Όλα όσα ξέρουμε για το νέο, ηλεκτρικό, Renault 4L


Η αναβίωση του θρυλικού μοντέλου της γαλλικής φίρμας θα έρθει σε μορφή supermini SUV - Δείτε τις προδιαγραφές του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 28/11/2022

H Renault βρίσκεται στη φάση μεγάλων αλλαγών, διαχωρίζοντας το τμήμα αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από αυτό των EV. Στο πλαίσιο αυτό και στη διαδικασία εξηλεκτρισμού της γκάμας, έρχεται και το νέο, ηλεκτρικό SUV, το Renault 4L.

Η αναβίωση παλιών, ιστορικών μοντέλων, αποτελεί κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια. Έχει εφαρμοστεί από FIAT και Mini, η Lancia είναι έτοιμη να ακολουθήσει και οι Γάλλοι το έχουν ήδη ανακοινώσει. Όχι μόνο με την επάνοδο του θρυλικού R4, αλλά και του πολυαναμενόμενου R5, που αναμένεται να λανσαριστεί το καλοκαίρι του 2024.

Για το Renault 4 πήραμε ήδη μια πρώτη γεύση από το πρωτότυπο Renault 4EVER Trophy Concept που παρουσιάστηκε την πρώτη μέρα του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο Οκτώβριο. Με μήκος 4,16 m. αναμένεται να τοποθετηθεί ανάμεσα στο Renault 5/Clio και το Captur.

Σύμφωνα με πληροφορίες του L’ argus, η άφιξη των R4 και R5 δε θα «καταδικάσει» τα δύο θερμικά μοντέλα. Το Clio αναμένεται να δεχθεί facelift την άνοιξη του 2023 και να αντικατασταθεί το 2026, ενώ ανάλογη θα είναι και η τύχη του Captur.

Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι το Renault 4L παραγωγής θα διατηρεί τα χαρακτηριστικά του 4EVER Concept, τουλάχιστον στο πάνω μέρος και επικαλούνται σχετική τοποθέτηση του επικεφαλής του brand, Gilles Vidal. Μία ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι η έκδοση παραγωγής, παίρνουμε από το rendering του σχεδιαστή jmkz1, που σχεδίασε τις δύο φωτογραφίες του άρθρου μας.

Όσο για το ταμπλό, θα είναι παρόμοιο με του Renault 5 και θα φιλοξενεί μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη, στραμμένη προς τον οδηγό. Περισσότερες πληροφορίες για το εσωτερικό αναμένουμε την ερχόμενη άνοιξη.

Περνώντας στο κινητήριο σύνολο, και πάλι το νέο Renault 4L θα έχει κοινή «βάση» με το R5. Προκειμένου να συγκρατήσει το κόστος, η γαλλική φίρμα ανέπτυξε τη νέα πλατφόρμα CMF-B για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία προέρχεται από αυτή των Clio και Captur. Κάτω από το καπό θα υπάρχει ο νέος ηλεκτροκινητήρας «e-PT 100», που θα αποδίδει 125 PS και 150 PS, ανάλογα με την έκδοση.

Η μπαταρία θα είναι ιόντων λιθίου και θα κατασκευάζεται από την Envision σε μία πρώην εγκατάσταση της Renault στο Douai. Και στην περίπτωσή της θα υπάρχουν δύο παραλλαγές, μία με ενεργειακή χωρητικότητα σχεδόν 42 kWh και μία με 52 kWh, με στόχο τη μέγιστη αυτονομία των 420 km για τη μεγαλύτερη εκ των δύο.

Το ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας Β θα κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής του Maubeuge, από τη στιγμή που στο Douai θα παράγεται το μελλοντικό Nissan Micra. Όσο για την παρουσίασή του, δε θα πρέπει να  περιμένουμε το νέο Renault 4L πριν από την άνοιξη του 2025, με την έκδοση minivan να ακολουθεί το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Οι πληροφορίες του γαλλικού site αναφέρουν ότι η τιμή του θα αγγίζει τις 29.000 ευρώ.

Πηγή: L' argus