Η VW εγκαταλείπει τη μικρή κατηγορία – Οι λόγοι της απόφασης


Η Volkswagen αποφάσισε να εγκαταλείψει τη μικρή κατηγορία για να επικεντρωθεί σε μεγαλύτερα πρότζεκτ, εξομαλύνοντας τη σχέση κόστους παραγωγής και τιμής στην αγορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/1/2023

Το τέλος μιας εποχής σημαίνει η αποχώρηση της Volkswagen από τη μικρή κατηγορία, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να επικεντρώνεται σε μεγαλύτερα οχήματα και διαφορετικές κατηγορίες της ευρύτερης αγοράς.

Η Volkswagen προσπάθησε επανειλημμένα να τεθεί επικεφαλής σε κάθε αγορά που ήταν παρούσα, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε ότι θα απαιτούνταν να θυσιάσει κάποιο άλλο στοιχείο της παραγωγής. Το κάθε ισχυρό πρόσωπο που πέρασε από την καρέκλα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, είχε τη δική του προσέγγιση, όμως ο στόχος ήταν ο ίδιος: Να κάνει η VW αισθητή την οικονομική της παντοδυναμία σε όλους τους ανταγωνιστές της, να δείξει ότι έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει κάθε είδους δυσκολία.

Οι Γερμανοί είχαν σταθερή παρουσία στη μικρή κατηγορία εδώ και 25 χρόνια, μέλη της οποίας ήταν μέχρι και τώρα το Lupo, το Up! και το Fox, που αναμένεται να αποσυρθούν και επίσημα.

Ο Thomas Schafer, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, αποκάλυψε σε συνέντευξή του στο γερμανικό Focus τους λόγους που ώθησαν την εταιρεία να εξέλθει της συγκεκριμένης κατηγορίας, οι οποίοι είναι κυρίως οικονομικοί. Το κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί δραματικά, κι έτσι οι χαμηλές τιμές των μικρών αυτοκινήτων είναι απλούστατα εκτός πραγματικότητας. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν οι τεχνολογικές τροποποιήσεις που είναι απαραίτητες προκειμένου να πληροί ένα όχημα τις προϋποθέσεις που υπαγορεύουν οι κανονισμοί Euro 7.

Αυτή η αύξηση στο κόστος, σύμφωνα με την ΕΕ, υπολογίζονται στα 200 - 300 ευρώ ανά μονάδα, με τον Schafer να διαφωνεί με αυτήν την εκτίμηση, αφού ακόμα και με το πιο συντηρητικό σχέδιο δράσης, οι νέες τιμές των μοντέλων της κατηγορίας Α άγγιζαν σχεδόν αυτές των μοντέλων της Β κατηγορίας. Για παράδειγμα, το e-Up! επέστρεψε στη γερμανική αγορά με τιμή που έφτανε σχεδόν τα 30.000 ευρώ.

Για τον ίδιο λόγο, και το μέλλον του Polo είναι αρκετά αβέβαιο, κι ο Γερμανός CEO υπέδειξε ότι η Volkswagen θα ακολουθήσει την πορεία των πιο οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο Schafer δήλωσε ότι δεν έχει βρει, μέχρι και σήμερα, τη συνταγή για το «αυτοκίνητο του λαού» που θα είναι φυσικά προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα, θα αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς, και το κόστος του θα κυμαίνεται στα 20.000 - 25.000 ευρώ.

Ακόμα ένας παράγοντας που αναμένεται να επηρεάσει δραστικά το πλάνο δράσης των ευρωπαίων κατασκευαστών είναι η «εισβολή» της Κίνας στη γηραιά ήπειρο. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να έχουν βρει το κλειδί στην κατασκευή φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων, και είναι θέμα χρόνου να εισέλθουν και στις μικρότερες κατηγορίες με προτάσεις που είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν οι «αντίπαλοί» τους.