Peugeot: Έρχεται αμιγώς ηλεκτρικό 3008 και με έκδοση 4Χ4 εντός του 2023


Ο οδικός χάρτης για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας παρουσιάστηκε από την Peugeot μέσω του E-LION project.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 26/1/2023

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει μια από τις μεγαλύτερες επαναστάσεις της ιστορίας της. Ο κόσμος αλλάζει και η Peugeot αλλάζει. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε μαζί σας τη φιλοδοξία και το πλάνο μας για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις προκλήσεις με αισιοδοξία και εφευρετικότητα».

Αυτός ο εισαγωγικός πρόλογος, περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο το E-LION project της Peugeot, το οποίο παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα το μεσημέρι της Πέμπτης (26/1). Πρόκειται για τον οδικό χάρτη της γαλλικής εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση, ώστε να γίνει 100% ηλεκτρική και 100% ακαταμάχητη, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Οι στόχοι είναι ξεκάθαροι και τολμηροί και συνοψίζονται σε 3 ημερομηνίες-σταθμούς:

  • 2023: Όλα τα μοντέλα της Peugeot θα αποκτήσουν (τουλάχιστον μία) εξηλεκτρισμένη έκδοση (hybrid ή EV)
  • 2025: Η Peugeot θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση σε κάθε μοντέλο της γκάμας της.
  • 2030: Όλα τα μοντέλα της Peugeot που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Ωστόσο, το E-LION project δεν αφορά μόνο αποκλειστικά τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, αλλά και μια συνολική προσέγγιση προς την ηλεκτροκίνηση, που αφορά το οικοσύστημα, την εμπειρία των πελατών, τα EV, την αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων και το περιβάλλον, με τη δέσμευση για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2038. Στα αγγλικά, τα 5 E (Ecosystem, Experience, Electric, Efficiency, Environment).

«Το E-LION project θα καθορίσει τη στρατηγική της Peugeot ως μάρκα EV και θα διασφαλίσει ότι παραμένουμε συνδεδεμένοι με τον παλμό της κοινωνίας για να προσφέρουμε κινητικότητα που ανταποκρίνεται στις αξίες της επωνυμίας μας», τόνισε χαρακτηριστικά η CEO της γαλλικής φίρμας, Linda Jackson.

Όπως ήταν γνωστό, θα παρουσιαστούν 5 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025. Πρόκειται για τα E-308, E-308 Station Wagon, E-408, E-3008 και E-5008. Μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι το E-3008 θα παρουσιαστεί στο δεύτερο μισό του 2023, με αυτονομία έως 700 km και τρία κινητήρια σύνολα. Η μία έκδοση θα είναι τετρακίνητη, καθώς θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες.

Το ολοκαίνουριο E-3008 θα είναι το πρώτο EV του brand που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis. «Πολύ σύντομα» θα ακολουθήσει και η ηλεκτρική έκδοση του 5008.

Για τις δύο εκδόσεις του ηλεκτρικού 308 τα δεδομένα ήταν γνωστά, με ολοκαίνουριο ηλεκτροκινητήρα 156 PS και αυτονομία άνω των 400 km.

Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε η προ τριμήνου δέσμευση για νέα ήπια υβριδική τεχνολογία για τα 208, 2008, 308, 3008 και 5008, αλλά και το 408. Τα κινητήρια σύνολα θα αποτελούνται από έναν βενζινοκινητήρα νέας γενιάς 100 PS ή 136 PS, μαζί με ένα ολοκαίνουριο 6τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που θα ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 29 PS. Ως αποτέλεσμα, θα υπάρχει αυξημένη ροπή και μειωμένη κατανάλωση κατά 15%.

Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, στην οδήγηση στην πόλη, ένα SUV κατηγορίας C που είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Hybrid μπορεί να λειτουργεί για περισσότερο από το 50% της κίνησής του σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η νέα σειρά οχημάτων BEV-by-design θα υποστηρίζεται από τις πλατφόρμες της Stellantis προσφέροντας νέες αναλογίες, νέες προοπτικές σχεδιασμού, επανεξέταση του εσωτερικού χώρου και των λειτουργιών, αλλά και νέους τρόπους ελέγχου του αυτοκινήτου (steer by wire). Επίσης, η συνεργασία με εταιρείες όπως η Amazon και η Foxconn διασφαλίζει την ποιότητα των νέων τεχνολογιών.

Επιπλέον, θα δοθεί βάση στην προστασία του περιβάλλοντος, με χρήση ανακυκλωμένων υλικών, όπως για παράδειγμα στις ζάντες αλουμινίου, αλλά και ελαφριών καθισμάτων και περισσότερο γυαλί αντί για χρώμιο, με στόχο συνολικά τη μείωση του βάρους, της ενέργειας και των πόρων.

Με όλες αυτές τις ενέργειες, η διάρκεια «ζωής» ενός EV στο μέλλον θα είναι από 20 έως 25 χρόνια, σε αντίθεση με τα σχεδόν 15 χρόνια των θερμικών αυτοκινήτων στις μέρες μας.