Το νέο Renault 5 θα έχει τη δυνατότητα πώλησης ρεύματος σε πάροχο ηλεκτροδότησης


Το καινούριο ηλεκτρικό Renault 5 θα είναι μπορεί να λειτουργεί και ως γεννήτρια ρεύματος χάρη στην αμφίδρομη φόρτιση και την τεχνολογία V2G.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/6/2023

Το ηλεκτρικό Renault 5, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε ως concept car το 2021, κέντρισε το ενδιαφέρον. Τόσο λόγω της «αναβίωσης» του θρυλικού 5 της γαλλικής φίρμας, όσο και με τη σχεδίαση, αλλά και το κίτρινο χρώμα του.

Μέχρι, βέβαια, την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής, που είναι προγραμματισμένη για το 2024, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος. Ήδη πρωτότυπα δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους, ενώ πριν από λίγες μέρες έκλεψε την παράσταση με μια καινούργια λευκή σατινέ μεταλλική απόχρωση έξω από τα γήπεδα τένις του φημισμένου τουρνουά Roland Garros.

Και αν η εξωτερική σχεδίαση ελάχιστα μπορεί να μας εκπλήξει όταν έρθει η ώρα της παρουσίασης, δεν γνωρίζουμε κάτι για το εσωτερικό του. Ωστόσο, η γαλλική φίρμα παρουσίασε την Τρίτη (13/6) ένα άκρως ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που θα διαθέτει το νέο της EV.

Πρόκειται για μια από τις πιο προηγμένες τεχνολογικές λύσεις στην κατηγορία, που συναντάται και σε άλλα EV: Το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 θα είναι το πρώτο μοντέλο των Γάλλων που θα διαθέτει αμφίδρομο on-board φορτιστή. Έτσι, θα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο της παραδοσιακής φόρτισης της μπαταρίας του, αλλά και πώλησης ρεύματος στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να το χρησιμοποιούν και ως πηγή ενέργειας για ηλεκτρικές συσκευές με ισχύ που αντιστοιχεί σε οικιακή πρίζα 220 V.

Η συγκεκριμένη λειτουργία γίνεται εφικτή μέσω του αμφίδρομου σταθμού φόρτισης Mobilize Powerbox, που έχει αναπτυχθεί σε στενή συνεργασία με τους Γάλλους ειδικούς της Software République, αλλά και την υπηρεσία Mobilize V2G.

Η Renault επισημαίνει, μάλιστα, ότι παρά το γεγονός ότι θα χρησιμοποιείται η αποθηκευτική ικανότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου ως πηγή ενέργειας, δε θα υπάρχει αντίκτυπος στην αυτονομία του Renault 5. Αυτό επιτυγχάνεται με τον έλεγχο ροής ενέργειας μέσω εφαρμογής για smartphone, η οποία θα προγραμματίζει πότε η μπαταρία θα φορτίζεται και πότε θα «διανέμει» ενέργεια, ανάλογα με τις ανάγκες μετακινήσεων του ιδιοκτήτη του EV. Η εφαρμογή θα μπορεί να ορίζει το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για την επόμενη, προγραμματισμένη, χρήση του αυτοκινήτου.

Συν τοις άλλοις, μέσω συμβολαίου ηλεκτρικής ενέργειας με τη Mobilize, οι κάτοχοι του νέου Renault 5 θα έχει τη δυνατότητα να εξοικονομούν χρήματα από τη φόρτιση αλλά και να μειώνουν το συνολικό λογαριασμό του ρεύματος.

«Χάρη στο Mobilize V2G, τα αυτοκίνητα αποκτούν τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί είναι να συνδέουν τακτικά το όχημά τους με το Powerbox για να βελτιστοποιήσουν τον λογαριασμό ρεύματος και να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα από την κινητικότητά τους. Κατά μέσο όρο, το κόστος φόρτισης μειώνεται στο μισό. Με αυτόν τον τρόπο οι λύσεις κινητικότητας της Mobilize γίνονται πιο βιώσιμες και προσιτές», ανέφερε η Corinne Frasson, Διευθύντρια Ενεργειακών Υπηρεσιών της Mobilize.

Η υπηρεσία V2G της Mobilize όχι μόνο καθιστά δυνατή την αναστολή της φόρτισης κατά τις ώρες αιχμής, αλλά και την επιστροφή ενέργειας στο σπίτι, ειδικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια είναι ακριβή, αλλά και στο δίκτυο όταν η ζήτηση είναι υψηλή. Η φόρτιση πραγματοποιείται όταν η προσφορά ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο είναι υψηλή και επομένως φθηνότερη.

Μάλιστα, η γαλλική φίρμα έκανε γνωστό ότι ο νέος αμφίδρομος on-board φορτιστής θα είναι διαθέσιμος και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα της, εκτός από το Renault 5.

Η υπηρεσία Mobilize V2G θα είναι διαθέσιμη από το λανσάρισμα του Renault 5 στη Γαλλία και τη Γερμανία το 2024 και στη συνέχεια στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025.