Αλαλούμ…


Πισωγύρισμα  συνιστά η ενθάρρυνση της αντικατάστασης καυστήρων φυσικού αερίου με καύσιμο το βλαβερό για το περιβάλλον πετρέλαιο, τη στιγμή που λαμβάνονται αυστηρά φορολογικά μέτρα  για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ανάμεσα στα πρόσφατα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης ενόψει χειμερινής περιόδου  είναι και η προτροπή στους πολίτες να αντικαταστήσουν τους οικιακούς καυστήρες φυσικού αερίου με καυστήρες πετρελαίου!

Eκείνους που προ ολίγων ετών είχαν επιδοτηθεί (και σωστά) για να αντικατασταθούν από καυστήρες… φυσικού αερίου για λόγους οικονομίας των νοικοκυριών, αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος!

Είναι απίστευτο και είναι μόνον… ελληνικό!

Ακόμα και στην περίπτωση που δεχθούμε ότι βρισκόμαστε σε μια έκτακτη ανάγκη λόγω του πολέμου με την Ουκρανία, τέτοιες αντιφατικές προτάσεις δείχνουν την πολιτική ελαφρότητα με την οποία διαχρονικά διακυβερνάται η χώρα μας.

Διαφορετικά, οι πολιτικές θα είχαν μια συνέχεια και έναν σεβασμό απέναντι στον πολίτη, ενώ η επίλυση ενός μείζονος ζητήματος, όπως τώρα το ενεργειακό, θα αντιμετωπιζόταν στην αιτία του και όχι με τόση προχειρότητα…

Τι μας λέει η κυβέρνηση, λοιπόν;

Τώρα που δεν έχουμε επάρκεια φυσικού αερίου, το γυρνάτε στο πετρέλαιο και από του χρόνου… έχει ο Θεός. Ο φορολογικά και από την ακρίβεια εξουθενωμένος πολίτης, όμως, σίγουρα δεν έχει…

Photo: Pixabay
Photo: Pixabay

Αλήθεια, ποιος θα αναλάβει το κόστος της (εκ νέου) αντικατάστασης του καυστήρα, που για ένα απλό νοικοκυριό υπολογίζεται στα 1.500-2.000 € και για μια πολυκατοικία στα 4.000-5.000 €; Και το σημαντικότερο: Ποιος θα μπορεί να γεμίσει τη  δεξαμενή με πετρέλαιο θέρμανσης που φέτος εκτιμάται πώς θα ανοίξει στα 1,60 με 1,70 €/lt; Ακόμα και με την οριζόντια επιδότηση των 25 λεπτών στην αντλία, όπως ανακοινώθηκε, παραμένει ένα ακριβό για ένα μέσο νοικοκυριό καύσιμο.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεχθούμε ότι βρισκόμαστε σε μια έκτακτη ανάγκη λόγω του πολέμου με την Ουκρανία, τέτοιες αντιφατικές προτάσεις δείχνουν την πολιτική ελαφρότητα με την οποία διαχρονικά διακυβερνάται η χώρα μας.

Ποιος θα δεχθεί να μπει σε αυτήν τη διαδικασία, όταν ξέρει ότι το «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» ισχύει κανονικά στην Ελλάδα του 21ου αιώνα και πως θα μείνει και πάλι ξεκρέμαστος σε μια ενδεχόμενη πετρελαϊκή κρίση;

Περιβαλλοντική ηθική λάστιχο…

Βεβαίως, ένα εξίσου σημαντικό θέμα που εγείρεται είναι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα το οποίο συνεπάγεται  αυτή η αλλαγή-πισωγύρισμα στους καυστήρες πετρελαίου.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση εξαντλεί την αυστηρότητά της με περιβαλλοντικούς φόρους και απαγορεύσεις, από το καλαμάκι στον... φρέντο, τις πλαστικές σακούλες στο σουπερμάρκετ και, φυσικά, την υπερφορολόγηση στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες Euro5 και παλαιότερα. Ασύλληπτα τέλη κυκλοφορίας (με την επίφαση των υψηλών εκπομπών ρύπων), ιδίως στα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2 lt, των οποίων  η αξία  έχειεκμηδενιστεί, ενώ και η εισαγωγή ΙΧ από το εξωτερικό είναι ουσιαστικά αδύνατη λόγω υψηλής φορολόγησης για κάποιον που ψάχνει ένα σχετικά προσιτό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να ανακυκλώσει το σαπάκι του.

Σχεδόν «μονόδρομος», τα νέας τεχνολογίας ΙΧ, των οποίων  οι τιμές  έχουν πάρει την ανηφόρα (μεσοσταθμικά 25%), ενώ ακόμα και έτσι είναι δυσεύρετα, ή τα πανάκριβα ηλεκτρικά που από το 2030 θα είναι «υποχρεωτικά» στη χώρα μας…

Ναι, στην Ελλάδα  οι πολίτες της οποίας σήμερα  ενθαρρύνονται να επιλέξουν για τη θέρμανσή τους το αποδεδειγμένα βλαβερό για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και γενικότερα την ποιότητα του αέρα του περιβάλλοντος  πετρέλαιο (ΝΟx, αιθαλομίχλη, κ.ά.), θα απαγορευθεί, ύστερα από 8 έτη, να αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες, προκειμένου να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή…

Κλαυσίγελος…