VW ID. 1: Η προσπάθεια των Γερμανών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ


Η Volkswagen θέλει να βγάλει στην αγορά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, θέτοντας ως βασικό στόχο να μην σπάσει το φράγμα των 20.000 ευρώ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN
  • 16/3/2023

Η Volkswagen επιβεβαίωσε ότι ένα νέο οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο πρόκειται να εισέλθει στην γκάμα της, κι αυτό δεν είναι άλλο από το ID.1. Το νέο EV θα ξεπεράσει τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με την ικανότητά της να παράγει ένα ηλεκτρικό όχημα με προσιτή τιμή.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να έχουν εξελιχθεί τόσο, ώστε να προσφέρονται και πιο οικονομικές λύσεις, όμως αυτές ακόμα είναι αρκετά δυσεύρετες, και λίγες εταιρείες έχουν υλοποιήσει τα σχέδιά τους για οικονομικά EV.

Ακριβώς αυτό σκοπεύει να κάνει κι η VW, τόσο με το ID.2, το οποίο θα βασίζεται στο ID 2all concept που αποκαλύφθηκε χθες, αλλά και το επερχόμενο ID.1. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το πρώτο θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 ευρώ, ενώ το δεύτερο -και μικρότερο- θα «ρίχνει» την τιμή του κάτω από τα 20.000 ευρώ.

Τα δύο μοντέλα θα μοιάζουν αρκετά, ως προς την εμφάνιση, όμως οι αναλογίες τους θα διαφέρουν, αφού το πρώτο θα είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος, υιοθετώντας το σχήμα ενός crossover, ενώ το ID.1 θα μοιάζει περισσότερο με hatchback.

«Δουλεύουμε επίσης πάνω σε ένα όχημα που κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ, το οποίο θα αποτελέσει ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση,» είπε ο Thomas Schafer, επικεφαλής του τμήματος επιβατικών οχημάτων της VW. «Είναι μέρος του DNA μας, όπου η Volkswagen έχει μία δέσμευση που όλοι πρέπει να τηρήσουμε, κι εργαζόμαστε στον μέγιστο ρυθμό. Μέσα στους επόμενους μήνες θα αποκαλύψουμε περισσότερα γι αυτό.»

Ο Schafer τόνισε επίσης ότι η δημιουργία του συγκεκριμένου μοντέλου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η Volkswagen θα πρέπει να δημιουργήσει οικονομίες διαβάθμισης, προκειμένου το ID.1 να αποτελέσει κερδοφόρο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Γι αυτό, η VW θα χρησιμοποιήσει τις θυγατρικές της, «αδερφές» εταιρείες, Skoda και Cupra, μέσω των οποίων μπορεί να πουληθεί το μοντέλο, φυσικά με διαφορετικά σήματα.

Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται επίσης να χρησιμοποιήσει μπαταρίες φθηνότερου τύπου, όπως για παράδειγμα φωσφορικού σιδήρου-λιθίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του βρετανικού Autocar.

Με δεδομένο ότι θα πλησιάζει αρκετά στην τάξη μεγέθους του Polo, το ID.1 θα μπορεί ενδεχομένως να φιλοξενήσει μπαταρίες χωρητικότητας έως και 57 kWh, κάτι που θα του προσέφερε περίπου 250 km αυτονομίας, αποτελώντας σημαντική αναβάθμιση από το VW e-Up!.