Ηλεκτροκινητήρας 286 PS από την Volkswagen - Σε αυτό το μοντέλο η πρώτη τοποθέτηση


Η νέα πλατφόρμα MEB δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτροκινητήρες μεγαλύτερης ισχύος, υψηλότερης ροπής και αυξημένης αυτονομίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 13/4/2023

Την ώρα που μία από τις βασικές συζητήσεις στο χώρο της ηλεκτροκίνησης αφορά την επόμενη γενιά μπαταριών, που θα τις κάνει ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές στον τομέα της αυτονομίας, η Volkswagen προχώρησε στην επόμενη γενιά ηλεκτροκινητήρων.

Πλέον, η οικογένεια των αμιγώς ηλεκτρικών ID. μοντέλων θα εφοδιάζεται με τη νέα, πισωκίνητη, μονάδα APP550. Όφελος, η υψηλότερη απόδοση αλλά και αποτελεσματικότητα, κάτι που ερμηνεύεται σε μεγαλύτερους αριθμούς σε ισχύ, ροπή αλλά και αυτονομία.

Έτσι, η ισχύς θα είναι 286 PS και η μέγιστη ροπή περίπου 550 Nm, ανάλογα με τη σχέση μετάδοσης που θα έχει το κάθε όχημα. Δεδομένα, ωστόσο, η αυξημένη ροπή «υπόσχεται» ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις αλλά και τελικές ταχύτητες.

Η σχεδιαστική βάση για τη νέο ηλεκτροκινητήρα παραμένει η αρθρωτή πλατφόρμα MEB, ειδικά προσαρμοσμένη για ηλεκτρικά μοντέλα. «Επειδή ο διαθέσιμος χώρος δεν έχει αλλάξει, αναγκαστήκαμε να αναπτύξουμε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, που επιτυγχάνει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση και την αποτελεσματικότητα, παρά το γεγονός ότι υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι μπορέσαμε να μειώσουμε τη χρήση πρώτων υλών, ενώ ταυτόχρονα πετύχαμε σημαντική αύξηση στην απόδοση του οχήματος», τόνισε ο Karsten Bennewitz, επικεφαλής του τμήματος Ανάπτυξης Κινητήρων και Συστημάτων Ενέργειας.

Η υψηλή ροπή του APP550 επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός ενισχυμένου στάτορα, ενώ ο ρότορας είναι εφοδιασμένος με έναν ισχυρότερο μόνιμο μαγνήτη που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου. Από την πλευρά του, ο μετατροπέας αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να παρέχει το ρεύμα που χρειάζεται για μεγαλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα.

Συν τοις άλλοις, ο νέος ηλεκτροκινητήρας έχει βελτιωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το οποίο λειτουργεί χωρίς ηλεκτρική αντλία λαδιού. Η κατασκευή του θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της VW στο Kassel της Γερμανίας.

Η γερμανική φίρμα επισημαίνει ότι η (αναλυτική) παρουσίαση του νέου ηλεκτροκινητήρα θα γίνει το τελευταίο τρίμηνο του 2023, ενώ τα πρώτα οχήματα που θα τον αξιοποιήσουν θα αρχίσουν να παραδίδονται στο τέλος του έτους.

Όλα δείχνουν ότι η πρώτη τοποθέτησή του θα γίνει στο νέο ID.7, το οποίο θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 17 Απριλίου. Αν και επίσημα η Volkswagen δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, ουσιαστικά «πρόδωσε» την επιλογή της όταν πριν από λίγες μέρες ανέφερε την κωδική ονομασία APP550 του ηλεκτροκινητήρα στην τελευταία ενημέρωση για το ηλεκτρικό sedan.