Mercedes Vision EQXX: Έκανε 1.010 km με μία φόρτιση και είχε αυτονομία για άλλα 309 km!


Το ηλεκτρικό concept car της Mercedes ταξίδεψε από το Ριάντ στο Ντουμπάι, διέσχισε την έρημο και είχε κατανάλωση που αντιστοιχεί σε 0,9 l/100 km!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Mercedes-Benz AG
  • 16/3/2024

Η Mercedes Vision EQXX έχει βαλθεί να αποδείξει ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα «πρόβλημα» που ουδόλως την απασχολεί.

Το εντυπωσιακό ηλεκτρικό concept car της γερμανικής φίρμας κατάφερε να διανύσει διαδρομή 1.010 km, ξεκινώντας από το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και καταλήγοντας στο Ντουμπάι των ΗΑΕ, με μία φόρτιση. Μάλιστα, τα στοιχεία της αυτονομίας, όταν έφτασε στον προορισμό της, έδειχναν ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει για άλλα 309 km.

Το συγκεκριμένο επίτευγμα διαδρομής άνω των 1.000 km με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία δεν είναι πρωτόγνωρο για την Vision EQXX. Ήταν η τρίτη φορά που τα κατάφερε, έχοντας προηγηθεί ανάλογης απόστασης διαδρομές στο παρελθόν επί ευρωπαϊκού εδάφους - από το Sindelfingen της Νότιας Γερμανίας στο Cassis της Γαλλίας, αλλά και από το Untertürkheim της Στουτγκάρδης έως το Silverstone, όταν και μπήκε μέσα στη διάσημη πίστα.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, οι Γερμανοί ήθελαν να διαπιστώσουν τη λειτουργία των συστημάτων του EV σε δύσκολες συνθήκες, καθώς αρκετό τμήμα της διαδρομής έγινε μέσα στην έρημο, με θερμοκρασίες έως 34 βαθμούς Κελσίου και έντονη σκόνη. Συνολικά, χρειάστηκαν 14 ώρες και 42 λεπτά για το ταξίδι, εκ των οποίων οι 12 ώρες και 45 λεπτά ήταν με το concept car σε κίνηση.

Η Vision EQXX πέρασε και μέσα από πολυσύχναστες πόλεις, βρέθηκε αντιμέτωπη με έντονη κυκλοφορία, κινήθηκε σε αυτοκινητόδρομο και κατέγραψε μέση κατανάλωση 7,4 kWh/100 km, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ για την ίδια. Σύμφωνα με την Mercedes, αντιστοιχεί σε περίπου 0,9 l/100 km για ένα βενζινοκίνητο όχημα.

Τα συστήματά της κατάφεραν να διατηρήσουν την καμπίνα δροσερή, ενώ ο κλιματισμός λειτουργούσε κανονικά έχοντας ελάχιστη αρνητική επίπτωση στην ενεργειακή απόδοση, χάρη και στην προηγμένη αντλία θερμότητας. Ασφαλώς καθοριστικό ρόλο έπαιξαν και τα ηλιακά πάνελ στην οροφή, με τις 117 ηλιακές κυψέλες να τροφοδοτούν με ενέργεια αρκετές από τις βοηθητικές συσκευές, συμβάλλοντας στην κορυφαία αποδοτικότητα των συστημάτων. Κατά τη διαδρομή προς το Ντουμπάι συγκέντρωσε περίπου 1,8 kWh από τις ακτίνες του ήλιου, προσθέτοντας περίπου 24 km στην αυτονομία.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο τρόπος οδήγησης της Vision EQXX, με τους οδηγούς να αξιοποιούν τις πληροφορίες που τους προσέφεραν τα συστήματα του concept car για να ρυθμίζουν την ταχύτητα με στόχο τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.

Η μέση ταχύτητα του ταξιδιού ήταν 68,7 km/h, αλλά σε αυτή περιλαμβάνονται και οι στάσεις συνολικής διάρκειας 1 ώρας και 57 λεπτών, τόσο στα σύνορα των χωρών όσο και για την αλλαγή οδηγού. Η μέση ταχύτητα με την Vision EQXX σε κίνηση ήταν 79,4 km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυξε ήταν 140 km/h.

Η Vision EQXX έχει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας κάτω από 100 kWh, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Mercedes, ενώ η ισχύς της είναι 245 PS. Στην επίτευξη της καλύτερης δυνατής αυτονομίας συμβάλλει και ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,17.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Φουλάρισμα με τον ήλιο! Το πρώτο ηλιακό off-road αυτοκίνητο διέσχισε το Μαρόκο από άκρη σε άκρη! (video)

VW ID.7: Σε πόσες ώρες έκανε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πόσο κόστισε η φόρτιση (video)

Το πρώτο ηλεκτρικό της Volvo εμφανίστηκε μισό αιώνα πριν και είχε αυτονομία 2 ωρών