάνει την τέλεια επιλογή για οχήματα συμβατικής αυτονομίας.

Για μοντέλα με μεγαλύτερη αυτονομία, όπως το επιβατικό van που ετοιμάζει, η Tesla θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες υψηλότερης πυκνότητας, τις οποίες ονομάζει 'High Nickel', δηλαδή μπαταρίες που είναι εξαιρετικά υψηλές σε νικέλιο και χαμηλές σε κοβάλτιο, οι οποίες εξελίσσονται και παράγονται αυτήν τη στιγμή από την Tesla. Εδώ, η χωρητικότητα θα αυξηθεί στα 100 kWh, με την εταιρεία να προβλέπει προοπτική για 10 εκατ. πωλήσεις, κάνοντας το συγκεκριμένο μοντέλο το τρίτο κορυφαίο σε πωλήσεις της, πίσω από το Model 2, με 42 εκατ. και το Model 3/Y με 24 εκατ.

Το τρίτο μοντέλο που θα λανσάρει η Tesla μέσα στα επόμενα χρόνια είναι ένα λεωφορείο, το οποίο θα φέρει μπαταρίες τεχνολογίας LFP, χωρητικότητας 300 kWh, με την προβλεπόμενη αγοραστική δυνατότητα του μοντέλου να αγγίζει το 1 εκατ. πωλήσεων. Εκτός αυτού, το Cybertruck θα έρθει με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh, και τεχνολογία υψηλού νικελίου, όπως και το van.

Αυτό που προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ανάμεσα στα μοντέλα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν δε βρίσκεται το Roadster. Αυτό μάλλον έγκειται στον περιορισμένο όγκο παραγωγής, συγκριτικά με τον αντίστοιχο των υπόλοιπων μοντέλων της Tesla. Έτσι, η εταιρεία επέλεξε να μην αναφέρει το πολυαναμενόμενο δημιούργημά της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα κυκλοφορήσει.

Μιλώντας για παραγωγή, η Tesla ανακοίνωσε επίσης ότι θα προσθέσει μία τρίτη βάρδια στο Gigaberlin, στοχεύοντας την παραγωγή 1 εκατ. οχημάτων ετησίως. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Jochem Freyer, διευθυντή του τοπικού γραφείου εργασίας, μία τέταρτη βάρδια αναμένεται να εφαρμοστεί τα Σαββατοκύριακα.

Η Tesla βρίσκεται σε μια περίοδο επέκτασης γενικότερα, μετά και την ανακοίνωση που έκανε σχετικά με το νέο της εργοστάσιο στο Μεξικό. Οι πωλήσεις εκτοξεύονται μήνα με το μήνα, με την αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk να καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ενώ οι γραμμές παραγωγής βελτιστοποιούνται συνεχώς, τοποθετώντας την Tesla στην κορυφή του ηλεκτρισμού από κάθε άποψη.