Τα brand που θα γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2030 (πίνακας)


Οι φανατικοί petrolheads... έχετε το νου σας, γιατί σιγά-σιγά θα αρχίσουν να στενεύουν τα περιθώρια απόκτησης νέου θερμικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG
  • 2/12/2023

Όσο περνάει ο καιρός, τα καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα… ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στην Ευρώπη. Θα έχετε παρατηρήσει - και μέσα από τα σχετικά άρθρα του Car and Driver - ότι ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Γηραιά Ήπειρο.

Ακόμα και στις περιπτώσεις που η γκάμα περιλαμβάνει και θερμικές εκδόσεις, αυτές συνήθως λαμβάνουν πολύ μικρότερη προβολή ακόμα και από τις ίδιες τις εταιρείες στις διάφορες παρουσιάσεις αλλά και στα σχετικά δελτία Τύπου που εκδίδουν. Ορισμένες, μάλιστα, επιλέγουν να δώσουν λεπτομέρειες για τις μη ηλεκτρικές εκδόσεις τους σε επόμενη ανακοίνωση, προκειμένου όλα τα «φώτα» της δημοσιότητας να πέσουν στις EV.

Η αλήθεια είναι ότι υπό μία έννοια, είναι «αναγκασμένες» να προχωρήσουν σε μια τέτοια επιλογή, από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη αποφασίσει να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στις χώρες-μέλη της από το 2035.

Ναι, υπάρχει η εξαίρεση των e-fuels, αλλά ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι προδιαγραφές των κινητήρων ούτε έχει καθοριστεί το νομικό πλαίσιο. Πολλοί εκτιμούν ότι όταν όλα διευθετηθούν, θα είναι ασύμφορο για τα brands να λανσάρουν θερμικά μοντέλα με e-fuels, γιατί το κόστος κατασκευής τους - και κατ’ επέκταση η τιμή πώλησής τους - θα είναι ασύμφορο για όλους.

Αν και το 2035 μοιάζει ακόμα πολύ μακρινό - και αρκετοί ελπίζουν ότι μέχρι τότε κάτι μπορεί να αλλάξει - πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει για τα καλά στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης και έχουν ανακοινώσει ότι πολύ νωρίτερα θα σταματήσουν να παρουσιάζουν μη ηλεκτρικά μοντέλα. Το ορόσημο για τις περισσότερες είναι το 2030, πάντα για την Ευρώπη, ενώ δε λείπουν και αυτές που έχουν δεσμευτεί ότι θα πραγματοποιήσουν τη μετάβαση ακόμα νωρίτερα, όπως για παράδειγμα η Audi από το 2026.

Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός. Άλλο πράγμα είναι η απόφαση των αυτοκινητοβιομηχανιών για παρουσίαση αποκλειστικά ηλεκτρικών καινούριων αυτοκινήτων και άλλο είναι η πλήρης απόσυρση όλων των υπαρχόντων θερμικών μοντέλων από την γκάμα τους.

Το τελευταίο ασφαλώς θα ισχύσει από το 2035 για τη Γηραιά Ήπειρο, αν και, ακόμα και γι’ αυτό, υπάρχουν brands που έχουν ήδη κάνει γνωστό ότι θα το εφαρμόσουν πολύ νωρίτερα - το αργότερο ως το 2030. Πολλές, ωστόσο, θα συνεχίσουν να πωλούν και θερμικά/υβριδικά μοντέλα για κάποια χρόνια, μέχρι, τουλάχιστον, να σταματήσει η παραγωγή τους για την Ευρώπη.

Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, η λίστα με τα brands που θα γίνουν 100% ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2030 έχει ως εξής:

BRANDΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
Abarth2024
DS2024 *
Volvo2025 **
Alpine2025
Lotus2025
Jaguar2025
Lancia2026
Audi 2026 (παρουσίαση μόνο EV) / 2033 (τέλος θερμικών στη γκάμα)
Alfa Romeo2027
Opel2028
Citroen2030
Ford2030
MINI2030
FIAT2030
Bentley2030
Mercedes2030
Rolls Royce2030
Peugeot2030
Lexus2030
Nissan2030

* Έναρξη παρουσίασης αποκλειστικά EV μοντέλων

** Πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα με PHEV και ηλεκτρικά μοντέλα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απαγόρευση θερμικών κινητήρων στην ΕΕ από το 2035: Ερωτήματα και απαντήσεις

Τροπολογία Ferrari: Οι θερμικοί κινητήρες συνεχίζουν στα supercars και μετά το 2035

Όχι μόνο ηλεκτρικά: Η Volkswagen ανέθεσε στη Skoda την εξέλιξη θερμικών κινητήρων